ביקורת סדרות: ישמח חתני • תעשה לכם טוב על הלב

ביקורת סדרות: ישמח חתני • תעשה לכם טוב על הלב

סדרת ההמשך לסרט 'ישמח חתני', אומנם רחוקה עוד מלאיים על ספריית התוכן של נטפליקס ואפילו על יצירות מקומיות כמו "שטיסל", אבל יש בה את כל מה שצריך כרגע כדי להעניק חווית צפייה מהנה ומחממת את הלב

''ישמח חתני'': סוף סוף סדרה שעושה טוב על הלב
  (צילום: דורון עופר)

ביקורת סדרות: ישמח חתני (קשת 12)

האם אנו צפויים לראות יקומים קולנועיים בקולנוע הישראלי? ובכן, קשה להאמין שמה שנכון למארוול ולדי סי נכון גם לתעשיית הסרטים המקומית, אך סנונית ראשונה למגמה הזו צצה השבוע על המסך של קשת 12 בדמות הסדרה "ישמח חתני".

הסדרה מבוססת על הסרט המצליח מ-2016 , אשר נכתב ע"י שלומית נחמה (שכתבה גם את הסדרה), והיא מתהדרת באנסמבל מכובד של מגוון שחקנים ושחקניות ישראלים מובילים שממשיכים גם כאן (למעט אביב אלוש).

ישמח חתני

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

למי שטרם צפה, הסרט מתאר את קורותיה של קהילת מוסאייף הירושלמית, אשר מתמודדת עם שיקום בית הכנסת שלה לאחר שעזרת הנשים שלו קרסה על יושביו, וגרמה לפציעת של כמה מהמתפללים, ביניהם גם אשת הרב. בעוד חברי וחברות הקהילה מחפשים אחר פתרון יצירתי ופיננסי לשיקומו של בית הכנסת, מפציע לחייהם רב כריזמטי (אביב אלוש) שמצטרף לעיסה הזו ומתחיל לייצר הפיכה שלטונית שבמסגרתה הוא מנסה להדיר את הנשים מבית הכנסת ואף מגדיל לעשות בכך שמייעד את הכסף שנאסף לתיקון בית הכנסת – לכתיבת ספר תורה במקום.



הסרט היה תוצר מזרחי עממי עם קריצה פמיניסטית שביקש להיתפר למידות הקהל הישראלי, אם תרצו, סרט בורקס עם עדכון גרסא. גם התזמון שבו יצא, חול המועד סוכות, נועד במכוון למשוך את המשפחות לבתי הקולנוע ולייצר חווית צפייה נוסטלגית ומשפחתית. ומה מוכר יותר חוץ מנוסטלגיה?

כיום, חמש שנים אחרי, כשהם מגיעים למסך הקטן, קהילת מוסייף מתמודדת עם בעיות נד"לניות ורציניות יותר מתמיד, זה קורה לאחר שקובי (צחי הלוי), נובוריש בהווה ובן השכונה בעברו, מגיע חזרה לשכונה כדי לנקום את נקמת אביו (יצחק פלסיאן) שהיה מתפלל מפוקפק.

(צילום: דורון עופר)

קובי, גורש מהשכונה לפני 15 שנה ע"י אתי (אוולין הגואל) והוא נחוש כעת להשתלט על השכונה ולהשיב אליו – רחמנא לצלאן – את יפה (יפית אוסלין) אהבת נעוריו שנשואה לנפתלי (אסף בן שמעון).

לצדו של קובי יש סיד קייק בדמות איש נדלן מקומי (אור בן מלך) שמסייע לו בתוכניתו השטנית. באותה העת יש את אורה (שרון אלימלך) שממשיכה להילחם על זכותם של הנשים במרחב הציבורי, וכן את מרגלית וניסן (עינת שרוף המקסימה והרצל טובי) שמתמודדים עם בעיות פיננסיות. הסדרה מלווה בקריינות של תקווה הפלפלית (אורנה בנאי) שנשואה לאהרון (איציק כהן) הרגיש.

צילום: אורטל דהן

הטלוויזיה הישראלית אוהבת את העיסוק במשפחות וקהילות מזרחיות. אם זה בדוקו ריאלטי (הבזוגלוס, אחותי ג'קי, ליאור קוקה) ואם זה בסדרות קאלט (סברי מרנן, שנות ה-80 ועוד).

יש הרבה גיוון וביקוש לצורך כזה מאחר והוא נעדר תחכום ברובו ולוחץ לצופים על כפתורי הנוסטלגיה. אך יותר מהכול, התוכן הזה תמיד עושה טוב על הלב, ובאקלים הנוכחי זה אולי לפעמים מה שרק שצריך.

(צילום: דורון עופר)

"ישמח חתני" היא אירוע נעים לצפייה. נכון, היא רחוקה מלאיים על ספריית התוכן של נטפליקס, ואפילו על יצירות מקומיות עם גיוון שונה כמו "שטיסל" המבריקה ועוד. אך לצופים שלה היא מעבירה נעימות מאחר ויש בה טוב לב, נוסטלגיה ועלילה קצבית. וכל אלה מספיקים כדי להצדיק את קיומה.

"ישמח חתני" יום ראשון ושני אחרי החדשות, בקשת 12 

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כתבה מעניינת !...
דנה | 08-04-2021 22:47
כתבה מעניינת !
2
מעניין, שווה לצפות...
שרונה | 08-04-2021 22:47
מעניין, שווה לצפות
3
סידרה מקסימה ...
טל | 09-04-2021 0:44
סידרה מקסימה
4
האם לא מפריע...
יקיר | 12-04-2021 5:34
האם לא מפריע לכם שזה שם את שומרי המצוות במקום בעייתי?
5
מציג את שומרי...
דודו | 06-05-2021 7:27
מציג את שומרי המצוות במקום בעייתי מבחינת תפקיד,כמו מי שחוזר לשכונה ומנסה להקים מחדש קשר עם אישה אשת איש זה עלול לעודד לבצע מקרים כאלו במציאות.
6
מאוד הפריע לי שבסדרה,
שירה | 10-05-2021 19:39
השחקניות שלכאורה מציגות נשים דתיות הולכות עם לבוש לא כ'כ צנוע, לא שומרות נגיעה, בלי כיסוי ראש.. מרגיש לא אמין.
7
סרט מעניין ונעים...
אלישבע | 12-05-2021 9:08
סרט מעניין ונעים לצפות בו