יהודי טוב ביקורת סרט

A Serious Man Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יהודי טוב":
"החיים מחורבנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Serious Man
משחק מייקל סטולברג, ריצ'רד קינד, פרד מלמד, שרי לניק, אהרון וולף במאי/ת איתן כהן, ג'ואל כהן  
קומדיה
ביקורת סרט ליהודי טוב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"החיים מחורבנים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטם החדש האחים כהן ממשיכים לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לגרום לקהל הצופים להרגיש רע בצורה הטכנית הטובה ביותר וכמובן בעזרת תסריט רהוט ושנון. לעומת קומדיות אחרות פרי יצירתם כמו "בייבי אריזונה", "הקפיצה הגדולה", "ביג לבובסקי" ו"לקרוא ולשרוף" הסרט הזה כול כך פסימי ואפל שהשאלה המרכזית שנשאלת בעקבותיו, למה לצמד האחים כהן כול כך רע בחיים? הם זכו בפסטיבל קאן, זכו באוסקר, אחד מהם נשוי לשחקנית מבריקה, הסרטים זוכים תמיד לביקורות טובות וחלקם גם זכו להצלחה כלכלית נאה. וכמובן שמיטב כוכבי הוליווד יסכימו לעבוד עבורם בחינם רק כדי להוסיף אותם לרזומה."יהודי טוב" הוא גרסה מודרנית לסיפורו של איוב. לארי הוא בעל טוב, אב טוב, מפרנס טוב ואח אוהב. יום בהיר אחד החיים קורסים לו מול העיניים: אשתו זורקת אותו, תלמיד מאיים עליו בסחיטה, אחיו הופך לסוג של עלוקה, השכנים מטרידים, הילדים מעצבנים ובתוך כול האימה לארי מחפשת משמעות לחיים. הוא פונה לרבי א', פונה לרבי ב', ואפילו מנסה את רבי ג' וכולם לא יודעים לתת לו תשובה ישירה לשאלה הכול כך גדולה הזו. כנראה שלארי לא יודע של לחיים אין משמעות ומה שהיה רע, יהיה רע יותר וכן, החיים הם מחורבנים.
כמעריץ כמעט עיוור של האחים כהן, היה לי קשה לצפות בסרט "יהודי טוב" כי אני פשוט לא יכול להסכים עם המסקנה החותכת שלהם אבל מצד שני העשייה הקולנועית של צמד הכישרוניים כול כך מרשימה שהיא מצליחה לשרת את המסר שלהם היטב. לעומת "ארץ קשוחה" הנמצא הרחק אי שם בדרום ארה"ב במדבריות האינסופיים ולכן גם רחוק מהלב היהודי שלי, הסרט הזה מגיע מתוך המסורת היהודית של אנשים המתרחשים להם דברים ובמקום לעזור לעצמם פונים השמיימה ומבקשים את עזרת האל."יהודי טוב" מזכיר לי את הבדיחה על הרשל'ה שתמיד מבקש שאלוהים יעזור לו לזכות בטוטו, כשאחד המלאכים שואל את אלוהים למה הוא אף פעם לא עוזר להרשלה לזכות בטוטו, אלוהים עונה לו: "אני רוצה לעזור אבל הוא אף פעם לא ממלא את הטופס". לארי מחפש משמעות לחיים, הוא חושב שאותה משמעות תעזור לו להתגבר על אותה תקופה קשה. לארי הוא אדם כול כך פאסיבי, הוא פשוט לא מסוגל לעשות דבר וחצי דבר חוץ מלגלגל עיניים לשמיים ולחכות לעזרה. זו דמות שבלתי אפשרי להזדהות איתה או לרחם עליה. לארי נותן לכולם להכות בו ומקבל זאת בהכנעה.
מצד אחד "יהודי טוב" או בתרגום המדויק שלו, "אדם רציני", הוא סרט מאוד יהודי שנובע מתוך הפולקלור שלנו והוא בהחלט הסרט הכי אישי שהאחים כהן יצרו ואחד הנועזים והבוטים שלהם. מצד שני הוא סרט המשדר תחושה חזקה של אי נוחות, זה סרט שלא נעים לצפות בו, יש בו משהו קר, נוקשה ולעומת הקומדיות האחרות שלהם הוא יותר מטריד מאשר מצחיק. יש משהו מאוד רציני בסרט "יהודי טוב" ונראה לי שאותה רצינות תהומית ובלתי ברורה היא בעיקר בעוכריו. אגב זה לא מפריע לסרט להיות אחד המעניינים והמורכבים שמוצגים כרגע בקולנוע.
יהודי טוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4304/10/2015 16:05:21
7/10אייקון ציון
צרות באות בצרורות גם לאנשים טובים. לארי מנסה להבין למה כל הבעיות נוחתות עליו אחת אחרי השניה, ומחפש תשובות לשאלה הזו. זו השאלה המרכזית והמסקנה של יוצרי הסרט היא שאף אחד לא יודע את התשובה. דברים רעים קורים גם לאנשים טובים וישרים כי הם פשוט קורים ולך תבין מדוע. דרמה קומית טובה עם סביבה יהודית שעומדת במרכז העלילה ועם הרבה עברית במבטא אמריקאי כבד.
שם: דב ישראליגיל: 3528/01/2011 10:57:16
8/10אייקון ציון
A Serious Man כבר מתחילת הסרט אפשר לראות שזה סרט איכותי ומצחיק עד מאוד..הקטע של ה"דיבוק" בתחילת הסרט גדול..פשוט קורע מצחוק,ובכלל האחים כהן שיחקו אותה בסרט הזה,מה לעשות שהחיים הם לא פיקניק,לא לשכוח מה שרש"י אמר כבר בתחילת הסרט "קבל בפשטות את כל מה שקורה לך",סרט מאוד מצחיק ומיוחד,אהבתי,מומלץ בחום.
שם: יואב גגיל: 3806/04/2010 14:31:15
8/10אייקון ציון
"יהודי טוב" הוא בהחלט סרט נחמד. גם קצת מצחיק, גם קצת מעביר מסר.... בכלל, אסור להיות אדם טוב בעולם הזה. אסור. היום, אכול רגשות אשמה מתוכניתו של חיים הכט - החלטתי לאפשר ללקוחה בסופר שעמדה בתור אחרי "רק עם מוצר אחד" - לעבור אותי. כמובן שנענשתי על כך: חיכיתי איזה 5 דקות עד שתסיים - התעצבנתי וקיללתי גם את עצמי וגם את חיים הכט. תאמינו לי. תהיו מנומסים, תהיו נחמדים. אבל תגידו לא. ותהיו רעים! זה חשוב!! מומלץ
קישורים
חץ יהודי טוב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט