אסקייפ רום: השלב הבא ביקורת סרט

Escape Room: Tournament of Champions Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אסקייפ רום: השלב הבא":
"נכשל בלפתח את הרעיון שהתחיל הסרט המקורי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Escape Room: Tournament of Champions
משחק טיילור ראסל, לוגן מילר, אינדיה מור, הולנד רודן, קליטו אוליביירו במאי/ת אדם רוביטל  
אימה
ביקורת סרט לאסקייפ רום: השלב הבא מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"גימיק שחוק "
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2019 יצא סרטו של אדם רוביטל "אסקייפ רום", שלקח את הקונספט שהצליח מאוד לפני כמה שנים של חדרי בריחה והביא את המאפיינים שלו למסך. זה היה גימיק שדי צלח בתרגום שלו לסרט, שורה של חידות שמשאירות אותנו על הקצה בחדר קלסטרופובי, רק שהטוויסט הוא שפה החידות קטלניות ורק אחד שורד. הוא היה מעין חידוש מודרני לסרט המצליח "קיוב" עם קאסט נהדר וככל הנראה בגלל זה הוא גם הצליח וגרם לרבים להתרגש מסרט ההמשך שלו.בסרט הקודם, הצליחה זואי (טיילור ראסל, "מילים על קירות האמבטיה") לברוח יחד עם בן (לוגאן מילר, "באהבה סיימון") אותו הצילה וכעת בעזרת הפסיכולוגית שלה היא הופכת לנחושה מתמיד להשגת מטרה אחת - להוכיח את קיומו של ארגון "מינוס" שהכניס אותה לחדרי הבריחה הקטלניים וגרם למותם של חבריה, ולגרום לכך שאף אחד לא ייאלץ לעבור את אותה חוויה טראומתית ומצלקת שוב. השניים מגיעים לניו יורק כדי לחפש הוכחות ובעקבות מרדף אחר גנב מוצאים עצמם תקועים בקרון של רכבת עם עוד זרים, רק כדי לגלות שאין להם לאן לברוח וכעת הם נמצאים בסבב "טורניר האלופים" של חדרי הבריחה.
כמו "המסור", "קיוב" ודומיהם, זהו תת ז'אנר שמראש הסטנדרטים שלו נמוכים וההמשכון לא מצליח לפתח את הרעיון מעבר למה שכבר הוצג בסרט הראשון משנת 2019. כן ניתן לציין שהדמויות החדשות בנויות היטב עם רקע אמין וניתן להבין את המניעים למעשים שלהם. אל הקאסט המקורי מצטרפים שחקני החיזוק - תומאס קוקוורל, הולנד רודן ("זאב צעיר") ואינדיה מור ("POSE").כל הרעיון של ארגון "מינוס" מזכיר את התקופה בה סרטים בסגנון "משחקי הרעב" הפכו למצליחים מאוד בתרבות והעבירו הרבה ביקורת על רעיון תכניות הריאליטי. ב"אסקייפ רום" מדובר בארגון שמתכנן חדרי בריחה הרסניים עבור עשירים על מנת שיוכלו לצפות בחבורת אנשים נלחמים על חייהם, למטרות בידור כמובן.
זה תרגיל דומה ומוכר בו אין באמת צורך לחפש אשמים אלא להתמקד בשאלה "מי יעמוד אחרון", אך הרעיון שעבד בסרט הקודם לא מחזיק מים בסרט השני כי הצופים לא באמת מקבלים מידע נוסף על הארגון המסתורי בניגוד לשאר הסרטים באותו הז'אנר. סוף הסרט מספק באופן מסוים ויכול להוות פתח טוב לתיקון, אבל לאור האיכות הדלה של סרט זה לא בטוח שזו הזדמנות שצריך לקפוץ עליה.קשה להמציא את הגלגל מחדש. כשסרט נקרא "חדר בריחה", יש לו סטנדרט מאוד ברור שהוא צריך לעמוד בו – ליצור תחושה של קלסטרופוביה מאיימת יחד עם חידות ושעון שמתקתק ולהציג אותן על המסך בצורה הטובה ביותר. את המטרה הזו "אסקייפ רום: השלב הבא" צולח בקלות, אך העלילה לא מספיק מעניינת כדי לעמוד בפני עצמה כסרט שלם ואולי היה עדיף בכלל להציג אותו כפרק בסדרה סטייל "מראה שחורה".
אסקייפ רום: השלב הבא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: dror98גיל: 2527/03/2023 13:31:20
6/10אייקון ציון
פחות או יותר אותו סיפור ואותה רמה כמו הסרט הראשון. לדעתי המשחק היה פחות טוב מהראשון, אבל שאר האלמנטים יותר טובים בסרט הזה. היה אפשר להתחבר יותר לדמויות אם הכל לא היה קורה כל כך מהר ומסורבל, בסרט קורים דברים בצורה מאוד מהירה והצופים צריכים לעבד יותר מדי מידע. זה והמשחק של הדמויות כולל הראשיות לדעתי זה עיקר הלקויות של הסרט. סרט מתח ולא אימה כמו שמקוטלג לפחות לדעתי. 6 מתוך 10, לראשון נתתי 6.5
שם: איציק גורגיל: 4821/09/2021 22:50:42
6/10אייקון ציון
הכל קורה מהר מדי. כל פעם יש טיימר שאסור להחמיץ, כולם צורחים, כאוס מסביב ולחץ למצוא פתרון בזמן. אין מספיק זמן להיכנס לאווירה, לחשוב על הסיטואציה, להתחבר לדמויות. לפעמים קשה בכלל לעקוב אחרי מה שקורה במסך בגלל כל ההפרעות. העלילה גם מטופשת בעיני ולא אמינה. לקהל צעיר בעיקר.
שם: אנונימיגיל: 1603/08/2021 23:13:43
10/10אייקון ציון
המותחן הכי טוב שראיתי בחיים, גורם לך להידבק לכיסא לאורך כל הסרט מבלי להזיז את העיניים לשנייה. שחקנים מעולים והרעיון המקורי של הסרט הופך אותו ליותר טוב ומעניין. מומלץ מאוד וגם אם לא ראיתם את הסרט הראשון תבינו מה קורה לאורך הסרט!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט