וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס הכי גדול של "למה מי מת" הוא זמן המסך המועט של ליהי קורנובסקי

19.2.2021 / 0:00

הסדרה החדשה של yes מקנה תחושה בנאלית מדי, שחותרת תחת נסיונותיה להציג סיפור כן ואותנטי. אולי זה כך מפני שנקודת המבט הדומיננטית היחידה בה היא של הגיבור, ורק מבעד לעיניו אנחנו מתוודעים אל הדמות הנשית המעניינת שכנגדו. למזלה של "למה מי מת", כרגע זה מספיק

פרומו לסדרה "למה מי מת"/yes

כבר שנים שאייל אלטויל הופך את הלימונים ללימונדה. אלטויל חלה בסרטן נדיר שסיכויי ההחלמה ממנו הם 5 אחוז, ובכל זאת - ספוילר? - הצליח להתגבר עליו, בין היתר בעזרת גישה אופטימית והומור. מאז עברו תשע שנים, ואלטויל משתמש בסיפורו האישי כדי להפיח השראה באחרים. הוא העלה מופע סטנד-אפ, עשה הרצאת טד, והוציא את הספר "הסרטן מת מצחוק" שבו גולל את חוויותיו כחולה. כעת מגיעה גם הסדרה החדשה "למה מי מת", קומדיה רומנטית בהשראת קורותיו, שיצר יחד עם שראל פיטרמן, המוכר בין היתר כצבי אריה מ"שטיסל" ומשמש כאן כתסריטאי ראשי; ויוגב יפת, שיחד עם זוגתו, גיה באר גורביץ', יצר את סרטוני בנאל, וכאן מביים את כל הפרקים.

"למה מי מת", ששני הפרקים הראשונים שלה עלו ביום חמישי ב-yes, עוקבת אחר ערן (אורי עטיה, "צומת מילר"), בחור בן 31 שחייו לא בדיוק הולכים לשום מקום, ולאחרונה גילה שהוא חולה בסרטן במצב מתקדם. במחלקה האונקולוגית הוא נתקל במיכל (ליהי קורנובסקי, "מלכות", "לאבד את אליס"), שראשה הקירח מעיד על ניסיונה כחולת סרטן. בין השניים נוצר קליק מיידי והם מתיידדים - ההומור שלו תורם לגישתה חובבת החיים, ואילו היא עוזרת לו לעשות את צעדיו הראשונים בעולם האונקולוגי הזר והמפחיד.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

למה מי מת, ליהי קורנובסקי. אלון לוצקי,
כמה שובבי! ליהי קורנובסקי בחליפת ארנב, "למה מי מת"/אלון לוצקי

קומדיות ודרמות קומיות על התמודדות עם סרטן ועל החיים בצילו כבר הפכו למיני-ז'אנר בפני עצמו. העשור האחרון לבדו סיפק סרטים כמו "50/50", "אני וארל וזאת שעומדת למות", סדרות כמו "מזל סרטן" ו"אחת במיסיסיפי" ועוד ועוד. על פניו יש אדג' מובנה בסיפור מעין זה, הרי בלתי אפשרי להימנע ממָנה כזו או אחרת של הומור שחור, אבל האמת היא שברוב המקרים מגויס פחד המוות הזה כדי לומר משהו גדול וחשוב - או "גדול" ו"חשוב" - על משמעות החיים.

גם ב"למה מי מת", הפרספקטיבה הזו מנחה לא מעט מהמתרחש. החל מניסיון להפיג את החששות של חתן ביום חתונתו (יכול להיות גרוע יותר, אתה עלול לחלות בסרטן), דרך חשבון נפש על הישגים בחיים, וכלה בהצבת מכשולים בדרך לחיבור רומנטי בין ערן למיכל. ומאחר שכבר היו מספיק יצירות שעסקו בכך, הסיפור הלכאורה-ייחודי הזה הופך לעוד חוליה שטאנצית למדי בשרשרת.

