ל"קווים לבנים", דרמת המתח החדשה של אלכס פינה (המוח שמאחורי "בית הנייר") בנטפליקס, יש הכול. אנשים צעירים ויפים מסתובבים באיביזה ועושים סמים וסקס, נופים מדהימים של האי הספרדי, שתי שפות בינלאומיות – אנגלית וספרדית ועלילת מתח סביב רצח לא פתור. כמו כן יש לה גם חורים עצומים בעלילה, דמויות מוגזמות, כתיבה עצלה ובעיה אחת גדולה מאוד כשזה מגיע לטלוויזיה: היא משעממת עד כאב. צר לי עליכם, אוהבי "בית הנייר" (שאם לומר את האמת, גם היא לא היתה בדיוק מופת של טלוויזיה איכותית. בואו, האיש כתב את התסריט תוך כדי הצילומים של הסדרה), על שתיאלצו לצפות בסדרה גרועה אפילו יותר מזו שהעלתה את פינה לגדולה ולהקריב את האונות שלכם לטובת סדרה שהיא שוות ערך לטפיל טלוויזיוני.
זואי (לורה האדוק) מקבלת יום אחד הודעה – גופת אחיה, אקסל, שנעלם לפני עשרים שנה באיביזה, התגלתה באלמרה. חקירה כנראה לא תפתח כי עברו עשרים שנה אז למי אכפת. זואי, שכל השנים האלה התמודדה עם חרדת נטישה כי האמינה שאחיה נטש אותה, מגיעה למסקנה המתבקשת – עליה להשאיר מאחור את בעלה, הילדה שלה והחיים שלה באופן כללי, ולהגיע לאיביזה בטרמפים כדי להבין מי רצח את אחיה, שלפני מותו הפך לדיג'יי מבוקש על האי, ולמה.
באיביזה התנהג כמו איביזאי, והחקירה של זואי אכן עוברת דרך התחנות המתחייבות מביקור באי, כלומר מועדוני לילה, סוחרי סמים ובאופן כללי אנשים מפוקפקים ועסקים לא חוקיים, וכמובן שהיא נאלצת גם להתמודד עם גילויים על הצד האפל של עצמה ושל אחיה, אם כי לא עם זה שגרם לה לעזוב את המשפחה שלה בהחלטה של רגע ולהעביר את החיים שלה לאי של מסיבות וסמים, כמו גם לפצוח ברומן עליז עם אחד מהעובדים של המשפחה המושחתת על האי.
3 צפייה בגלריה
מתוך WHITE LINES
מתוך WHITE LINES
משעממת עד כאב
(צילום: באדיבות נטפליקס)
3 צפייה בגלריה
מתוך WHITE LINES
מתוך WHITE LINES
יפה אך עצלנית
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"קווים לבנים" היא סדרה שאפשר היה לצפות בה כסוג של פארודיה, אלמלא היתה מושקעת כל כך ויזואלית ותקציבית. באותה מידה אפשר היה לצפות ברשימה יפהפיה של כל התכונות השטחיות וחסרות המעוף, שדמויות ועלילה זקוקות להן כדי למשוך את תשומת הלב של הצופה ולהיחשב פרובוקטיביות. פינה לקח לנקודת קיצון את מה שהצליח לו ב"בית הנייר", ובהתאמה הכל ב"קווים לבנים" ייצרי מאוד, בוטה, נלהב מעצמו, מתקשה להעביר חמש דקות בלי לעשות סמים או סקס (אפילו שם הסדרה, "קווים לבנים", שמרמז על שורות קוקאין, מזיע ממאמץ להיות קול), ובאופן כללי מתיש למדיי.
גם העובדה שזואי בגילומה של האדוק, אקא הדמות הראשית, מתקשה לייצר יותר מהבעה אחת וגם היא מוגבלת למדיי, או האישיות הסופר דושית של אקסל, שמעוררת נטיות רצחניות גם אצל הצופים עצמם, לא מסייעת להתמסרות לסדרה. אם אתם מעוניינים להעשיר את אלבום הפנטזיות שלכם על החופשה שהקיץ הקרוב אולי יביא איתו ואולי לא, אתם מוזמנים לעוף על "קווים לבנים". אם לא, יש שפע של PEAK Tv שם בחוץ, שרק מחכה לאצבע שלכם.
3 צפייה בגלריה
מתוך WHITE LINES
מתוך WHITE LINES
מתוך WHITE LINES
(צילום: באדיבות נטפליקס)