זמן ביקורת סרט

Old Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "זמן":
"לכאורה עמוק ופילוסופי, למעשה מוקצן ומגוחך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Old
משחק אלכס וולף, תומאסין מקנזי, אלייזה סקנלן במאי/ת מ. נייט שאמאלן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לזמן מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מוקצן ומגוחך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מ. נייט שאמלאן, איזו קריירה מגוונת הייתה לו. קראו לו האיש והטוויסט למשך תקופה, אפילו כינו אותו הספילברג הבא, הביקורות היללו אותו והקופות נשברו כבר בסרטו ההוליוודי הראשון ("החוש השישי") שהפך גם לאחד המותחנים הטובים בכל הזמנים, לטעמי. אבל אז הוא ביים סרט נוסף, סרט אישי ביותר עבורו- "הכפר" שמו- והוא לא התקבל כמו שרצה. כפי שבריאן דה פלמה החל לצנוח בעקבות כישלונות בשנות ה-80 או כמו שפרנסיס פורד קופולה איבד את הצפון לחלוטין אחרי "הסנדק 3", גם לו נראה שכבר נמאס. הסרטים הבאים שלו נראו חסרי מעוף וגם מודעות עצמית וזכו לקיתונות של בוז מהקהל והמבקרים. עם זאת, לפני 5 שנים ואחרי כחצי עשור לא קל בכלל, הוא הוציא את "ספליט"- - רעיון מבריק עם שחקן מבריק (ג'יימס מקאבוי) ועם פוטנציאל לפרנצ'ייז. זה לא החזיק לצערנו וסרט ההמשך "מיסטר גלאס", היה הסרט הכי פחות יצירתי וחסר מעוף שהבמאי יצר. אבל הקופות לא חשבו כמוני וההצלחה של שני סרטיו האחרונים הספיקו בכדי להעניק לו תקציב מותרות בסרטו הבא – "זמן".
עם הסרט החדש הוא חוזר שוב לשורשים - סרט אימה פשוט עם רעיון מסקרן (ועם טוויסט בסופו כמובן) על מספר אנשים שנפגשים ביחד בסיטואציה לא נעימה בכלל. במקרה הזה, מדובר במספר משפחות מאוד לא מעניינות שנכנסות לתוך מלון מסתורי בו המנהל מסקרן אותם בביקור בחוף הפרטי שלו. המשפחות מגלות לאט לאט פרטים מוזרים שמתרחשים על החוף. אם התגלותה של גופה איננו מספיק בשביל לגרום לנוס מהמקום, אז העניינים משתנים כאשר בתם של אחת המשפחות גדלה מגיל 8 לגיל 16 בתום 4 שעות בלבד והמשפחות מגלות שהזמן עובר מהר מהרגיל על החוף.עצם הרעיון מוצלח ביותר. שאמלאן לא נשען על הפחד של האנשים משדים ורוחות כמו שהוא נשען על הפחד מלהתבגר, להזדקן, לחלות וכמובן למות. הבעיה היא שהוא מתאהב בצד הפילוסופי של הסרט ומתייחס אליו כמו דרמה ריאליסטית (כך גם מבחינת צילום וגם מבחינת טון) בלי רגע של מנוחה או הומור, כמו שג'ורדן פיל ("אנחנו") משלב מצוין. זה מתבטא במוזיקה מוקצנת ומעייפת (בניגוד ל"חוש השישי" שהשתמש בשקט בצורה מדהימה), במונולוגים פילוסופיים מדי לאנשים שמנסים לשרוד סכנת מוות אך בעיקר ברמת המשחק.
"זמן" מכיל את כמה מההופעות המוקצנות והמביכות ביותר של השנה החולפת. אם כי תומסין מקנזי עצמה עדיין זוהרת כמו תמיד, השחקן הצעיר אלכס וולף (סרטי "ג'ומנג'י" החדשים) צריך לשרוף את כל העותקים המכילים את ההופעה הנוראית הזו והשחקן הבריטי הוותיק רופוס סוול ("עיר אפלה") נותן הופעה מצחיקה שלא בכוונה ומהגרועות ביותר בקריירה שלו.למרבה הצער הבמאי מקבל תוצאה הפוכה לחלוטין ממה שהתכוון לה. הוא מנסה בכוח לגרום להזדהות עם הדמויות הפלקטיות, מה שהופך אותן למאוסות במיוחד בשלב מוקדם בסרט. במקום ליצור יצירה עמוקה ופילוסופית, הוא מעצים אותה עד לכדי גיחוך ולא מותיר שום סאב-טקסט. התוצאה מוקצנת, מאכזבת ומגוחכת.
זמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: dror98גיל: 2526/05/2023 20:40:06
5/10אייקון ציון
סרט עם פוטנציאל רב שהתבזבז בביצוע שנוי במחלוקת ומלא בחוסר היגיון. הנושא הראשי בסרט מרתק, והוא מצליח להעביר חלקית יפה חלקים ממנו. אך ברוב דקות הסרט הוא לא מספיק טוב בטח לא ביחס לפוטנציאל שיש לרעיון הכללי שלו. קודם כל, המשחק בסדר ותו לא. הדיאלוגים כלומר, הששיחות בין הדמויות, וטקסט בכללי מוזר מדי לעיתים בצורה שאי אפשר להבין. יש בסרט חוסר היגיון, ובכדי לא לפתוח ספויילר יותר מדי רק אגיד שזה קשור להחלפה של שחקנים מסויימים בשחקנים אחרים בגלל מה שקורה בעלילה, בזמן ששחקנים אחרים לא מוחלפים כלומר, נשארים באותו מראה בניגוד לדמויות אחרות, שזה פשוא לא הגיוני. עם זאת, יש לסרט כמה דברים חיוביים. קודם כל, הוא מטלטל. כלומר, הנושא הכללי שלו, גיל, התבגרות, הזדקנות, הפחד להזדקן. הוא מעביר את זה חזק. לסיכום, סרט מסוגת האימה פסיכולוגית או מותחן פסיכולוגי, אפשר לומר שזה גם וגם. בנוסף ישנם אלמנטים לא קטנים של מדע בדיוני ודרמה. סרט שבביצוע יותר טוב היה יכול להיות אחד מהסרטים הטובים שראיתי בזמן האחרון, בסופו של דבר הסתיים מבחינתי כשאני נותן לו דירוג מאכזב יחסית לחוסר מימוש הפוטנציאל של 5.5 כלומר ממוצע מינוס.
שם: דניאל לויגיל: 3724/11/2022 15:09:12
8/10אייקון ציון
סרט מעולה שממשיך איתך גם אחרי הצפייה עם מסר חזק לחיים. מומלץ מאוד.
שם: ויקיגיל: 3628/05/2022 12:04:57
8/10אייקון ציון
סרט בסדר גמור, לא הבנתי את הביקורות הכל כך גרועות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט