אולי זאת הקורונה, שהפכה את הדור של ההורים שלנו ליקר מתמיד. אולי זאת הבחירה במחוברים שהצעיר שבהם ממוקם באמצע העשור הרביעי לחייו - קבוצת גיל שעל פי רוב שבויה בין הדור הקודם לה לזה שבא אחריה - תהיה אשר תהיה הסיבה, נראה שהעונה התשיעית של "מחוברים" (שעלתה אמש ב-HOT VOD) תנסה לספר לכם סיפור על הורים וילדים.
מיכל אנסקי, מתמרנת בין שני הורים מוכרים ואנשים דומיננטיים, אלכס אנסקי ושרי אנסקי, שנפרדו לפני הרבה שנים; עברי לידר, בן הזוג שלו ובנו הקטן, אלבי, מתכוננים למעבר של אמא לידר בסמיכות לזוג; דור רפאלי, הבן-של והאח-של, מגדיר את עצמו כילד של אבא אבל יתעד את המשפחה המפורסמת שלו בתקופה רגישה שבה דווקא אמא שלו תרצה עונש מאסר; דורין אטיאס, אישה דרקון, מבכה עדיין את מות אימה, האדם הכי קרוב אליה ומגדלת במקביל שני בנים; המחוברת החמישית, לוסי אהריש, הביאה בינתיים דווקא את אחותה אבל סביר להניח שגם ההורים יכנסו לתמונה מתישהו, וגם אם לא - קיבלנו אותה בתקופה רגישה שבה היא עצמה נמצאת בדרכה להפוך לאמא.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מחוברים 9"
מתוך "מחוברים 9"
עונת הורים וילדים. עברי לידר, עם בנו אלבי ובן זוגו, מתוך "מחוברים 9"
(באדיבות HOT)
הפורמט של "מחוברים" כבר הוכיח את עצמו בארץ (ובעולם), וכבר ברור שעם כל הכבוד וההערכה לבימוי ולהכוונה, הסוד הוא בליהוק. היו עונות שגרמו ללב שלנו לרעוד, היו עונות שנעלמו מהזיכרון ברגע שהרולר נגמר. אם מדובר בהצלחה - נוכל לקבוע בוודאות רק עמוק יותר אל תוך העונה. מעבר לזה, נדמה שהאתגר של העונה הזו, בנוסף לעיסוק המורכב והלא תמיד סקסי ביחסים בין הורים לילדים, מגיע גם ממדרגת הפרסום והחשיפה שהגיבורים שלה ממוקמים בה מלכתחילה. מיכל אנסקי היא פיגורה טלוויזיונית שאישית אני נוטה שלא לחבב ביושבה על כס השיפוט של "מאסטר שף", אבל בשני הפרקים הראשונים, שבהם היא מספיקה להיכנס לעובי שיתוק הפנים שהיא סובלת ממנו וליחסים עם ההורים שלה, היא מייצרת אמפתיה וגילוי לב שעשויים להפוך אותה להפתעת העונה, ולדמות שתקנה את עולמה בזכות הפורמט, במהלך שרשום ע"ש חנוך דאום וליאור דיין.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מחוברים 9"
מתוך "מחוברים 9"
הפתעת העונה? מיכל אנסקי מתוך "מחוברים 9"
(באדיבות HOT)
בצד השני של הסקאלה ממוקם דור רפאלי, שאם לשפוט על פי הפרקים הראשונים שנשלחו לביקורת - נראה כי עולמו הצר יתקשה לספק חומרים עמוקים או מסקרנים. רפאלי, שגר במגדלים כלשהם (וגם באחוזה של ההורים? לא כל כך הבנתי) מעביר את הפרקים הראשונים בהגיגים דלים על חייו וכנראה שהסיפור שלו יתכנס לכדי הצצה צהובה נטו לעולמה של משפחת רפאלי, בואכה עונש המאסר של ציפי וכמה גיחות לבר. הטיימינג שלו מוצלח - בימים אלה בדיוק התברר שרפאלי האם עומדת להשתחרר בקרוב בעקבות קיצור תקופת המאסר שלה, אז אולי נזכה גם לקלוז'ר בגזרה הזו. דורין אטיאס ועברי לידר לא סבלו מעולם מהיעדר חשיפה. סימן ההיכר של אטיאס הוא הקשיחות החשופה שלה, אבל האישיות שלה כובשת. היא חומר בעירה בלתי מתכלה ונסיבות החיים שלה מעניינות. לידר, לעומת זאת, שכולנו מכירים משלל פלטפורמות, מצויד בכריזמה מפוהקת ואני מתחייבת ללעוס את המסכה שלי אם הוא ישלוף מהכובע איזו אישיות סמויה שתחלץ אותו מנמנום המיינסטרים.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מחוברים 9"
מתוך "מחוברים 9"
נראה כי עולמו הצר יתקשה לספק חומרים עמוקים או מסקרנים. דור רפאלי (מימין) והמשפחה, מתוך "מחוברים 9"
(באדיבות HOT)
נשארה לוסי אהריש, שעם ישראל לא בדיוק חיכה להשתתפות שלה ב"מחוברים" כדי להיכנס לה לחיים ולהודיע לה מה הוא חושב על הזוגיות הדו-לאומית שהיא מטפחת עם צחי הלוי. הלוואי ויכולתי להאמין שההשתתפות בעונה לא תמשוך עוד אש מיצורי הטוקבקים, אלה שהטינופת שלהם זלגה כבר לשני פרקים הראשונים. שיהיה בהצלחה עם הבן שאיש האולטרסאונד נשבע לכם שהוא בת, אמן שהאהבה תנצח למרות הכל.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מחוברים 9"
מתוך "מחוברים 9"
מתוך "מחוברים 9"
(באדיבות HOT)
"מחוברים" הוא פורמט ותיק שכבר צבר פז"ם מכובד כדי לצעוד בבטחה בשבילי העונה התשיעית. היוצרים שלה כבר הספיקו להפגין את ההתמצאות שלהם בפורמט באחות הקטנה והפארודית שלו, "מצולמים", שעשתה עבודה לא פחות טובה. עכשיו, שלוש שנים אחרי סיום העונה השמינית, נשאר לנו רק להישען אחורה, להתבונן על ימי הקורונה במה שאינשאללה יהפוך לנוסטלגיה טרייה ולהתמסר לאנשים שהכניסו אותנו הביתה, למרות הסגר.