"לאבד את אליס" עלתה למסך לפני פחות מחודש – והתפוצצה. אם לא די ברבבות המחמאות שהתקבלו מהמבקרים (גם אצלנו), הסדרה כבר נמכרכה לחברת אפל הענקית, עוד לפני שהספקנו להבין מי נגד מי. כשמחמאות וציפיות גודשות את הסדרה מכל עבר, היא וודאי צריכה לעמוד בציפיות. האמנם? 

כבר מהרגע הראשון, שפרצופיהן של ליהי קורנובסקי ואיילת זורר הפציעו על המסך, היה ברור שהדמויות מורכבות יותר משניתן לחשוב. עם זאת, קשה לתאר את התהפוכות ששתי הנשים הללו מספיקות לעבור בארבעה פרקים בלבד, ויתרה מכך, כמה הדמויות שמקיפות אותן מרתקות לא פחות.

תמי, החמות המעיקה בגילומה של חלי גולדנברג, שבמבטיה ובהערותיה הופכת את הבית של דוד ואליס לסיר לחץ מבעבע, דוחקת את השניים לפינה ומוסיפה מכשולים למערכת היחסים ביניהן מתוך רכושנות כפייתית לבנה, לצד תחושה בלתי פוסקת של "מגיע לו משהו טוב יותר", מה שכמובן מצליח להוציא את אליס מהכלים. בנוסף, בפרק הרביעי גילינו לראשונה חלקיקים מהסיפור של דמותו של של תמיר, המגולמת על ידי יוסי מרשק, השכן הממושקף מהבית ליד, שעל אף חזותו התמימה מתגלה כבעל סודות אפלים שעתידים, קרוב לוודאי, להפוך את החיים של של דוד ואליס, בתוך המשולש הרומנטי הזה, למתוסבכים אף יותר. 

איילת זורר ב''לאבד את אליס'' (צילום: צילום מסך)
איילת זורר ב''לאבד את אליס'' (צילום: צילום מסך)

הגאונות בליהוק של גל תורן לתפקיד דוד, הגבר שנע בין אטרקטיביות ללוזריות 99% מהזמן, נובעת בעיקר מההיכרות המוקדמת שלנו עם תורן, פצצת הביטחון והכריזמה, שבסדרה מגלם בדיוק את ההפך: גבר הלכוד בין דמויות נשיות חזקות שרומסות אותו: אמו הנוזפת, אשתו המאוכזבת והתסריטאית שכבר שמטריפה את חייו ומככבת לו בחלומות. 

לצידו, מגלמות באופן יוצא מן הכלל ליהי קורנובסקי ואיילת זורר את שתיים מהדמויות המרתקות ביותר שראינו על המסך. מי שהתחילה את הסדרה כאישה שחוקה ואפורה מצליחה לקלף מעצמה חלק מהשכבות ומפתיעה את עצמה ואותנו בעת ובעונה אחת. מילה אחת מסופי מצליחה להפיל את כל החומות של אליס, והיא מוצאת עצמה נשאבת לאובססיה משונה אחר הצעירה המשוגעת שגוררת אותה לחוויות שלא עשתה שנים, כמו לרקוד גאגא או לקפוץ כמעט עירומה לים באמצע הלילה ואף לעקוב אחרי הסטוריז שלה באינטנסיביות. 

אין ספק שהתגלית האמתית של הסדרה היא השחקנית ליהי קורנובסקי. זהו לא התפקיד הראשון שלה, אך הוא זה שגורם לנו להבחין בכל יכולותיה. היא מוכשרת כמו שד, שופעת כריזמה ובין השחקניות הבודדות שלא צריכות טקסט בשביל להעביר מסר. מספיק מבט אחד או חיוך מרומז כדי שתספר עולם ומלואו. נראה כאילו ליהקו את ליהי תחילה, ורק לאחר מכן תפרו את "סופי" האגדית בדיוק למידותיה. נהדרת.

איילת זורר, ליהי קורנובסקי  - ''לאבד את אליס'' (צילום: צילום מסך: HOT)
איילת זורר, ליהי קורנובסקי - ''לאבד את אליס'' (צילום: צילום מסך: HOT)

העלילה בסדרה מתקדמת בקצב מהיר מאוד, בניגוד למה שהתרגלנו מסדרות ישראליות אחרות בז'אנר. הצילום והעריכה המוזיקלית בהתאם, ולכן לרגעים נראה כי אנחנו צופים בסדרת מתח, שלא נאמר סרט אימה, לאור ריבוי הסצנות החשוכות, הלחישות והמנגינות הרועמות – מה שגורם לצופה להישאר דרוך.. לפרקים, הרגשתי כמו בחדר בריחה מוצף באלמנטים, אשר לא ברור אם חלקם רק להסחת הדעת או שכולם נועדו כדי לקדם אותי לעבר המטרה. 

העניין הוא, שאני אוהבת חדרי בריחה, ובתוך כך - אוהבת את "לאבד את אליס". מנת המתח השבועית שלי מגיעה בנתחים של 45 דקות, וכשהיא מהווה תמהיל של דמויות מרתקות, ליהוק מבריק וסיפור ייחודי – אני מוכנה לסכן את הלב הרגיש שלי בשבילה. רק שלא תאכזב בהמשך.

"לאבד את אליס" משודרת ב Hot3 בימי חמישי ב- 22:15 וב- VOD.