"נשים קטנות": רומנטיקה מקסימה . צילום: באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

"נשים קטנות": רומנטיקה מקסימה

הסרט "נשים קטנות" הוא סרט (יותר נכון חידוש לסרט) שמבוסס על רומן קלאסי מאותו השם. אז האם התאהבנו בדמויות ובעלילה, או שדווקא התאכזבנו למרות הציפיות הגבוהות? ביקורת.

החורף הקר והגשמים הרבים נראים כאילו הם כאן כדי להישאר (לפחות בזמן הקרוב) ומה יותר טוב מדרמה רומנטית קלאסית וטובה כדי לחמם לנו את החורף? נכנסנו לסרט "נשים קטנות" בהרבה ציפיות כאלו, אבל האם הסרט עמד בהן?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חידוש נוסף לסרט ולספר המפורסם "נשים קטנות", במאית הסרט "ליידי בירד" מציגה לנו גרסה נוספת לקלסיקה המקסימה. העלילה מספרת את סיפורן של האחיות מארץ', ואת נחישותן לחיות את חייהן כרצונן, כל אחת בדרכה המיוחדת שלה. הסרט מאוייש לא רק בבמאית מוכרת (גרטה גרוויג), אלא גם בקאסט נהדר: מככבים בסרט אמה ווטסון, טימותי שאלאמה, סרישה רונן, אלייזה סקנלן, פלורנס פיו, לואי גארל, לורה דרן ומריל סטריפ.

 

נכנסו לסרט, התמקמנו בנוחות במושב שלנו והקסם פשוט התחיל. הסרט סיפק לנו דרמה רומנטית מושלמת, סיפורי אהבה גדולים - וגם שברונות לב גדולים לא פחות. היו שם לא מעט תפניות בעלילה, חלקן צפויות יותר וחלקן פחות. למרות שחלקן היו צפויות, אהבנו מאוד את קו העלילה שהסרט הולך בו. כל דמות הציגה עולם משל עצמה, סיפור שונה, ודרך אחרת בה הלכו - ביחד האחיות מארץ' והדמויות הנוספות הובילו אותנו למסע מפותל בחייהן. הוויב של הזמן בו מתרחש הסרט בא לידי ביטוי בלבוש ובהפקה הנהדרת, הנופים וקטעי הריקודים הקלאסים הישנים שהזכירו לנו קצת (בעצם הרבה) את סיפור סינדרלה. הכל משולב ביחד גרם לנו לחשוב שאחנו צופים בסיפור אגדה ישן וטוב לנגד עינינו, אבל סיפור שאיכשהו עדיין מעניין ורלוונטי גם בשנת 2020. 

© צילום: באדיבות א.ד מטלון ופורום פילם

העלילה מרגשת מאוד, ממחטות בהחלט נחוצות. לכל אוהבי הדרמה שבקהל, בסרט הזה יש הרבה ממנה. הרומנטיקה מצוינת וקיטשית בדיוק במידה הנכונה, הסרט אוסף בתוכו מגוון סיפורי אהבה מכל התחומים - מאהבה של אחיות, של משפחה, של שכנים וחברים טובים ועד לאהבה רומנטיקה סוחפת וחזקה. אבל חשוב לציין שלכל הגיוון והקסם הזה יש מחיר בסרט - האורך של הסרט הוא שעתים ורבע דקות, וזה ניכר. לפעמים העלילה הרגישה כאילו היא לא מסוגלת להביא את עצמה לסוף, וזה יכול להיות מעיק להרבה אנשים. זה לא אומר שהוא לא שווה צפייה (להפך) אבל יש לקחת זאת בחשבון. 

© באדיבות א.ד מטלון ופורום פילם

ציר העלילה יכול להיות גם קשה להבנה לעיתים. העלילה משחקת בין סצנות מן העבר וכאלו שמתרחשות בהווה, ובהתחלה כל זה יכול להיות מאוד מבלבל. אבל, אם משתדלים להתרכז בדקות הראשונות, זה לא קשה להמשיך לעקוב. בסרט ישנן המון דמויות, משמע גם המון סיפורים שונים - כי כל דמות מציגה לנו צד שונה בעלילה. אז כדאי להמשיך לשים לב למה קורה, כי יכול להיות שתאבדו את עצמכם קצת בעלילה הרחבה הזו. הסיפור מביא למסך טוב לב, כוח נשי מצוין ורגש - אין ספק שמדובר בסיפור אגדה שימשיך להישאר רלוונטי לעוד המון שנים. 

© צילום: באדיבות א.ד מטלון ופורום פילם

אחרי שדיברנו על העלילה המקסימה והסוחפת, אפשר לדבר על צוות השחקנים המדהים. השחקנים בהחלט כאלו מן השורה הראשונה, מסרישה רונן (ג'ו) וטימותי שאלאמה (לורי) ששיחקו יחדיו ב-"ליידי בירד" שהיה מועמד לאוסקר, לאמה ווטסון (מג) המדהימה ומריל סטריפ האגדית (דודה מארץ'). גם שאר השחקנים (שאת שמותם ציינו קודם) נתנו הופעה לא מהעולם הזה. הדרמה הסוחפת והקסם של הסרט לא היה יכול לקרות בלעדיהם, ואין ספק שהוא קרה.

© צילום: באדיבות א.ד מטלון ופורום פילם

לסיכום, אם אתם אוהבים דרמה, מוקסמים מעלילה מרגשת, אוהבים רומנטיקה, עוצמה וכוח נשי ויש לכם טישו בהישג יד - זה הסרט בשבילכם. למרות שיש בו חסרונות שיכולים לגרוע מאיכות הסרט, הוא בהחלט שווה לצפייה, לכל מי שמעוניין בדרמה רומנטית סוחפת ומקסימה.




 

 

תגובות