אמונייט ביקורת סרט

Ammonite Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אמונייט":
"סרט החוגג את המבט הנשי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ammonite
משחק קייט וינסלט, סירשה רונאן במאי/ת פרנסיס לי  
דרמה
ביקורת סרט לאמונייט מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"וינסלט נהדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה להאמין שעברו כבר 24 שנים מאז יציאתו של הסרט "טיטאניק" לאקרנים. אז קייט וינסלט, בחורה בת 22 נראתה אבודה לחלוטין על המסך הגדול ולא הצליחה להותיר עליי רושם מיוחד כצופה וזאת על אף שהייתה מועמדת על תפקידה לאוסקר. וינסלט פרצה לתודעה בשנת 1994 בסרטו של פיטר ג'קסון "יצורים שמימיים". שנה לאחר מכן ב-1995 הייתה מועמדת לאוסקר הראשון שלה על תפקידה ב"על תבונה ורגישות" של אנג לי. אבל מאז הרבה מים זרמו בממלכה המאוחדת, וינסלט התבגרה וכיום בגיל 47 היא בעיני אחת השחקניות הטובות שיש. וינסלט הפכה לאישה רצינית עם מבט חודר שנוכחותה מעשירה כל סרט שהיא מככבת בו. לאחרונה היא הפליאה בביצועיה בסדרה "הסודות של איסטאון". אני גם מאד אהבתי את משחקה בסרט האוסטרלי הנשכח, "המלבישה".בסרט "אמונייט" וינסלט מגלמת את חוקרת ואוספת המאובנים, מרי אנינג. היא הייתה בתו של נגר שגילה חיבה למאובנים, המשיכה את דרכו והפכה לחוקרת שנחשבת כיום לאחת המדעניות המבריקות שהיו בבריטניה. באנגליה של המאה ה-19 נשים לא זכו להכרה ולהוקרה ואנינג חיה את רוב חיה בעוני ובצניעות ומתה די אלמונית. רק לאחר מותה היא זכתה להכרה ולהערכה.
הבמאי פרנסיס לי מעבד בחופשיות מערכת יחסים שנוצרת בין אנינג לבין אשתו של גאולוג אנגלי. אותו גאולוג מגיע לפגוש את אנינג באזור ליים רג'יס שבו היא חיה על שפת הים ובסופו של דבר משאיר את אשתו החולה עם אנינג בתקווה שהאוויר הפתוח והים יועילו לה.סירשה רונאן הנהדרת (שלאחרונה הפליאה בביצועיה כג'ו בעיבוד של גרטה גרוויג ל"נשים קטנות") היא שרלוט. אישה צעירה המרגישה שבעלה מקטין אותה וכי אין לה רצון לחיות. בעדינות ובאיטיות מתאר הבמאי לי את הקשר הנרקם בין החוקרת הקשוחה והבודדה לבין האישה הצעירה ומלאת התשוקה. הנשים מבלות שעות בחוץ ואוספות מאובנים, אנינג סועדת את שרלוט כשזו נופלת למשכב ואז בנשיקה אחת ניצת הרומן ביניהן. רומן שמתואר ברגישות ובעדינות.
הסרט חוגג את המבט הנשי. המבטים בין שתי גיבורות הסרט כובשים את המסך וכך נוצרת סרט המעדיף אווירה ומבט על פני דיאלוגים. הסרט הוא כולו על נשים כשהגברים נדחקים לקרן זווית. לא בטוח בכלל שאכן התקיים קשר רומנטי בין החוקרת לבין האישה הצעירה אך הקשר ביניהן מאפשר לבמאי לחקור יחסים אסורים בין נשים בתקופה שנשים נחשבו סוג ב' והיו אמורות לשרת גברים. הצילומים הנהדרים בחוף הים הזכירו לי לא אחת את סרטה של סלין סיאמה "דיוקן של נערה העולה באש" שגם עסק במערכת יחסים מהוססת בין שתי נשים. אני גם נזכרתי בסרטה המופתי של ג'יין קמפיון "הפסנתר" שחגג את הנשיות בלב הישימון.הקדרות של חוף הים הבריטי הקר והגשום מסמלת את קדרות חייה של החוקרת המבריקה. קדרות שמוארת כשהיא פוגשת אישה עירונית מתוחכמת שכמהה כמו הגיבורה לקצת תשומת לב ואהבה. וינסלט מעולם לא נראתה כה עגמומית ונטולת חן כמו בסרט הזה. היא כמעט ואינה מחייכת ונדמית אומללה תמידית. אומללות שחדרה אליי מתחת לעור וטלטלה אותי. רציתי בטובתה ושמחתי שלרגעים אחדים בעזרת אהובתה היא הגיעה אל המנוחה ואל הנחלה.את אמה של אנינג מגלמת השחקנית הוותיקה ג'מה ג'ונס שגילמה את אמה של וינסלט ב-1995 בסרט, "על תבונה ורגישות". מדהים לגלות איך וינסלט הפכה מעוד פרצוף יפה לשחקנית כה מוכשרת ובעלת עומק. סיומו של הסרט מעט לוקה בחסר, אולם הדבר אינו גורע מ"אמונייט" - יצירה מהורהרת וקודרת על אישה פורצת דרך שחיה חיים קשים ובקושי זכתה לגאולה.
אמונייט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברה טביבגיל: 6705/07/2021 00:11:51
10/10אייקון ציון
סרט שקט, עדין ומאוד רגיש - קייט וינסלט במיטבה. אני נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט