מילקשייק אבק שריפה ביקורת סרט

Gunpowder Milkshake Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מילקשייק אבק שריפה":
"צוות שחקניות מושלם בסרט פעולה נוצץ ומבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gunpowder Milkshake
משחק קארן גיליאן, לנה הידי, פול ג'ייאמטי, מישל יאו, אנג'לה באסט, קרלה גוג'ינו במאי/ת נבות פפושדו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למילקשייק אבק שריפה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פיצוץ מלוטש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1974 הייתה זו פאם גריר ב"פוקסי בראון". בשנת 1979 סיגורני וויבר בסרט "הנוסע השמיני", ב- 1980 הייתה זאת ג'ינה רולנדס ב"גלוריה". בשנת 1990 אן פריו ב"ניקיטה", שנה לאחר מכן לינדה המילטון הפגיזה ב"שליחות קטלנית 2", בשנת 2002 מילה ג'ובוביץ' הופיעה בסרט הראשון בסדרת "האויב שבפנים". מהשנים האחרונות אפשר לציין את שרליז ת'רון בלהיטים "פצצה אטומית" ו"מקס הזועם", גל גדות כגיבורת העל - וונדר וומן וסקרלט ג'והנסון בתור נטשה רומנוף הידועה בשם "האלמנה השחורה" בסרטי "הנוקמים", "קפטן אמריקה", "איירון מן" ובסרט הסולו שיצא לא מזמן.כולן ייזכרו כשחקניות טובות שיצרו דמויות נשיות דומיננטיות שהשאירו חותם על ז'אנר סרטי הפעולה שנשים הן הגיבורות והמובילות שלו. אל החבורה המכובדת של השחקניות והסרטים הנ"ל מצטרף סרטו ההוליוודי הראשון של הבמאי הישראלי נבות פפושדו, "מילקשייק אבק שריפה". כבר בסרטיו הקודמים "כלבת" ו"מי מפחד מהזאב הרע", שביים וכתב יחדיו עם אהרון קשלס (גם הוא עתיד להוציא סרט הוליוודי ראשון בחודשים הקרובים), אהבתם לקולנוע ועולם הז'אנרים היתה ברורה. אין ספק שבסרטו הבינלאומי הראשון פפושדו לא מתבייש לחשוף את אהבתו לעולם סרטי הפעולה, האימה, המערבונים ובכלל לדמויות נשיות חזקות ועל הדרך מדביק את הצופים באהבה שלו.
"מילקשייק אבק שריפה" הוא תוספת ראויה לז'אנר הנשים המחסלות ללא רחם גברים מפלצתיים. כוכבות הסרט הן שחקניות ותיקות, מוכרות ואהובות. אפילו שתי הצעירות שבו הן בעלות רזומה עשיר במיוחד. קארן גילאן ("שומרי הגלקסיה", "ג'ומנג'י" וסרט האימה המעולה "השער") היא אחת השחקניות המגניבות הפועלות בהוליווד היום. היא מגלמת את סם. כשהיא הייתה בת 12, אמה, מתנקשת-על, נאלצה להיעלם ולמחוק כל זכר לקיומה. 15 שנה לאחר מכן סם היא מחסלת רצחנית העובדת עבור "הפירמה", אותו ארגון בו עבדה אמה. היא אחת המחסלות הטובות בעולם.כאשר היא נשלחת למשימת חיסול שגרתית, היא מוצאת את עצמה בדילמה המחזירה אותה אל עברה האישי כילדה ללא הורים. היא נאלצת לבחור בין נאמנותה לארגון הנשלט על ידי גברים שגידלו אותה להיות מחסלת רצחנית לבין הצלת חייה של אמילי, ילדה בת שמונה שאביה מעל בכספי הפירמה כדי להציל את חייה. את הילדה מגלמת קלואי קולמן המקסימה הזכורה מהסדרה "שקרים קטנים גדולים" ומקומדיית הפעולה הכיפית לכל המשפחה "תרגול בריגול". הפירמה דולקת על עקבותיהן וגם צבא מתנקשים בשליחותו של גנגסטר המעוניין לנקום על מות בנו. סם צריכה לפנות לעזרתן של "הספרניות" שמגולמות ע"י שלוש שחקניות כל אחת מדהימה ומרשימה בפני עצמה.
את צוות הספרניות מגלמת המלכה הבלתי מעורערת של סרטי אמנויות הלחימה מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, מישל יאו, שלקראת סוף שנות ה-90 פרצה לתודעה הבינלאומית עם "מחר לנצח" בסדרת סרטי ג'יימס בונד ובשנת 2000 עם הלהיט זוכה הפרסים של אנג לי, "נמר דרקון". גברת מכובדת נוספת שהייתה מועמדת לאוסקר, לפרס האמי וזכתה בגלובוס הזהב היא אנג'לה באסט, שהדור הצעיר אולי יזהה אותה מהלהיט של מארוול "הפנתר השחור" או מהסדרה של ריאן מרפי "אימה אמריקאית", אבל הבוגרים יזכרו לה לנצח את תפקידה המעולה כטינה טרנר בסרט "מה זה בכלל קשור לאהבה". אחרונה חביבה היא קרלה גוג'ינו שאנחנו בעיקר נזכור לה שלל תפקידים בסרטים של רוברט רודריגז ומלהיטים שלו כגון "עיר החטאים" ו"ספיי קידס" שלאחרונה יש לה סוג של קאמבק בזכות נטפליקס, סדרת האימה "מי מתגורר באחוזת בליי" וסרט האימה האפקטיבי "המשחק של ג'ראלד". על הדרך היא גם תפגוש את אמה הנעלמת, לנה הידי הלא היא סרסיי לאניסטר מהסדרה "משחקי הכס".אז יש כאן ליהוק מגניב של הנשים הכי קוליות בהוליווד לצד פול ג'יאמטי ("מיליארדים", "דרכים צדדיות" ) כראש הפירמה, פסקול נפלא של חיים פרנק אילפמן שהופך את סרט הנקמה המדמם הזה למערבון ספגטי וצילום מרהיב של מייקל סרסין הוותיק הצובע את "מילקשייק אבק שריפה" בצבעי ניאון בוהקים והופך את סצנות הפעולה למחול שדים פרוע במיוחד. התסריט של פפושדו ואהוד ליבסקי רחוק מלהמציא את הגלגל מחדש. להפך, הוא נשען על סיפור מסגרת משומש להחריד, אך מוכר ואהוב של מחסלת או מחסל רצחניים המרחמים על ילדה או ילד ומערבב לתוכו קצת טרנטינו, סרג'יו ליאונה ואומנויות לחימה. מעטים המקרים שהעלילה בסרטים אלו באמת עובדת. שני מקרים בולטים הם "גלוריה" עם ג'ינה רולנדס האגדית או "לאון" עם ז'אן רנו ונטלי פורטמן בסרטה הראשון. בעשרות המקרים האחרים זה לא עבד. לשמחתנו "מילקשייק אבק שריפה" עובד בהחלט. הכישרון נשפך מכל פריים בסרט, שהוא מרשים מאוד מבחינה ויזואלית.יש שלל סרטי פעולה וסרטי קיץ בבתי הקולנוע כרגע, אבל יש רק סרט הוליוודי אחד שביים בחור ישראלי מוכשר כשד, עם אסופת כוכבות קולנוע מדהימות ומוכשרות. "מילקשייק אבק שריפה" הוא הסרט שלכן ושלכם לתקופה הקרובה. לשם שינוי סצנות הפעולה בסרט הזה באמת מדממות, מגניבות ומטורפות לחלוטין במובן הטוב של איבוד השליטה על שטף הדם שניתז מהמסך. בארה"ב הסרט קיבל דרוג R, כלומר הוא מיועד למבוגרים בלבד, אז לצד ההומור השחור יהיה גם המון דם באופן מוגזם. בואו לצחוק, להיות במתח, ליהנות משחקניות מדהימות ועל הדרך לפרגן לאחד הכישרונות העולים בהוליווד.
מילקשייק אבק שריפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידן בזרגיל: 1331/07/2021 14:06:48
8/10אייקון ציון
סרט כייפי מאוד עם האקשן הכי טוב שראיתי הוא מצליח מעולה בכל הפרטים הטכניים (צילום וסאונד) אל תצפו ליותר מידי חוץ מזה
שם: חיה אביתרגיל: 2928/07/2021 21:36:51
1/10אייקון ציון
הכי גרוע שראיתי כל ימי חיי. משעמם, בלי סוף טעויות בהגיון של העלילה, חולני. רק שאלה אחת: למה? מזעזע
שם: איציק גורגיל: 4824/07/2021 23:49:46
8/10אייקון ציון
קארן גיליאן מפתיעה בתפקיד ראשי בסרט פעולה, וקטעי הקרב מעולים. עיצוב התפאורה יצירתי וגם עבודות המצלמה. הספריה פה אולי הספריה הכי יפה שראיתי. נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט