הנוכלת המרכזית מזרחית, צרחנית וגסה, לא משכילה, מדברת בחי"ת ועי"ן. הרופא שמטפל בבנה שנדקר מקיפודי ים הוא אשכנזי לבן שיער, והנה לכם פרוז'קטור על ההומור ב"הנוכלות". מקבלים אותו במלואו ישר בפנים שלוש דקות בערך אחרי תחילת הסדרה, כולל כתוביות. רוצים להמשיך לצפות? לבריאות. על אחריותכם. אל תבואו אחר כך בבכי שלא הוזהרתם.



האחיות שלא עובד להן כלום, מירי ותקווה, חזרו. מירי איבדה את כל רכושה. תקווה (יעל פוליאקוב)) נאסרה לחמש שנים, הכירה בכלא את כל ראשי העולם התחתון ואפילו יצאה עם מסמך מפליל ששווה הרבה כסף. עכשיו שתיהן משתפות פעולה במשימת נוכלות כדי להשיג הון עתק לטובת ניתוח להצלת הילד ו - בעצם מה זה חשוב. השאלה כאן לא אם יצליחו/לא יצליחו. השאלה היא אם אפשר לבלוע/לא לבלוע את רמת ההומור הזו.





סלפסטיק צרחני שמשתמש בחי"ת ועי"ן הוא לא הבטחה לשאגות צחוק שיפילו צופה מהכיסא. אפשר להשתגע מול המצלמה, אבל יצירה של הומור טוב היא עניין רציני מאוד. היא תובעת השקעה ומאמץ גדול. גם האחים בלוז היו במשימה מאלוהים להשיג כסף למטרה טובה, ואת הבלוזים יזכרו לנצח. את מירי ותקווה ישכחו עוד לפני שיסתיימו 20 הדקות של הפרק.



יש לי חיבה גדולה ליצירה ישראלית, ובתיאבון רב אני מסתער על חומר חדש שמטפס על המסך שלנו. דוקו, דרמות, קומדיות - רק תביאו ואני מתיישב עם הפיצוחים על הכורסה. השנים האחרונות הביאו לנו שפע חומרים איכותיים והפגינו קפיצה איכותית נאה ביותר. “הנוכלות" משתייכת לקבוצה האחרת, המרגיזה - מיושנת, מרושלת, לא ממש מעניינת. ישבו הג'מעה באיזה אחר צהריים שלא היה בו מה לעשות, קצת שתו, אולי איזה ג'וינט החליף ידיים, ושרבטו כמה משפטים. ונתון במצב רוח סלחני ולא מרוכז נמצא מי שנתן את האישור להפקה הזו - וככה אגב גם בטח ניתן השם המתאים ביותר למעשה הנוכלות המצער הזה.






***

"הקללה של ויקטור": 
כמעט כל בני משפחתו בארץ של ויקטור חדד, שנושאים את שמו, מתים טרם זמנם. נכדתו מירב הדס חדד יוצאת למסע קסום להסרת הקללה



האם סבה של מירב הדס חדד, ויקטור, שנולד וחי בתוניס, עשה משהו נורא בחייו? כמעט כל בני משפחתו הקרויים על שמו מתים. אחיה של מירב - שנולדה וגדלה בשלומי - מת משימוש בסמים. גם בן דודה, גם הוא ויקטור - מת משימוש בסמים. ויקטור נוסף מת בתאונת עבודה. וגם אחרים במשפחה סיימו את חייהם באופן לא טבעי - קרובה אחת התאבדה. אחרת נהרגה בתאונת דרכים. אמה של מירב, אלגריה, חולה ובסוף חייה, מבקשת מבתה, לשעבר בלשית משטרה, לגלות מה הוליד את הקללה ולהסיר אותה, ומירב נעתרת לבקשה ובעזרת שימוש בכישוריה ובניסיונה יוצאת למסע ברחבי ישראל וגם בתוניס במטרה להביא מנוחה למשפחתה.





קללות יש כמובן רק באגדות, וגם הניסיון של מירב חדד להעניק לחיפוש איזו מתכונת בלשית מאולץ ולא מחזיק מים. ואף על פי כן, מצוידת בהרבה חן והומור, ולא פחות מכך במטען מכובד של חוצפה, היא הופכת את הטרגדיה המשפחתית הכואבת למסע רווי נופים וצבעים של תולדות משפחתה, מהחיים בתוניס, לעלייה לישראל ולקליטה הקשה בארץ החדשה, ומוציאה מתחת ידיה סרט שאינו פחות ממקסים. שווה בהחלט חיטוט ב־VOD



"הקללה של ויקטור", יום ראשון, 24.11, הוט 8, הוט VOD