קרעים של אישה ביקורת סרט

Pieces of a Woman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרעים של אישה":
"פתיחה בלתי נשכחת, המשך פחות מסעיר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pieces of a Woman
משחק ונסה קירבי, שיה לה-באף, אלן בורסטין, בני ספדי במאי/ת קורנל מונדרוצו  
דרמה
ביקורת סרט לקרעים של אישה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קירבי נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קורנל מונדרוצ'ו, הבמאי ההונגרי עטור הפרסים והשבחים, פרץ לתודעת עולם פסטיבלי הקולנוע בשנת 2014 עם יצירתו המופתית "אל לבן", אולי אחד הסרטים הטובים והמיוחדים ביותר של העשור הקודם. כעת מונדרוצ'ו חוזר לעולמנו בשפה האנגלית עם סרט קטן ואינטימי הרבה יותר בשם "קרעים של אישה". את התסריט כתבה בת זוגו ושותפתו לכתיבה בפרויקטים הקודמים שלו, קטה וובר, על בסיס סיפורם האישי והטראגי. הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2020 וזיכה את הכוכבת שלו, ונסה קירבי הבריטית, בפרס השחקנית הטובה ביותר. מבקרי הקולנוע האמריקאים אוהבים לציין שיש לה סיכוי להיות מועמדת לאוסקר, כמו גם לשחקנית שלצידה, זוכת פרס האוסקר, אלן בורסטיין ("רקוויאם לחלום"), הוותיקה שחגגה בדצמבר האחרון יום הולדת 88."קרעים של אישה" מתחיל חזק. 30 דקות שצולמו ב-one shot עוצר נשימה המתאר לידה ביתית. זוג צעיר, מרתה (קירבי) ושון (שיה לה-באף) מזעיק את המיילדת שהכינה אותם לרגע הקריטי, אבל מסתבר שהיא מטפלת בזוג אחר והיא שולחת מיילדת מחליפה (מולי פרקר). הלידה קשה הרבה יותר ממה שהזוג דמיין ואנחנו הצופים עוברים את החוויה הקשה יחד עם הזוג והמיילדת. התוצאה כפי שניתן להבין לא קלה או פשוטה ובמשך 90 הדקות הבאות אנחנו נצפה כיצד האסון שהזוג חווה ישפיע על חייהם. זהו מסע אל תוך עומקי השכול שתוצאותיו הן דיכאון, קריסה נפשית והתפוררות מערכת היחסים בעקבות מות התינוקת.
ב"קרעים של אישה" מסתתר סרט נוסף על משפט שבו הזוג הצעיר תובע את המיילדת, אבל מה שלכאורה היה יכול להיות סרט אולפנים הוליוודי ננטש במהירות לטובת הדרך שבה הזוג הצעיר שוקע לתוך סחרור בלתי נשלט, אל תוך בור עמוק של תחושת אבדון כללית, שגם משפיעה על הסובבים אותם. במיוחד על האם המבוגרת של גיבורת הסרט (בורסטיין) המגלמת ניצולת שואה המחפשת נקמה באשה שהיא חושבת שהרגה את נכדתה. גם כאן יש אלמנט ביוגרפי מאחר וקטה וובר היא דור שלישי למשפחה של יהודים הונגרים ניצולי שואה. הבחירה לברוח מהנוסחה ההוליוודית ולהתמקד במסע האישי שהזוג עובר ובמיוחד בדמותה של מרתה הופכת את הסרט לדרמה אנושית שלא פשוט לצפות בה.בחצי השעה הראשונה, שון ומרתה נראים קרובים מאוד. אנחנו יודעים שהם מגיעים משכבות חברתיות שונות: הוא קבלן עם היסטוריה של התמכרויות, איש צווארון כחול ללא משפחה קרובה. היא בת למשפחה מבוססת כלכלית שנשלטת על ידי אם אובססיבית ומניפולטיבית. כל אחד מהם יבחר להתמודד עם הטרגדיה בדרך אחרת, מה שיגרום לשדים הפנימיים ולשוני בין שניהם לפרוץ החוצה. פתאום הזוג הצעיר והאוהב יגלה, כמו זוגות רבים אחרים שהתמודדו עם אובדן ילד, שהם לא יכולים להיות יותר ביחד. המבחן שהמציאות הטראגית סיפקה להם גדול על שניהם. במקום ללכת על בטוח, הסרט זונח את המשפט ומתמקד בצניחה החופשית של שני הגיבורים שלו והדרך שכל אחד מהם בוחר בדרך אחרת להתמודד עם אובדן התינוקת.