וזה בעצם העניין עם "למה מי מת" - היא מקנה תחושה מוכרת מדי, בנאלית מדי, שחותרת תחת נסיונותיה להציג סיפור כן ואותנטי כפי שברצונה לעשות. אולי כי - אפרופו פרספקטיבות - נקודת המבט הדומיננטית היחידה בה, על סמך ארבעת הפרקים הראשונים (מתוך עשרה) שנשלחו לביקורת, היא כמובן זו של הגיבור, בן דמותו של אלטויל. מן הסתם זה מתבקש ובסדר גמור להתמקד בו, אבל זה קורה במחיר של מי שאמורה להיות דמות עגולה בפני עצמה.

עוד בוואלה!

העונה השלישית של "שטיסל" נשענה יותר מדי על ניסים ומתים

לכתבה המלאה
למה מי מת, אורי עטיה. אלון לוצקי,
קשה לא לחוש סימפטיה. אורי עטיה, "למה מי מת"/אלון לוצקי

הפספוס הכי גדול של "למה מי מת" הוא האופן שבו היא נוהגת עם מיכל. אנחנו כמעט לא רואים אותה בפני עצמה. היא מוצגת כמעט באופן בלעדי מבעד לעיניו של הגיבור, מה שהופך אותה ל"מאניק פיקסי דרים גירל" - קלישאת הבחורה התוססת והייחודית שמובילה את הגיבור בדרך אל השינוי האורב לו מעבר לפינה, ואגב כך אין לו ולנו אלא להתאהב בה. היא מתאשפזת בחליפת ארנב, כמה שובבי מצדה! היא חושפת בפני ערן את החזה כדי לעודד אותו - איזו רוח חופשית!

אפשר רק לייחל שששת הפרקים הנותרים יקנו לדמותה של מיכל יותר בשר, כי קורנובסקי היא אלומת אור ב"למה מי מת", ולא רק בגלל הקרחת הבוהקת. בעוד הגיבור עושה את צעדיו הראשונים והמהוססים במציאות הבלתי-מוכרת הזו, חושש אפילו לבשר להוריו (יגאל עדיקא ואורלי זילברשץ) וחברו הטוב (קותי סבג) את הבשורות המרות, מיכל כבר במקום אחר לגמרי. זו ההתמודדות השנייה שלה עם הסרטן, היא מורגלת במחלה, עד כמה שאפשר להיות מורגלים בה, והסיפור שלה ראוי ליותר נפח. כזה שיכול להיות מעניין גם בפני עצמו וגם באופן שבו הוא מקרין על מה שעובר ערן. ווין ווין. במעט שיש לה קורנובסקי מעבירה את חדוות החיים של דמותה, וגם מצליחה לרמוז על הקושי המכריע שגם מיכל מתמודדת איתו, מעניקה לה נשמה שרק מעצימה את תחושת הפספוס. בכל פעם שהיא לא על המסך, שזה רוב הזמן, רק ייחלתי שתחזור.

למזלה של "למה מי מת", לפי שעה גם המעט הזה מספיק ומקרין על היתר. יש חינניות רבה בחיבור בין ערן למיכל, יחסי הצעד-קדימה-שניים-אחורה ביניהם עושים את העבודה חרף שחיקותם, וגם הסיפור עם האקסית שלו הדר (משי קליינשטיין) מסקרן. עוזרת כמובן העובדה שיש סימפטיה אוטומטית לדמות ראשית הסובלת מכאבים עזים ונכנסת למאבק איתנים מול מלאך המוות, וכך גם החביבות של עטיה בתפקיד הראשי והיותם של עדיקא וזילברשץ נפלאים כמו תמיד. אבל כן, אם "למה מי מת" תעניק תשומת לב נוספת לדמות הנשית המרכזית שלה, כולם ירוויחו.

למה מי מת, ליהי קורנובסקי, אורי עטיה. נטי לוי,
חיבור חינני. "למה מי מת"/נטי לוי

"למה מי מת" משודרת בימי ראשון ב-21:00 ב-yes TV Drama וב-yes VOD, שני פרקים בכל פעם. צמד פרקי הפתיחה זמין ב-VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully