מהיר ועצבני 9 ביקורת סרט

Fast and Furious 9 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מהיר ועצבני 9":
"מוצר מזויף, מתיש ונטול רגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fast and Furious 9
משחק וין דיזל, טייריז גיבסון, לוקאס בלאק, ג'ון סינה במאי/ת ג'סטין לין  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למהיר ועצבני 9 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ארוך ועייף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האם מופרך מדי לקוות שסדרת הסרטים הבלתי נגמרת "מהיר ועצבני" יום אחד תחזור אל המקורות? האם נזכה לצפות באנשי קשי יום מפרקים את תסכולם על החיים במרוצי מכוניות לא חוקיים, חורכים את המסלול עם צמיגים עד שאפשר לחוש את ריח שריפת הגומי וכמובן משחקי חתול ועכבר בין שוטר סמוי למנהיג כנופיה כריזמטי? מה שהתחיל כסדרת סרטים צנועה, הפך לסרט שודים מתוחכם בברזיל ולאחר מכן סוג של סרט תככים בינלאומיים בסגנון ג'יימס בונד עם כוחות על לא ברורים. בסרט התשיעי במספר ההיגיון העלילתי נזרק לחלוטין מהחלון. זה יהיה טיפשי לנסות לחפש איזשהו הגיון בסיסי במהלך 145 הדקות של הסרט הארוך והמתיש הזה.רצף הסצנות שהפכו למגוחכות הולך וגדל מרגע לרגע. חבורת מהיר ועצבני טסה לה על שדה מוקשים, מכונית מעופפת באוויר בעזרת חבל שנותר מגשר שנהרס, בעזרת שתי שלשלאות ברזל וין דיזל הורס מבנה שלם, טובע וניצל למרות שבטון עף עליו ושלל סצנות פעולה הזויות הנוגדות את חוקי הפיזיקה הבסיסיים, כולל מרדף מכוניות הרסני ברחובות טביליסי ואדינבורו. יש גם איזשהו סיפור על מגנטים חזקים שמעיפים מכוניות ומשאיות ברחובות העיר, אבל משום מה לא משפיעות על המכוניות שמסיעות אותם. השיא כמובן הוא מכונית שמעופפת לה בחלל, כאשר הגיבורים לובשים חליפת צלילה ישנה במקום חליפת חלל. כן, בסרט התשיעי שניים מהגיבורים מגיעים עד החלל. הם גם צוחקים על כך שהם בלתי פגיעים ושורדים סיטואציות בלתי הגיוניות.
זה גם הופך אותם ללא אנושיים, לא מעניינים ובעצם מוציא את העוקץ של המתח. כי אם הגיבורים שלנו לא באמת בסכנה בשום סיטואציה, למה שנדאג להם? למה שיהיה לנו אכפת מהם? ככל שסצנות הפעולה אבסורדיות יותר, כך גם הגיבורים מאבדים מהאנושיות שלהם ושום סיפור רקע משפחתי מגוחך על צמד האחים לא יציל את המצב. דיזל אוהב לספר בראיונות לתקשורת שסדרת הסרטים שלו מצליחה כי המרכז שלה הוא משפחה של חברים, אבל הסרט התשיעי במספר נטול לב ונטול אמינות גם במישור הרגשי.ג'סטין לין, שביים גם את הסרטים האחרונים בסדרה, היה שותף לכתיבת התסריט ונראה שהוא נקט בשיטת כל המרבה הרי זה משובח, אבל כאשר יש גודש של אקשן, דמויות, עלילות משנה שהולכות ומסתבכות, כך גם הסרט הולך ומתארך, הולך ומסתבך. איך החברים הכי טובים של דום לא ידעו שיש לו אח צעיר בשם ג'ייקוב, שטרגדיה בצעירותם גרמה להם להפריד כוחות ולהתרחק זה מזה? לא ברור. למה ואיך דווקא הוא הפך לרשע מרושע בינלאומי ידוע? גם זה לא ברור. ומדוע דום וחבורתו עדיין לא נתקלו בו? גם לא ברור.
דיזל הוא המפיק והכוכב של סדרת הסרטים הזו כבר מהסרט הראשון. הוא זה שנותן את הטון. אין דבר שלא יחמוק מעיניו ויעבור את אישורו. לכן כמו בשאר הסרטים גם כאן יש ניסיון ליצור סצנות דרמטיות משפחתיות וגם בסרט זה, אולי יותר אפילו מהסרטים הקודמים, יש נטייה להידרדר במהירות לרמה של אופרת סבון יומית, כך שהאמינות של הדמויות והמשברים הרגשיים השונים שהם חווים אמינים בערך כמו סצנות הפעולה התמוהות והמגוחכות."מהיר ועצבני 9" עם שלל הדמויות שחוזרות מהסרטים הקודמים, הדמויות החדשות וכמובן הופעות אורח של הלן מירן, שרליז ת'רון והפתעות נוספות הופכים את החוויה הזאת לכמעט בלתי אפשרית לצפייה. הגיבורים קופצים בקלילות בין יפן, אדינבורו, לונדון, ארה"ב, דרום אמריקה, גיאורגיה, גרמניה ולא שלמישהו אכפת שאין שום הגיון בזמנים. אם הסרט היה מבדר באיזושהי צורה אולי היה ניתן לסלוח לו, אבל הסרט הזה פשוט ארוך מדי, טרחני, צדקני ובעיקר מאוד משעמם.
מהיר ועצבני 9 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מפגשי רכבים בישראלגיל: 4919/05/2023 17:29:20
10/10אייקון ציון
סרט מדהים מטורף.טיפה ארוך אבל עצוב שעוד 2 נגמר הסיפור מומלץ למי שאוהב.
שם: אוריאלגיל: 4909/11/2021 21:28:54
9/10אייקון ציון
סרט מהנה ביותר, מצחיק ושנון כאחד. לא שמתי לב וכבר שעתיים ומחצה עברו......
שם: איציק גורגיל: 4803/08/2021 23:45:06
7/10אייקון ציון
עם אקשן מטורף ופעלולים של 200 מיליון דולר קשה לחובב אקשן להתאכזב למרות חוסר ההגיון המשווע. אז אם לא מטריד אותך איך מכונית מתעלמת מכוח המשיכה טסה בפקקים ואפילו בחלל אתה תיהנה. בסרט הזה יש גם יותר הומור ופארודיה עצמית מהסרטים הקודמים בסדרה. מסך גדול חובה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט