"אד אסטרה": הפקה גדולה עם עלילה קטנה מידי. צילום: באדיבות פורום פילם

"אד אסטרה": הפקה גדולה עם עלילה קטנה מידי

שחקנים גדולים וציפיות גדולות שגרמו לנו להתאכזב, פוטנציאל גדול להצלחה אבל עלילה שלא תאמה לאורכו. "אד אסטרה" - ביקורת

עלינו על חללית וקפצנו לבקר בעולם העתידי שיוצר הסרט "אד אסטרה". האם זו הייתה המראה מוצלחת שנצטרך לבצע נחיתת חירום? זה מה שחשבנו.
 
עוד בערוץ הבידור של פרוגי:
הסרט "אד אסטרה" בכיכובו של בראד פיט יצא אמש (ה׳) לבתי הקולנוע בישראל. העלילה מספרת על האסטרונאוט רוי מקברייד, שיוצא למסע מחוץ למערכת השמש כדי למצוא את אביו האבוד. אביו של רוי נעלם לפני עשרים שנה במשימה אחר חיפוש סימני חיים בכוכב נפטון. כאשר יוצא לחפש אותו מגלה רוי סודות שמאיימים על הישרדות כדור הארץ ועל הקיום האנושי ביקום כולו.
 
 

אפשר לומר שלסרט היה פוטנציאל מצוין לסחוף את הצופים ולרגש בעלילה מלאה אקשן, אבל לצערנו מדובר באכזבה. ההתחלה של הסרט הייתה מושכת ומעניינת, נכנסו ישירות לעולם הלא מוכר של כדור הארץ העתידי, והמראה היה מרהיב. קפצנו ישר לתוך עולמו של הדמות הראשית רוי מקברייד (שגולם על ידי בראד פיט) שמושכת אותנו לגלות עוד עליה ועל הסיפור, אבל למרות כל הסקרנות שהתגלתה בנו לא נחשף הרבה עומק לדמות כמו שמצופה. השחקנים עצמם הגישו הופעה מצוינת, אבל העלילה הייתה איטית מידי בשביל לשמור על העניין לכל אורך הסרט. נוצר ניסיון להעמיק את הדמויות הראשיות וליצור חוויה מרגשת וסוחפת, אבל חלק מהדמיות ומהעלילה היה צפוי ומצומצם מידי בשביל שייווצר קליק בנינו לבין הדמויות. היו הרבה חלקים ארוכים בהם לא התקדם הסיפור, מה שגרם לחוויה הצפייה לרדת ואולי נעז אפילו להגיד לשעמם. 

נמשיך מהעלילה והמשחק לשאר החלקים בהפקה. הצילום של הסרט היה מחושב וטוב בהחלט, היה כיף לראות את הביצוע של העריכה והבימוי בהפקה הזו. עם זאת, הסיפור עצמו לא היה מספיק מפותח כדי לשמור על קו עלילה רציף ומעניין. נוסיף שהתלבושות והאפקטים הוסיפו לסרט משמעותית, הם יצרו את החוויה המסתורית של החלל החיצון באופן נהדר וסיפקו לנו תחושה שאנחנו נמצאים שם יחד עם הדמויות. 

לסיכום, הסרט אד אסטרה היה די איטי ומאכזב, הוא לא הצליח לתפוס את העלילה ולרוץ איתה - אלא משך אותה מעבר לגבול הטעם הטוב וגרם לנו לאבד עניין. הרעיון העלילתי ביסודו היה טוב, אבל הביצוע לא הצליח לספק את המצופה.

תגובות