היום הראשון בבית הספר לקוסמים. סליחה, מכשפים. סליחה, סליחה, התכוונתי לפיות. אנחנו כבר מכירים את זה כל כך טוב. תלמידה חדשה בשנתה הראשונה? צ'ק. עד לא מזמן היא לא הכירה את העולם הקסום, ורק לאחרונה גילתה שהיא חלק ממנו? צ'ק. וכשהיא הייתה בין בני האדם היא נהגה להיות ווירדו ומתבודדת? צ'ק. אה, ויש לה כוחות חזקים הרבה יותר מכל חבריה כי היא נצר לשושלת קסומה רבת עוצמה? צ'ק. צ'ק. צ'ק.

אז עם הפתיחה של "ילדות רעות: גרסת הפיות" היינו יכולים להגיע בקלות לדרמת נעורים תככנית עם כל אינטריגות התיכון שנלוות לה. במקום זה, אנחנו מקבלים את "גורל: סאגת ווינX", חידוש של הלהיט מתחילת המילניום, שכולל שישה פרקים של אחווה נשית נוצצת עם אובר-מודעות פמיניסטית. ולמה ה"גורל" בהתחלה? כי Fate באיטלקית זה "פיות". זה קצת אבד בתרגום, אבל בשביל זה אנחנו כאן.

בלום, איישה, סטלה, טרה ומוזה הן חמש שותפות בפנימיית "אלפיה" לפיות. בלום מגלה שהיא לא ילדה רגילה אלא פיה רבת עוצמה ומנסה לגלות מיהם הוריה האמיתיים. אל הפנימייה מגיעה גם ביאטריקס, פיה רעה שהמוטיבציה שלה לא לגמרי ברורה - אבל מה שבטוח הוא שטוב לא יצא ממנה. במקביל, כוח מסתורי בשם "השרופים" מאיים על הבטחון של תלמידי בית הספר. ומכאן יהיו ספוילרים להמשך הסדרה, אז ראו הוזהרתם.

לא ברור למה הקברניטים בנטפליקס החליטו לשחזר את הסדרה המצליחה "מועדון ווינX" ולהפוך אותה ללייב אקשן. כלומר, ברור לגמרי, כי זה יביא להם המון צופים וערימות של כסף, אבל דווקא במקרה הזה הקישור לסדרה המקורית לא מחמיא ללהיט החדש של נטפליקס. אלו שאהבו את המקור ורצו לשוב ולראות אותה בגרסה מחודשת, התאכזבו לגלות שמדובר בסדרה אחרת לחלוטין שרק נשענת על אותן דמויות ומקומות וחולקות קווי עלילה כלליים במקרה הטוב. אלו שכבר יצא להם לראות חידוש או שניים וציפו לגרוע מכל, גילו, להפתעתם, שמדובר בסדרה חמודה בהחלט. לא מצוינת, חלילה; אבל גם לא כישלון חרוץ. אני, אם תהיתם, משתייכת לקבוצה השנייה. דווקא הציפיות הנמוכות שלי הובילו לכך שגיליתי שחזור חכם, שלא מעתיק מסדרת המקור ולא מתרץ עלילה תלושה ובונה על כך שמעריצי הסדרה מבינים את המהלכים שבה. אבל אז נשאלת השאלה למה לעזאזל לקרוא לה "ווינX" ולגרום לאלפי מעריצים להשוות אותה לסדרה המקורית ולהתאכזב? כמובן שהתשובה היא עדיין כסף, אבל זה ניסיון שלא עולה מאוד יפה.

בסך הכל, יש פה סיפור טוב שנבנה היטב, המניעים של הדמויות, בחלקן לפחות, מנומקים והגיוניים, וברגעים שבהן סקאי לא עומד מול המצלמה ובלום מאחוריו כמו אחרונת הגיבורות בטלנובלות, המשחק של רוב הקאסט עובד וקל להנות ממנו. הבעיה העיקרית היא בלום: בלום היא גיבורה שקשה מאוד להאמין לה. היה הרבה יותר הגיוני לשים בתור גיבורה סטלה, הדמות הכי מעניינת בחבורה בפער. בלום יודעת לכל אורך הסדרה שהיא עושה דברים שגויים - מעשים שהיא יודעת שמסכנים את חבריה ללימודים, ובוחרת לעשות אותם בכל מקרה. ולמה? התשובה לשאלה הזאת מאוד לא ברורה. כלומר, היא ברורה, ברורה מדי, בלום חזרה עליה בערך 200 פעם במהלך הסדרה. "אני עושה את זה כדי למצוא תשובות", "מסתירים ממני את האמת". אוקיי, סבבה, אבל זה פשוט לא מספק, בעיקר כשנראה שכולם לטובתה ומבטיחים לה תשובות במועד אחר, כי כרגע, מה לעשות, יצורים שחורים וקטלניים מאיימים על כל הפנימייה. גם הניסיון להציג את המנהלת כרשעית שמסתירה מבלום דברים לא עובד, ואנחנו בעיקר בטוחים בטוהר ליבה של המנהלת לכל אורך הדרך. בכל הסדרה אין לנו אפילו רגע של ספק שאולי ביאטריקס דוברת אמת והמנהלת היא הרשעית האמיתית. וזו, ידידיי, פשוט כתיבה לא מספיק טובה.

_OBJ

הפתרון - שבו בלום מחליטה להבריח את השרופים משטח בית הספר ולהילחם בהם בעצמה - מסתדר עלילתית, אבל רגשית הוא בעיקר מרגיש קל מדי. הוא הגיע באמצע פרק הסיום ודרש מבלום בערך אפס מאמץ. "תצטרכי להוציא ממך כוחות שלא חשבת שקיימים בך", אמרה לה רוזילנד, ואם בלום הייתה עונה לה זה כנראה היה משהו בסגנון של "סבבה אחותי מה את חופרת", כי היא נלחמה בהם בלי שום סימן לכך שזה אתגר עבורה. למרות זאת, הקריצה לסדרה המקורית בחלק שבו היא מתרוממת מהקרקע וצומחות לה כנפיים נעשה בטוב טעם, שמר על ההומור והיה נאמן לסיפור מבלי להיות פתטי, וזה לא דבר שפשוט לעשות.

בתחום הפנטזיה לנוער, "גורל: סאגת ווינX" לגמרי מספקת את הסחורה וממצבת את נטפליקס ככוח עולה בז'אנר. אנחנו מוכנים גם להמר שזו ממש לא הולכת להיות העונה האחרונה שלה. רק חבל שהם היו צריכים את טייטל החידוש הכל כך לא רלוונטי הזה. כי אם יש דבר אחד שאתם יכולים לסמוך עליו, נטפליקס, הוא שאנחנו נצפה בתכנים שלכם גם בלי כל ענייני ה"ריבוט", והמספרים מוכיחים את זה פעם אחר פעם.