"הציור" – ביקורת: אחרי פתיחה מוצלחת, הסרט אטי בלי תמורה

"הציור". אליזבת' דביקי, קלייס בנג.

"הציור". אליזבת' דביקי, קלאס בנג.

ב"הציור" אין דרמה בדרמה, המתח לא מספיק מותח, ועם הפריים האחרון המחשבה הראשונה שלי היתה "שיהיה".

מבקר האמנות ג'יימס (קלאס באנג הגבוה והדני, שכיכב ב"הריבוע" השוודי אשר עסק גם הוא בעולם האמנות) מתפרנס מכתיבה על אמנים ומהרצאות. ג'וזף קסידי, אספן אמנות עשיר מאוד (מיק ג'אגר בהופעה קולנועית נדירה), מזמין אותו לביקור בווילה המשגעת שלו על חוף אגם קומו באיטליה. הוא מגיע עם מישהי שצעירה ממנו ב-23 שנים (אליזבת' דיביקי הסתמית, מ"טנט" ובקרוב הנסיכה דיאנה בסדרה "הכתר", שלא ברור למה ממשיכים ללהק דווקא אותה). לג'וזף יש הצעה לעסקה שקשורה לג'רום, צייר זקן ומפורסם. ג'רום (דונלד סאת'רלנד הזקן והמפורסם) מדבר במשפטים סתומים, כביכול חכמים, שאוהבים להכניס בסרטים לפיהם של זקנים ואמנים. שם הסרט במקור, The Burnt Orange Heresy, הוא שם של ציור שלו.

קטע הפתיחה מוצלח וגם בהמשך שופכים אור מעניין על עולם אמנות הציור, שבו פלצנות ויחסי ציבור לא-פעם עולים על הכישרון ומשפיעים על ערך יצירה יותר מבכל תחום אחר. אבל שאר הסרט אטי בלי שתהיה תמורה, עם בעיות בימוי שמחמירות את חוסר המיצוי של רעיון יפה אשר אינו בא לידי ביטוי כמו שצריך בעלילה. גם כשכבר יש רעיון לסמליות יפה אז חוזרים על זה בגסות שוב ושוב.

"הציור". אליזבת' דביקי, דונלד סאת'רלנד.

"הציור". אליזבת' דביקי, דונלד סאת'רלנד.

אם אתם מחפשים כותב תקצירים לפרויקט שלכם או משכתב לקורות החיים שלכם אני מציע לשכור את שירותיו של מי שאחראי לעלילה שרשומה ברחבי האינטרנט, כולל ב-IMDb (משהו כזה: "סוחר אמנות אמביציוזי נשכר לשדוד יצירה נדירה של אחד הציירים האניגמטיים בכל הזמנים, ונכנס לסחרור בשל תאוות הבצע וחוסר הביטחון שלו"); אני רוצה לראות את הסרט של התקציר הזה!

דירוג: ★★½☆☆

הציור (בריטניה, איטליה, ארה"ב, 2019)
בימוי: גיוספה קפוטונדי | תסריט: צ'ארלס וילפורדסקוט ב. סמית' | משחק: קלאס באנגאליזבת דיביקימיק ג'אגרדונלד סאת'רלנד | הפקה: דנטה אריולהאליסטייר ברלינגהם | מוסיקה מקורית: קרייג ארמסטרונג | צילום: דיויד אונגרו
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-08.07.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?