קדימה
קדימהצילום: © 2019 Disney/Pixar.

"סרט חביב. לא עפתי עליו, אבל בהחלט נהניתי", אלו פחות או יותר המילים בהם סיכם אח שלי את הסרט 'קדימה', סרט אנימציה לכל המשפחה ואחד מלהיטי הקולנוע של התקופה האחרונה.

למה לא שמעתם עליו? ובכן, מפני שאין קולנוע. אה, וגם כי אין אותו בנטפליקס. איפה בכל זאת אפשר לראות אותו? באמזון וב'דיסני+', שירות הסטרימינג של דיסני.

דיסני+ עלו השבוע לכותרות בעקבות ההכרזה כי בגלל הקורונה גרסת הלייב אקשן של מולאן, אחד הסרטים המדוברים של השנה, תוזרם ישר לאפליקציית הסטרימינג. אנחנו נחכה לה שם.

עד שמולאן תגיע, התכנסנו כל האחים להקרנה משפחתית בסלון של "קדימה", להשלים קצת פערים. איאן וברלי לייטפוט, שמדובבים בידי כריס פראט וטום הולנד, הם שני אחים שיוצאים למסע לחפש את אביהם.

עד כאן סרט קלאסי. מה שהופך אותו לסרט ילדים חינני זו העובדה שברלי ואיאן הם אלפים שחיים בעולם מצויר, שיש מקל קסמים בסיפור, וכמובן, שהאבא המדובר מת. אבל אל דאגה, כל מה שצריך בשביל להחזיר אותו לחיים, ליום אחד בלבד, זו אבן פיניקס.

יש לא מעט קלישאות בסרט, אבל זה נסלח, בהתחשב בעובדה שמדובר בסרט ילדים. תוכלו למצוא שם: אם חד הורית שתעשה הכל כדי להגן על הילדים שלה, אח מגודל וטיפש לצד אח צנום וחכם, וגם איך לא, שוטר שהוא קצת רפה שכל אבל בסך הכל אחלה בן אדם. סליחה, קנטאור.

ההצלחה של הסרט, לטעמי, היא במורכבות. אם תשאלו ילד הוא יענה לכם שהסרט עוסק בקסם, אם תשאלו מבוגר הוא יענה שהסרט עוסק במשפחה והתבגרות. שניהם נכונים. נכון, כמעט לכל סרט מצויר בימינו יש דף מסרים משלו, ההבדל הוא שב'קדימה' עשו את זה טוב. שאפו.

אז נכון, לא מדובר בסרט שייחרט בפנתיאון של פיקסאר, אבל הילדים שלכם ייהנו, ובינינו, זה הדבר היחיד שחשוב.