וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל תום: תום יער קומיקאית כישרונית, אבל הסדרה החדשה שלה לא מצחיקה

2.8.2019 / 8:14

המתודה של יער היא הקצנה, והיא חוקרת עד כמה ובאיזה אופן יכולה כל דמות שלה ללכת לאיבוד. זה מאוד מרשים ואפילו וירטואוזי: כל ניואנס בלבוש, בסלנג או במבטא מודגש, התזמון מושלם והאלתור בתוך הדמות מספיק כדי לצפות בטלוויזיה עם חיוך. אבל חיוך זה לא תמיד מספיק

הסדרה "הכל תום", תום יער, גיתית פישר. איריס דומאני,
משונה אך מוכר להפליא. יער עם גיתית פישר, "הכל תום"/איריס דומאני

יש קומיקאים מופרעים ממנה, אבל אין קומיקאים מופרעים כמוה: אי אפשר שלא להשתאות מהיכולת של תום יער לצלול לתוך טירוף של כל כך הרבה דמויות מכל כך הרבה סוגים: פנסיונר מושבניק טרחן, מוכר ג'חנונים תמים או בעלת צימרים רוחניקית - כל אחד מהם יקבל את טיפול קיצוני שמתייחס לכל דקות בגלריה של דמויות משונות מאוד אך מוכרות להפליא.

שם הסדרה החדשה שלה, "הכל תום" - מלבד היותו משחק מילים בינוני - גם מתאר היטב את הרעיון הזה: שחקנית אחת מלאת כישרון היא כל הדברים האלה גם יחד. הפורמט המוקומנטרי קבוע ומוכר: צוות צילום מתלווה כביכול בכל פרקון - כאחת עשרה דקות לערך לכל היותר - לאחת הדמויות של יער שהופיעו גם בסדרות הקודמות שיצרה, כשלצידה חברים קומיקאים נוספים שמשחקים איתה את המשחק. בין היתר התקבצו בסדרה (שעלתה אתמול בערוץ yes Comedy וב-yes VOD) שמות כמו אסי כהן, ליאת הרלב (בהופעת אורח מדהימה), רועי כפרי, אבי דנגור (מייקל), גיתית פישר, עדי חבשוש וחברי ערוץ הכיבוד - וגם שמות יותר מפתיעים כמו רותם סלע ואליאנה תדהר.

הסדרה "הכל תום", תום יער, ליאת הרלב. איריס דומאני,
הופעת אורח מדהימה. יער עם ליאת הרלב, "הכל תום"/איריס דומאני

המתודה של יער היא הקצנה, והיא חוקרת עד כמה ובאיזה אופן יכולה כל דמות שלה ללכת לאיבוד. זה מאוד מרשים ואפילו וירטואוזי: כל ניואנס בלבוש, בסלנג או במבטא מודגש, התזמון מושלם והאלתור בתוך הדמות מספיק כדי לצפות בטלוויזיה עם חיוך. אבל חיוך זה לא תמיד מספיק: רוב הזמן, למרבה הפלא, זה פשוט לא כל כך מצחיק.

הדמויות אומללות, בודדות, גסות רוח, לא מבינות מצבים חברתיים ובדרך כלל לא זוכות לגאולה - כך שגם הסיפור לא ממש משעשע. אי אפשר ממש להזדהות עם האמא שעושה בר מצווה לחלוטין בשבילה ללא שיהיה לה אכפת במיוחד מהילד, או עם בת העשירים השטחית שמתביישת בבת דודתה הענייה והמוזרה. אלה דמויות וסיטואציות מעוררות מבוכה ממילא, מה הטעם להשפיל אותן עוד יותר? בהיעדר מוסר השכל מעניין שיצדיק את כל זה, נשאר קצת טעם רע בפה.

עוד בוואלה!

בכיוון הנכון: תום יער לא מפחדת להיות מגעילה ובוטה, וזה עובד

לכתבה המלאה
הסדרה "הכל תום", תום יער, רותם סלע. איריס דומאני,
המתודה היא הקצנה. רותם סלע, "הכל תום"/איריס דומאני

בשיאה "הכל תום" מזכירה את "משיח" של אודי כגן, גם כן דמות מטורפת עם פורמט דומה. אלא שבעוד משיח נופל וקם, ולומד בדרך איזה שיעור על חברות, "הכל תום" נשארת בדרך כלל ללא תיקון, למידה או מסר כלשהו שיצדיקו את ההתרחשות - ולכן מזכירה יותר קומדיות שחורות כמו "מייקל", שמבוססות אמנם על משחק משובח אך לצד תסריט עגום שבו כולם אומללים ועושים את המוות אחד לשני. הפרקים שבכל זאת מתעלים על עצמם - "קישי והשכנים" או "אושר וג'ודי" הם גם אלה שבהם הדמויות יוצרות קשרים ומתחברות.

אי אפשר לקחת מיער את מה שהיא: קומיקאית טוטאלית עם כישרון ורסטילי עצום. בטוח שהיא נהנתה לצלול לתוך כל הדמויות האלו. בחום הזה, זה לא מספיק בשביל לרענן את המסך.

seperator
  • עוד באותו נושא:
  • תום יער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully