עומר נודלמן, אליאנה תדהר ודניאל ליטמן נמצאים בהשקה של מלון חדש. זה רק נשמע כמו אייטם של "ישראל בידור" אבל מדובר בתיאור של אחת מהסצנות הראשונות ב"בעלת החלומות", הדרמה היומית החדשה של HOT שהושקה אמש. עם יד על הלב, זה לא שציפיתי לסדרה איכותית במיוחד. בכלל, דרמות יומיות מעולם לא הצטיינו בייחודיות טלוויזיונית או סיפור כובש, והאמת, שהן מעולם לא נדרשו לכך, אבל גם המאפיינים הבסיסיים שלרוב נכונים לסדרות שכאלה, נעדרים כמעט כולם מ"בעלת החלומות".

בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)
בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)

הטלנובלה החדשה שיצרה שירה אלון וביים אריאל בנבג'י עוסקת, ניחשתם נכון, בחלומות. יותר נכון, בפתירת חלומות. בפועל, הצפייה בה מותירה אותנו בעיקר מבולבלים. במרכז הסדרה עומדת משפחה בת חמש נפשות המורכבת משלושה אחים יפים במיוחד, שני (אליאנה תדהר), יהודה (דניאל ליטמן, שמקפיד לבחור סדרות עם עלילות מרושלות) וגל (עומר נודלמן), אמם (צופית גרנט) ואביהם החורג, מאיר, המתמודד עם מחלה קשה (יורם טולדנו). 

ערב לפני שמאיר עמד להוריש לבתו החורגת, שני, את רשת המלונות שלו, הוא חולם חלום המערער אותו ומציף מחדש את הטרגדיה האופפת את המשפחה - מותה המסתורי של בתו, רוז, המוצג כתעלומה מסתורית. מכאן, הדרמה מתפתחת ומגיעה עד לסיני, שם אנחנו מכירים את נור (אודיה רש), בחורה צעירה ויפהפייה המתחזה לפותרת חלומות ואז מגלה שהיא באמת כזו, כשבדרך לא דרך גם מוצאת את חייה משתלבים בטרגדיה של משפחת ורבורג בדרך מפתיעה. 

בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)
בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)

אם גם אתם מכווצים את העיניים ומנסים להבין מי נגד מי אז זה בסדר, זו תופעה מוכרת שקרתה גם לי במהלך הצפייה. באופן כללי, התחושה היא שהמאמץ העיקרי נסב סביב ליהוק שמות חמים, כלומר, על חשבונות אינסטגרם חמים כמו של בר ברימר, עומר חזן ועוד שמות המוכרים בעיקר לבנות מתחת לגיל 20. נקודות האור בתחום המשחק נשענות בעיקר על גרנט, טולדנו ואמרי ביטון, אם כי איכשהו יש לי תחושה שאף אחד מהם לא רואה את התפקיד הזה כתפקיד חייו (בעיקר ביטון, שמשום מה נראה כאילו נשלף מ"שעת נעילה" וממשיך את תפקידו כפנתר שחור). 

גם בזירת העריכה והתסריט, הכיוון ממשיך להידרדר לכיוונן של סדרות נוער ממוצעות: כמעט כל סצנה מתהדרת בריבוי קאטים מהירים מבלי סיבה נראית לעין, דיאלוגים לקוניים חסרי ערך ותחושה כללית של הישענות על טריקים קלים ובנאליים במקום על סיפור שימשוך את הצופה ויספק אסקפיזם נהדר המצופה מטלנובלה יומית.

אחד מהשמות המדוברים שהוזכרו שוב ושוב לקראת עליית הסדרה היא אודיה רש, המככבת בתפקיד הראשי כפותרת החלומות. רש אמנם רק בת 24 אך בעלת רזומה בהוליווד ("חוק וסדר", "המעניק", "צמרמורת") ואכן נוכחותה במסך מרעננת, כאשר על אף הישגיה, היא נותרה די אנונימית במסך הישראלי. עם זאת, נותר רק לקוות שאת כישורי המשחק שלה תצליח להפגין באופן מרשים יותר בהמשך הסדרה, שכן הסצנות היחידות שהופיעה בהן עד כה טרם הוציאו ממנה רגעים מבריקים במיוחד, והאמת, לא באשמתה. לצידה, מתבלטת דווקא עומר נודלמן, שלמרות ניסיון קצר בעולם המשחק, מצליחה להחזיק תפקיד חמוד למדי עם כריזמה בלתי נשלטת.

בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)
בעלת החלומות (צילום: צילום מסך: HOT)

למען הסר ספק, אני חסידה גדולה של טלנובלות. את הדרמות היומיות של HOT ששודרו בשני העשורים האחרונים אני יודעת לדקלם כמעט מתוך שינה (לא גאווה גדולה), ודווקא בשל כך, צורמים ההבדלים בין טלנובלה שיודעת שהיא טלנובלה ומקדשת את הטראש, הדרמות המוגזמות והעלילה הכובשת לבין דרמה יומית שנשענת בעיקר על קאסט גדוש בעוקבים, ופחות על יצירת סיבות לצפות בה. 



"בעלת החלומות" תשודר החל מה 20.07 ימי שלישי-חמישי בשעה 20:00 ב - HOT בידור ישראלי