"דוליטל" לוקח אותנו להרפתקה מקסימה. צילום: באדיבות Tulip Entertainment

"דוליטל" לוקח אותנו להרפתקה מקסימה

הסרט "דוליטל" בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור (איירון מן) לוקח אותנו לעולם אחר, שמלא בקומדיה וקסם. הנה כל מה שחשבנו על הסרט

עוד בערוץ הבידור:

הסרט "דוליטל" הוא עיבוד לייב-אקשן לסיפור האהוב. אין אחד שלא מכיר את הדוקטור האהוב שמדבר עם חיות, ועכשיו אנחנו זוכים לראות אותו על המסך. בסרט הזה ג'ון דוליטל יוצא להרפתקה מרהיבה לאחר הרבה זמן של הסתגרות בביתו, הוא פוגש אנשים חדשים וגם חיות חדשות. יחד הם מובילים אותנו למסע מקסים עם נופים מרהיבים וכמות לא קטנה של קומדיה משעשעת. 

 

כבר בתחילת הסרט אנחנו מקבלים קריינות מיוחדת שממקמת אותנו בתוך אגדה פנטסטית. הסרט מתחיל באנימציה יפה שלאחר מכן הופכת ללייב אקשן, ואנחנו מקבלים חופן נהדר של צמחיה וחיות מדהימות כאשר אנחנו נכנסים לביתו של דוקטור דוליטל. העלילה עצמה היא פשוטה, אבל באותו זמן מספקת לנו את כל החוויות שאפשר לספק בסרט כזה - אגדות, הרפתקה גדולה, נופים מרהיבים, מסר חינוכי נהדר והרבה רגעים של צחוק. האהבה לטבע, לחיות והרצון להגן עליהם בסרט רלוונטים יותר מתמיד בשנת 2020 - כאשר המאבק לעבר שמירה על איכות הסביבה בכל העולם בעיצומו. 

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

חשוב לציין שדוקטור דוליטל הוא לא רק רופא רגיל (כלומר כזה שמרפא פציעות וכו'), מלבד זה שהוא מדבר עם חיות, הוא גם פסיכולוג לא רע בכלל. העלילה יוצרת את החיות כמו בני אדם, יש כאלה חרדתיים, צינים, רגישים, הם לא תמיד מסתדרים, הם מפתחים חברות ואהבה ולכל אחד מהם יש אופי שונה לגמרי. היא מציגה את החיות כיצורים לא שונים במיוחד מאיתנו. המסרים החינוכיים המועברים בסרט הם יפהפיים, ביניהם גם התמודדות עם אובדן והעובדה שחברות יכולה להימצא גם במקומות הכי מוזרים ולא שגרתיים.

נמשיך לשחקנים, אין ספק שרוברט דאוני ג'וניור (הלא הוא איירון מן ושרלוק הולמס) מתאים לתפקיד הזה כמו כפפה. הוא נותן לנו הופעה מצויינת יחד עם עוד כמה שחקנים פחות מוכרים כמו הארי קולט וכרמל לניאדו (שגם הם לא רעים בכלל). המדובבים גם הגישו לנו הופעה נהדרת (אמנם הם לא ממש הופיעו, אבל הבנתם את הכוונה), ביניהם שמות מוכרים רבים, למשל טום הולנד, אמה תומפסון, סלינה גומז, רייף פיינס, אוקטביה ספנסר ועוד לא מעט.

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

העלילה מרגשת, מצחיקה, קסומה וחינוכית - אבל לעיתים גם מאוד צפויה. הסרט הוא לכל המשפחה ולכל הגילאים, אבל יש כאלו שאולי ימצאו אותו קצת ילדותי מידי בשבילם. הוא מביא משהו טיפה שונה למסך, יותר תמים, פשוט, אופטימי ושמח, ובעיקר נוגע ללב. הצילום בו מצוין, יש כמה קטעים שאנחנו רואים את מה שקורה מבעד לעיניהם של החיות, והתפאורה גם חסרת פגמים. יש פה שילוב של תפאורה מסרט טבע ו-"אלאדין", קסם ופשטות של סרט מצוייר, וגם (כמו שכבר ציינו) קומדיה לא חסרה. אז מה יותר טוב מזה?

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment



 

 

תגובות