סדרת המתח המעולה הזאת עברה לכולם מתחת לרדאר

מתוך "יער סודי"
מתוך "יער סודי"

"יער סודי" מגיעה אלינו מדרום קוריאה (וזמינה בנטפליקס), אבל נגישה לחלוטין. בסיום 16 פרקים מרתקים יעל שוב חוזרת עם המלצה חד משמעית

23 ביוני 2020

לפני כמה שבועות זפזפתי ב-VOD ועיניי נפלו על סדרה של ערוץ ויוה פלוס בשם "יער סודי", שהופיעה תחת הקטגוריה "הזדמנות אחרונה". מה שמשך את תשומת לבי היה העובדה שהשחקנים על הפוסטר היו אסייתים, והתקציר הבהיר שמדובר בדרמת מתח קוריאנית. חיפשתי את הסדרה באתר IMDb וראיתי שהיא זכתה שם לציון מאוד גבוה ולביקורות נלהבות של הגולשים. החלטתי להציץ, ונפתח בפניי עולם חדש ומופלא.

"יער סודי", שנמצאת בנטפליקס תחת השם "Stranger", היא אחת מסדרות המתח הטובות ביותר שראיתי, לא פחות. ב-2017 הניו יורק טיימס דירג אותה בין עשר הסדרות הטובות של השנה, אבל בארץ, כך נראה, לא נכתב עליה כלום. אז החלטתי למלא את החסר.

מתוך "יער סודי"
מתוך "יער סודי"

סיקוונס הפתיחה הקצר באנגלית, שהוא דווקא החלש ביותר בסדרה כולה, מניח את נקודת המוצא. ילד בעל מוח מפותח במיוחד, שסובל מרגישות יתרה לצלילים הגורמים לו לכאבים בלתי נסבלים, עובר כריתת אונה חלקית שמפחיתה מהכאב, אבל גם לוקחת ממנו את היכולת להרגיש. בבגרותו הואנג סי-מוק הוא תובע בפרקליטות של מערב סיאול. הוא מוכשר להפליא וישר כמו סרגל, וגם בודד מאוד משום שאין לו כישורים חברתיים או יכולת לחוש אמפתיה. אנחנו מוצאים אותו בדרכו לפגישה עם גבר כלשהו, אך כשהוא נכנס לדירתו הוא מוצא את גווייתו המדממת.

מכאן מתחילה חקירה מסועפת, ומהר מאוד מתקבל הרושם שהרצח קשור בשחיתות עמוקה בפרקליטות ובמשטרה, ואולי גם בדרגים גבוהים יותר. אבל מי ומה ולמה ואיך, והאם אפשר בכלל להתמודד עם שחיתות בקנה מידה כזה, נגלה רק בתום 16 פרקים מרתקים, שאי אפשר להסיר מהם את העיניים. אל סי-מוק (צ'ו סאונג וו) מצטרפת השוטרת האן יאו-ג'ין (בה דונה), שמנסה לתווך בינו לבין העולם, ומתפתחת ביניהם סוג של חברות, עד כמה שהוא מסוגל. אף אחד, פרט לצופים, אינו יודע מדוע סי-מוק מוזר ומרוחק כל כך. גם לא הפרקליטה המתלמדת יון-סו (שין הי-סון), שיש לה סיבות משלה להיות מעורבת בחקירה, ושנמשכת אל הבוס שנותר אדיש לחיזוריה.

כשמעגלי החקירה הולכים ומתרחבים, ומתחילים לצוץ קשרי הון-שלטון שיהדהדו לצופים כותרות מקומיות, אנחנו מתוודעים לעוד שלל דמויות חמקמקות, שמותירות אותנו תוהים לגבי מניעיהן. כולן כתובות ומגולמות לעילא, אך לא אלאה אתכם בעוד שמות של דמויות ושחקנים. כצופה שאינה יודעת דבר על דרום קוריאה ותרבותה – פרט לכמה סרטים קיצוניים של במאים מבריקים כמו "שבעה צעדים" ו"פרזיטים" – העולם שתואר ב"יער סודי" נראה לי מוכר יותר, ונגיש לחלוטין, ורק השמות של הדמויות השונות הציבו בפני קושי מסוים (לחצי מהם קוראים פארק).

בלב העלילה המפותלת, שצופנת לא מעט הפתעות לאורך הדרך, מצאתי את עצמי נקשרת רגשית לדמויות. מסכת האטימות של סי-מוק היא הכלא שלו, וכשהשוטרת מצליחה להוציא ממנו חיוך קטן זה רגע יפהפה. זה כמובן עוזר שצ'ו סאונג וו יפה כל כך, ושבה דונה, מהשחקניות המובילות בדרום קוריאה, מגניבה כל כך. אבל הכל מתחיל בתסריט הבנוי לתלפיות, שמשלב דרמה אנושית מרובדת עם עלילת חקירה מדוקדקת, ולא משאיר חוטים פרומים. גם הבימוי סוחף, ונתמך על ידי פסקול משובח. אם עדיין לא שכנעתי אתכם, אוסיף שבעיניי "יער סודי" משתווה למיטב סדרות המתח הבריטיות. עונה שנייה אמורה לעלות למסכים באוגוסט השנה, ואני מקווה שתצליח לעמוד ברף האיכות שהציבה העונה הראשונה.

עם תום הצפייה החלטתי לבדוק מה עוד יש לטלוויזיה הקוריאנית להציע, ומצאתי בנטפליקס כמה סדרות שזכו לאהדה במערב. בינתיים הספקתי לצפות בהנאה גדולה ב"Because This Is My First Life", סדרה רומנטית עם חתול. גם הסדרה הזאת מספרת על גבר שנדמה חסר רגשות (הפעם מסיבות שונות) ונראה שזה מוטיב חוזר, שאולי אומר משהו על החברה הקוריאנית במאה ה-21, אבל אצטרך לצפות בעוד כמה סדרות כדי לבסס את ההתרשמות. Can't wait.