תרבות ופנאי

שב"ס (עונה 2)

כשמטורף שם בחוץ, באמת עדיף להישאר בפנים? | אור שב לביקור חוזר בכלא ענבים והתושבה עשויה להפתיע אותכם.

צילום: VisualHunt

החצי שנה האחרונה, הייתה הזויה בשביל כולנו. לכן אין שום שמץ של ספק שמה שאנו צריכים כעת היא סאטירה טובה, כזאת שתרשה לעצמה לגחך על האירועים שאנו נתקלים במהדורות החדשות ובעיתונאים ופשוט מתעייפים. "שב"ס" שחוזרת לכאן 11 אחרי שהייתה מועמדת לפרס הקומדיה בטקס "ורד הזהב". משלבת בעונתה השנייה דמויות חדשות כגון: הרב פוריש (צחי גראד) רבם הרוחני של אסירים מ"נוער הגבעות", קלמן ויוגב (דביר בנדק ועופר שכטר) כצמד המנסה לחדור אל תוך ראשם של האסירים המסוכנים ביותר וטייקון המתקשה להתרגל לסביבתו החדשה בכלא (מנשה נוי). וכמובן הדמויות שלמדנו להכיר ולהעריך בעונה הראשונה: נעמי לבוב כמנהלת הכלא, יניב סויסה ושמוליק לוי כזוג האסירים מאיר ופינקי ונועה קולר, עובדת הסוציאלית של כלא ענבים.

"שב"ס" יורה לכל הכיוונים, אך בסופו של דבר גם האקדח המהיר ישחק במהרה. אולי הקאסט התרחב, אך הקומדיה נשארה אותו דבר, צפויה ובנונית. במידה וראיתם קטע אחד מהעונה הראשונה או הפרק הראשון, בסופו של דבר, ראיתם כבר פרק שלם של "שב"ס" וגם אם הכותבים הכניסו שינויים קלים אל תוך הפרק הם לא ממש מהווים הרבה רגעים קומים שאפשר לשחוט עד תום. לדוגמא: מנהלת בית הכלא שצריכה להתמודד מול הבן זוג חסר האחריויות, עכשיו יש להם תינוק חדש, או רב הכלא שצריך להתמודד מול האסירים שאינם מבינים את דבריו ומתנהגים ההפך, ההבדל הענקי עכשיו שבמקום שניצב מול הרב, מאיר ופינקי. יש את "נוער הגבעות".

פרצופים חדשים, ההומור אותו הומור | קרדיט: רמי קצב

הם יוכלו להוציא ממך לפחות שני גיחוכים ולאחר מכן להיתקל במערכון אחר שלשם שינוי מצליח לשחק עם הצפיות ולהפתיע, ואני מאמין שבסופו של דבר זוהי מהותה של סדרת המערכונים, שום קטע לא יהיה בדיוק טוב כמו זה שבא לפניו או אחריו, הרי אחרי הכול קומדיה היא סובייקטיבית ואם אתם נהניתם מהעונה הראשונה של שב"ס בבקשה אל תתנו להורס שמחות שכמוני לקלקל לכם את המסיבה.

בנוסף לכך ניתן לראות כיצד נהנו צוות השחקנים על הסט, רובם פשוט לוקחים את תפקידם עד הסוף ומתפרעים, למשל דמותו של ליאב הפסיכולוג בתפקיד של איתי זבולון. "שב"ס" היא פחות או יותר מה שאתם מצפים, השחקנים עושים עבודה נהדרת אפילו ברגעים החלשים של הסדרה וכשהיא מצחיקה, היא באמת מצחיקה ומזכירה לי מדוע הצופה הישראלי התאהב בה מהתחלה ועד כמה אנו צריכים אותה במיוחד בתקופה כזאת.

"שב"ס" משודרת מה-8.9 ב-22:00  בכאן 11

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים