אחד בלב ביקורת סרט

Honeymood Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אחד בלב":
"מסע לילי הזוי, משעשע ובלתי צפוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Honeymood
משחק רן דנקר, אביגיל הררי, אורלי זילברשץ, מאיר סויסה, אלישע בנאי, יעל פולמן, אנה דוברוביצקי במאי/ת טליה לביא  
קומדיה
ביקורת סרט לאחד בלב מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"הזוי ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קומדיות רומנטיות הן אחד הז'אנרים האהובים בקולנוע ההוליוודי, אך לא הצליחו לעשות את דרכן בהצלחה לישראל כאשר סרטים מעטים נעשו בז'אנר ומעטים יותר ("אהבה קולומביאנית", "חוכמת הבייגלה") זכו להצלחה מסחרית. כעת בתזמון מושלם לט"ו באב מגיעה הבמאית טליה לביא ומנסה לפצח מחדש את הז'אנר בסרט בו הרומנטיקה חבויה מתחת לשכבות רבות של מתחים, רצונות מנוגדים, בגידות וחוסר תקשורת בסיסי בין בני זוג שחוגגים את ליל הכלולות שלהם ויוצאים למסע לילי שיבחון את זוגיותם.זהו סרטה השני של טליה לביא, שעומדת כאן במבחן קשה במיוחד לאחר ההצלחה יוצאת הדופן של סרט הביכורים שלה – "אפס ביחסי אנוש" – שהפך לאחד הסרטים המצליחים קופתית בישראל בעשורים האחרונים, זכה בשישה פרסי אופיר, בפסטיבל טרייבקה ואפילו הפך למחזמר מצליח המבוסס על עלילת הסרט. אבל לא יהיה הוגן להעמיד את "אחד בלב" מול "אפס ביחסי אנוש" כי במבחן ההשוואתי הוא ייפול. סרט הביכורים של לביא הצליח כי היה יצירה מגובשת, בעלת הומור לא מתנצל ובועט ומבנה אפיזודיאלי מתוחכם שהצליחה לתפוס את מהות הישראליות. "אחד בלב" היא גם יצירה בה ניכר חותם ידה של הבמאית אך כזו שאינה מהודקת ושלמה כמו קודמתה, אך עדיין עובדת כיצירה משעשעת ומקורית בפני עצמה.
הסרט מתחיל במקום בו קומדיות רומנטיות מסורתיות יותר נגמרות. רגע אחרי החתונה. בני הזוג, נועם (רן דנקר), בחור טוב ואיכותי, החלום לכאורה של כל הורה ואלינור (אביגיל הררי, "סיפור אחר") מורה לדרמה קפריזית וחולמנית, מקבלים מאביו של החתן (מאיר סוויסה) סוויטה מלכותית במלון ירושלמי לליל הכלולות.ההתחלה נדמית מבטיחה כשהזוג הצעיר נכנס לחדר המפואר ומנסה לשחזר את הנשיאה הרומנטית אל מיטת הכלולות. אולם מהרגע בו הם ננעלים מחוץ לחדר ואלינור מוצאת בכיס חליפת החתן מעטפה ובה טבעת שהותירה האקסית של נועם, הם יוצאים למסע לילי משעשע והזוי, סטייל הסרט "שיגעון של לילה", בו יתמודדו עם השדים הפנימיים שלהם, יפגשו מכרים מהעבר ועוברי אורח שונים ומשונים ויצטרכו להבין האם הם באמת מתאימים זה לזו או שהחתונה כולה הייתה טעות.
סוד ההצלחה של הסרט הוא ההומור החד והשנון של לביא שמתבטא ברפליקות כתובות היטב, בתזמון קומי מוצלח ובשבירה של חוקי הז'אנר ושל הציפיות של הצופה, כולל סצנה סוריאליסטית הלקוחה מעולם מחזות הזמר. אולם לעיתים הייחודיות של הסרט נמצאת גם בעוכריו כאשר היא פוגעת באמינות של הדמויות, אשר לוקחות החלטות שמנוגדות להיגיון הטבעי של העלילה ושנדמות גחמניות מדי.הדבר פוגע בתסריט שנדמה לא מהודק מספיק ושהיה זקוק לשיוף נוסף כדי להתמיד באותה רמת איכות לאורך סרט מלא. צמד השחקנים הראשיים עושה עבודה טובה, אך לעיתים בימוי השחקנים מרגיש תיאטרלי מדי באופן בו הם מגישים את הדיאלוגים שאינו תמיד אותנטי. למרות בעיות אלו, "אחד בלב" הוא סרט שמצליח להצחיק בקול רם לאורך מרבית אורכו, לקחת פניות בלתי צפויות ומציב במרכזו דמות נשית יוצאת דופן באופייה הלא מתפשר שנדיר לראות בקולנוע הישראלי על המסך הגדול.
אחד בלב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5106/10/2023 09:56:30
7/10אייקון ציון
לא הכי מלוטש אבל יש ניצוץ. גבר ואישה אגוצננטרים ושרוטים, בליל הכלולות שלהם רבים על רקע מתנה שהאקסית של החתן הביאה. הויכוח מוביל למסע לילי של שניהם ברחבי ירושלים כשהמטרה המרכזית היא להחזיר לה את את המתנה. בדרך הם פוגשים דמויות שונות , מוכרות וכאלו שלא ,כולל אקסים. קטע מצחיק וביזארי של הכלה עם מאבטחי ראש הממשלה, זו גולת הכותרת מבחינתי אבל יש עוד סצינות הזויות וקורעות.סה"כ חמוד.
שם: הילהגיל: 6509/12/2021 15:15:38
8/10אייקון ציון
באופן כללי אני אוהבת סרטים ישראלים. הסרט מיוחד מאוד, לא משעמם, אך המסר לא כל כך ברור.
שם: אוריאלגיל: 4909/11/2021 21:07:52
10/10אייקון ציון
סרט מהנה ביותר, מצחיק ושנון כאחד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט