כשהסתיימה עונתה הרביעית של "כפולה", הסדרה המוזיקלית המצליחה בכיכובה של נועה קירל, הרהרתי ביני לבין עצמי לאן הסדרה יכולה להתפתח מכאן והלאה: בעוד ששתי העונות הראשונות נתפסו כיותר "ריאליסטיות", העונה השלישית נטתה יותר לכיוון המדע הבדיוני והייתה תחושה, בפרק הסיום שלה, של מיצוי.

לכן, כשהחלה בימים אלה עונתה החמישית של הסדרה (שנקראת "כפולה-  ההתחלה") המשודרת ב-HOT VOD young ובערוץ  KIDZ, לא הגעתי עם ציפיות גבוהות למדי, אך הופתעתי לחלוטין: הסדרה התחילה להשתמש ב"פריקוול" ולקחת אותנו לתחילת דרכה של קירל כמי שמתעוררת מחלום ובעידוד אביה מנסה להתקבל לבית הספר לאמנויות שנקרא "תהילה" (איך לא? בהשראת הדרמה המוזיקלית הידועה מהאייטיז). 

בסדרה גם התחלפו מרבית הדמויות שאפיינו את העונות הקודמות, מה שמוסיף וייב מרענן ויותר עניין וסקרנות: אמנם דדי (קובי מאור) אביה, ירדן (ריף נאמן), בן (עומר דרור) וגאיה סבן (דין הפנר) עדיין בעונה זו, אך גם הגיעו כוחות חדשים: אגם בוחבוט בתפקיד כוכבת הפופ המניאקית הצעירה ליה פרץ שמנסה להרחיק את נועה מהבויפרנד שלה, כוכב הפופ מיכאל חזן (און רפאלי) שלומד איתן בבית הספר. אחיו, איתמר (בר ברימר) שמאוהב בנועה ועוזר לה להתאקלם בבית הספר מתברר כמוזיקאי מוכשר וכן יש במקום הבסטיז של העונות הקודמות קוקי ופוקי את חוטי (אור נורוזי) ותותי (קים אור אזולאי). 

העונה הזו מסקרנת לא רק בגלל הקאסט והשירים החדשים והמצוינים שהוצגו בה עד כה מפי קירל ובוחבוט, אלא גם בשל העלילה המסקרנת של לנסות לתרגם לעיבוד טלוויזיוני את תחילת דרכה של קירל, דרך שלא הייתה קלה בהתחלה ולא הגיעה אליי על מגש זהב אלא כללה המון אכזבות, קשיים, חוסר ביטחון עצמי אבל אמונה עצמית וכישרון שהצליחו לחלוש על המהמורות.

אנחנו עדיין בתחילתה של העונה ולכן עוד אין צפי להתפתחויות מלבד קצת מתח על גניבת גביע מבית הספר ואינטריגות בין התלמידים אך הסקרנות גוברת מפרק לפרק והציפייה גבוהה.