הבמאי מונדרוצ'ו והתסריטאית וובר בוחנים במיומנות את השלכות האובדן על שני אנשים טובים אך פגומים ביסודם. לעיתים זה מגיע לעוצמות אנושיות חזקות, במיוחד ברגעים שבו הטקסט נזנח לטובת תיאור תחושות פנימיות של השניים. לעיתים זה לא מעודן ומספק רגעים של סרט טלוויזיה בנאלי כמו סצנות בית המשפט, הסצנות עם עורכת הדין של המשפחה (שרה סנוק הנהדרת בתפקיד בעייתי) ואיך לא, המפגש המשפחתי בבית האם שבו ישנו המונולוג סוחט הדמעות שעתיד כנראה לספק לבורסטיין מועמדות נוספת לאוסקר. עוד שני שחקנים מפתיעים בתפקידים דרמטיים הם הסטנדאפיסטית איליזה שלזינגר, המגלמת את אחותה של מרתה ובן זוגה טוב הלב, שאותו מגלם הקולנוען בני ספדי ("יהלום לא מלוטש"). שניהם עושים עבודה ראויה.בסופו של דבר "קרעים של אישה" הוא שני סרטים בסרט אחד ועוד סרט שלישי עם פוטנציה. ישנה פתיחה של 30 דקות מרשימות ובלתי נשכחות, היוצרות תחושה של קולנוע ריאליסטי אירופאי עוצר נשימה. ישנו המשך של דרמת מערכת יחסים והתמודדות עם שכול שנע בין רגעים אמיצים למלודרמטיות של סרט טלוויזיה אמריקאי בינוני. וגם יש סרט שלישי שהוא דרמת בית משפט הוליוודית שבכלל עוסקת בסוגיית הלידה בבית והתוצאות הקשות שלה. אבל עם שתי סצנות לא ממש מסעירות ונאום אחד לא כתוב היטב של קירבי התוצאה די רחוקה מהפוטנציאל הרגשי שלה.בסופו של דבר "קרעים של אישה" הוא סרטה של קירבי, שחקנית התיאטרון שהפכה לשחקנית טלוויזיה מוכרת ואהובה בזכות דמותה של הנסיכה מרגרט בשתי העונות הראשונות של "הכתר". קירבי, שהתפרסמה בעקבות הסרטים "משימה בלתי אפשרית" ו"מהיר ועצבני: הובס ושואו", מחזיקה על כתפיה את הסרט הזה עם מחויבות מדהימה לאחת הדמויות הנשיות המסובכות והמורכבות שנראו השנה על גבי המסך. היא יוצרת דמות רבת ניגודים: היא הרוסה נפשית, היא זועמת והיא אמפתית. היא מלאה רגשות אשמה, היא רוצה לחיות למרות הכאב העצום, להירפא מהעבר ובעיקר להפוך לעצמאית ולשלוט במה שהיא מרגישה בלי שאף אחד יגיד לה מה היא צריכה להרגיש. את כל זה קירבי מרכיבה יחד, ומצליחה וליצור דיוקן מרשים של אישה שמנסה לאחות את הקרעים שלה נגד כל הסיכויים.
קרעים של אישה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5014/01/2022 10:39:47
8/10אייקון ציון
כמו קפה טוב שמורתח על אש קטנה.האיטיות לא פוגמת בהנאה, אלא להיפך.אין כאן סיפור יוצא דופן אבל התוצאה די רשימה. מרתה ובעלה שמצפים ללידת ביתם הבכורה , בוחרים לעשות זאת בביתם. כשהשעה בשלה, מגיעה מיילדת מחליפה במקום זאת שהם בחרו. למרבה הצער, התינוקת מתה זמן קצר לאחר שיצאה לאוויר העולם. הטראומה מעיבה על יחסי בני הזוג שמתרחקים, אבל גם אימה הדומיננטית של מרתה לא תורמת לאווירה חיובית. היא פועלת כדי לתבוע את המיילדת על רשלנות, בניגוד לדעתה של מרתה שלא מתלהבת מכך וגם מנסה להפריד בין מרתה לבעלה. בסופו של דבר ,השאלה היא איך משתקמים מטרגדיה וממשיכים הלאה בחיים. הסוף מספק רמז לתשובה.כדאי לציין גם את סצינת הלידה הארוכה בהתחלה שהיא מיוחדת ועוצמתית וגם את המשחק מעולה והצילום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט