"גמביט המלכה" היא סוג של פתיחת משחק בשחמט ונועדה לאלו העקשנים שלא איבדו את סבלנותם, עדיין משחקים במשחק המלכים ולא זנחו את הלוח לטובת הקליפים שבסמארטפון. עלילת הסדרה “גמביט המלכה" אומנם מתרחשת בשנות ה־60, שבהן עוד לא בא הסמארטפון השובב לעולם, אבל בת' הרמון, גיבורת “גמביט המלכה", מוצאת את המפלט שהיא זקוקה לו מפני העולם בתוך המשחק.

בגיל ילדות הרמון מתייתמת מהוריה, מועברת לבית יתומות קפדני, ושם, בצד התמכרות לכדורי הרגעה היא לומדת משרת הבית את משחק השחמט. עד שהיא מאומצת בידי זוג חשוך ילדים מתגלה בהרמון כישרון נדיר למשחק השחמט, ומכאן, ככל שהיא גדלה ומתפתחת כאישיות מעוכבת רגשית וחברתית, היא מנתבת את כעסיה לתוך המשחק ומתקדמת בצעדי ענק בעולם תחרויות השחמט.

גמביט המלכה (צילום: באדיבות נטפליקס)
גמביט המלכה (צילום: באדיבות נטפליקס)

“גמביט המלכה" היא סדרה יפהפייה, מסוג הפנינים הנדירות מאוד שתמצאו בקושי רב בנטפליקס. אין בה רצח או בלש. יש בה ויזואליות מודגשת ונקייה מאוד, ואפשר כאן - אם כי אחסוך זאת מהקורא וממני - להתפייט בקלות על ההתאמה בין הרקע החיצוני לעולמה הפנימי המעוקר של בת' הרמון. אם כבר יש בה איזה חיסרון הרי שהוא קצב התנהלותה האטי והתפתחות הדברים. אז קחו צידה לדרך. “גמביט המלכה" שווה כל רגע.

לראות או לוותר: לראות. חובה.