ביוטיוב אין שום זכר, האתר של התאגיד לא מכיר בקיומו של הדבר הזה, אבל לפני לא הרבה שנים כבר קיבלנו גרסה מעוברתת של "קארפול קריוקי". ב-2017, כשכאן 11 עוד היה בימיו הראשונים, פינת הראיונות המוזיקלית מתכנית האירוח של ג'יימס קורדן זכתה לעיבוד מקומי בהובלתו של ניקי גולדשטיין, כזה שלא ממש זכה לוויראליות שציפו לה שם. 

חלפו כמה שנים, כאן כבר הבינו דבר או שניים על ויראליות והחליטו על סיבוב נוסף עם פורמט שאמור לעבוד במדינה שקריוקי הוא הספורט הלאומי שלה. עם ההבנה הזו, עשו שם רענון ניכר לעין ולאוזן. הג'יפ התחלף במודל יוקרתי בהרבה, ורשימת האורחים כבר הורכבה מאיי-ליסטים - שרית חדד בפרק הבכורה, נטע ברזילי בפרק שישודר הערב ובהמשך גם גידי גוב, ריטה, אביב גפן, ונועה ומרגי. את ההגה תפס הפעם אודי כגן, אדם שאנחנו עדיין לא לגמרי רגילים לראות בצורתו האנושית והלא מחופשת. 

ולמרות ש"קארפול" היא תכנית אליה מגיעים בשביל הזמרים ולא בשביל המנחה, כגן הוא לגמרי סיבה לבוא. הוא קליל, נינוח, מצחיק ורחוק מלתפוס את הפוקוס. בקטע טוב. מי שגם זוכר אותו עם הלהיט "לילה לבן, בוקר שחור" מ"ארץ נהדרת", או כל קטע מוזיקלי אי פעם ב"משיח", יודע שגם מדובר באדם עם יכולות שירה ונגינה מרשימות. 

לצד היעדרות מכעיסה של קאברים (אין דבר ששרית חדד אוהבת יותר מלשיר דואה ליפה. ברצינות מוחלטת), הביצועים ב"קארפול" מגיעים על אש קטנה אך מוצלחת, ומרגשים בדיוק במידה ובאורך הנכון לתכנית שהיא קצת יותר מהופעה אינטימית. הבעיה מגיעה כשהשירים נגמרים, וניכר שזו בעיה שעוד רחוקה מפיצוח. אם בימים של גולדשטיין היה מדובר בנסיעה רצופה עם דילוגים בין נאמברים לסמול טוק, אצל כגן הפתרון מתגלה בתור המקל הכי עקשן בגלגלים של התכנית (וזה היה משחק המילים האחרון בביקורת הזו). 

היציאות של כגן והאורח המזמר מהרכב, שכבר נוסו בעבר לא מעט גם אצל קורדן, אמורות לשבור את השגרה ולהראות צדדים חדשים של האורח, אבל לא בכל המקרים מדובר בתחנות שווה לחנות בשבילן (זהו, זה היה האחרון). עם כל הכבוד לכישורי הספּרות של שרית חדד, אהבת הגלישה של אברהם טל ואי-היכולת של חנן בן ארי להשתמש במקדחה, התוצאה מרגישה בעיקר מגושמת והכי לא ספונטנית שיש. דווקא הביקור של כגן וחדד (בכלל, מדינת ישראל לא ראויה לאגדה בסדר הגודל שלה) בחנות כלי נגינה, כולל קאבר אקוסטי ל"בחום של תל אביב", מוכיח שכל עוד האוריינטציה המוזיקלית נשמרת, זה דווקא יכול לעבוד.

מה שמתסכל בקטעי הקישור האלה, היא העובדה שאף אחד לא ביקש פרקים באורך של סיטקום. סביר שדווקא גרסה קצרה יותר, של 10-12 דקות בממוצע, הייתה עובדת הרבה יותר טוב, בדיגיטל ובכלל. זו גם הסיבה שבעוד שגרסתו של קורדן עדיין זוכה להצלחה בכל העולם, הגרסה הטלוויזיונית (והארוכה) שניסו להרים לה שם לא המריאה בשום צורה. אם זה מה שימנע מהישראלים להגיע, זה יהיה חבל, שכן מדובר בתכנית שהיא בראש ובראשונה כיפית, כזו שאמורה ויכולה לעשות הרבה יותר רעש. אבל מותר להם גם לדרוש מוצר עם מעט פחות שומן עודף, כי רק ככה הם יוכלו לדרוש את הדבר החשוב באמת: עוד תפקידים לאודי כגן.

"קארפול קריוקי" משודרת מדי יום א' ב-22:15 ב-כאן 11.