$
קולנוע וטלוויזיה

בקומדיה החדשה של נטפליקס אין רגע אחד מצחיק

“חיל חלל", הקומדיה החדשה של יוצרי “המשרד", היתה אמורה להיות ההבטחה הגדולה של נטפליקס לאביב. אז איך קרה שהיא לא מעלה אפילו חיוך

רותה קופפר 07:5507.06.20

באחת מתוכניות הלייט נייט האמריקאיות סיפר סטיב קארל איך עלה הרעיון לכתוב את "ספייס פורס" (חיל החלל), הקומדיה החדשה של נטפליקס. "לא היתה שום תוכנית, או רעיון, רק שם. מנטפליקס שאלו אם אני רוצה לעשות סדרה בשם הזה? ואני מיד אמרתי 'בטח, זה נשמע מעולה'.

 

 

ואז התקשרתי לגרג ושאלתי אותו אם הוא רוצה לעשות סדרה שיקראו לה 'ספייס פורס' והוא אמר 'כן, נשמע טוב. בוא נלך על זה". קארל הוא שחקן שהוכיח עד עתה כי הוא מצוין בסאטירה, קומדיה, קומדיה רומנטית, מלודרמה וממש באחרונה בדרמה המצליחה של אפל, "תוכנית הבוקר", לצד ג'ניפר אניסטון וריס וויתרספון; וגרג דניאלס הוא מי שכתב את הגרסה האמריקאית לקומדיה "המשרד", להיט בכיכובו של אותו קארל. בעיקרון אלה אנשים שאפשר לסמוך עליהם.  

קארל ב”חיל חלל". אחרי שלל תפקידים מרשימים מגלם גנרל זעפני וסטראוטיפי קארל ב”חיל חלל". אחרי שלל תפקידים מרשימים מגלם גנרל זעפני וסטראוטיפי צילום: AARON EPSTEIN/NETFLIX

 

אז למה חשבו שאפשר ליצור סדרה המבוססת רק על שם, ללא רעיון ותסריט ידוע מראש? רק כי השם הוא גחמה של הנשיא האמריקאי הנוכחי שהחליט להקים את החיל המיותר הזה כאשר נאס"א חיה וקיימת? או אולי זה התקציב שהובטח לשניים, שניכר באיכות ההפקה המרשימה, באתרי הצילום היפים, באין-סוף הניצבים של הסדרה החדשה? או שורת השחקנים המעולים שמשתתפים בה כמו ג'ון מלקוביץ' , ליסה קודרו (כי חייבים מישהי מ"חברים") ונואה אמריך ("האמריקאים")? או אולי זה סתם היבריס?

 

לא ידוע מה הניע אותם, מה שברור זה שחבל. אין רגע אחד בסדרה הזאת שמעלה חיוך, להיפך, היא לפעמים ממש מציקה. קארל מגלם את הגנרל מארק ניירד שנבחר בניגוד לרצונו לעמוד בראש החיל הזה והוא זעפני. הוא נשלח לקולורדו לבסיס שבו עושים ניסויים כדי להבטיח "מגפיים על הירח ב-2024", שולף את אשתו מאגי (קודרו) ובתו בת העשרה ארין (דיאנה סילוורס), מחייהן הנוחים למקום השנוא עליהם בקולורדו. קודרו מופיעה בסדרה לעתים רחוקות וסילוורס לוהקה לתפקיד הכה לא נחוץ ועם זאת הנוכח בכמעט כל סדרה גברית בעיקרה ("הומלנד", "24", "האמריקאים"'), וזה בת העשרה המ-ב-א-ס-ת. כשהוא בעבודה מנדנדים לו ולנו המדען הראשי (מלקוביץ') והגנרל המתחרה שלו (אמריך).

 

מעניין שגם סדרה אחרת שעלתה השנה, "אבניו 5", ב HBO (אצלנו יס, הוט וסלקום tv) עוסקת בחלל, גם בה שחקן רב הישגים ומעלות, יו לורי, וגם עלי החתום יוצר טלוויזיה גאון ארמנדו יאנוצ'י ("ויפ"), היתה כישלון. האם זאת המציאות הפוליטית האמריקאית שקשה להתעלות עליה ובטח שלא לעוף מעליה בסדרה קומית-קוסמית? לא. נראה שמדובר במקריות מצערת. אולי פשוט כדאי להתחיל סדרה עם רעיון ותסריט ולא רק שם, ומה שבטוח זה ככלל - אין להשתמש בקופים בחליפת חלל כמוטיב של הצחקה.

x