יחידת המתאבדים ביקורת סרט

The Suicide Squad Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יחידת המתאבדים":
"ג'יימס גאן מתעלה על עצמו, נטול עכבות וקורע מצחוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Suicide Squad
משחק מרגו רובי, אידריס אלבה, ג'ון סינה, מייקל רוקר במאי/ת ג'יימס גאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ליחידת המתאבדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פרוע ומסחרר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תודה עצומה לכל אותם רפובליקנים שמצאו ציוצים ישנים בהם הוא מתבדח על פדופיליה של הבמאי ג'יימס גאן והובילו לפיטורים שלו מאולפני דיסני. וכמובן תודה עוד יותר גדולה לאולפני דיסני ומארוול שלא עמדו בלחץ הציבורי של הצד השמרני במפה הפוליטית בארה"ב, נכנעו ופיטרו את גאן שהיה בראשית עבודתו על הסרט השלישי בסדרת "שומרי הגלקסיה". תודה לאולפני וורנר שממש לא אכפת להם מה בלוגרים מבית טראמפ חושבים והציעו לגאן לביים סרט חדש בסדרת "יחידת המתאבדים", ובכך לנסות להחיות את סדרת הסרטים המקרטעת מבית DC. בזכות בלוגרים שמרנים, אולפן של סרטים משפחתיים ואולפן אחר שאין לו מה להפסיד נוצר אחד הסרטים המופרעים, הצבעוניים, המדממים, המצחיקים ובאופן מפתיע גם המרגשים של השנה - "יחידת המתאבדים".עם תקציב של מאות מיליונים ויד אמנותית חופשית להתפרע, הבמאי והתסריטאי ג'יימס גאן חוזר אל המקורות שבהם צמח והחל את הקריירה ההוליוודית המוזרה שלו, אולפני 'Troma' . אולי עבור הקהל הרחב מדובר בבמאי של סרטי "שומרי הגלקסיה" אבל למי שמבין קצת יותר עניין מדובר בתסריטאי של להיטי הטראש: "Tromeo and Juliet" ו-"Terror Firmer" ומי שהיה אי שם בין 1996 לשנת 2000 יד ימינו של לויד קאופמן. קאופמן עמד בראש חברת הסרטים המטורללת שיצרה שלל סרטים מבחילים וסקסים עבור חובבי האנדרגראונד, הטראש והקאמפ. מאז גאן הפך לבמאי חצי הוליוודי עם סרט האימה הקומי "Slither" וסרט גיבורי העל העצמאי "Super" , אבל בשנת 2014 הכל השתנה עם "שומרי הגלקסיה" שהצליח לשלב בין המסחרי לאלטרנטיבי, בין הקינקי לסרט משפחתי המיועד לכולם.
נראה שמה שגאן היה צריך להתמודד איתו אחרי הפיטורים המשפילים מדיסני והפיתוי של אולפני וורנר ליד אומנותית חופשית עם מינימום התערבות ותקציב מוגזם - הוביל אותנו לרגע קולנועי מרהיב ומטורף זה, בו נזכה לצפות בכריש אנושי חותך אדם לחצי. תשכחו מ"שומרי הגלקסיה" החביבים וקבלו את "יחידת המתאבדים", סרט שלא פוחד לזעזע ולהיות הדבר הכי לא ידידותי לסביבה שיכול להיות. תשכחו גם מהסרט הקודם בסדרה. חוץ מהארלי קווין אף דמות אחרת לא שרדה. במקומה ישנה אסופת דמויות הקומיקס הכי שולית, ביזארית ומטורללת שיכולה להיות, עם כוחות העל הכי מטופשים שיש וחלקם יזכו גם למות בדרכים הכי מחרידות ומגוחכות.גם בסרט זה אמנדה וולר (ויולה דייויס), מגייסת צוות של נבלי על עבור משימה מסוכנת במיוחד שהסיכוי לצאת ממנה בחיים הוא אפסי. ביניהם, רוברט דובואה/בלודספורט (אידריס אלבה) שדמות הקומיקס שלו מוכרת כצלף ושכיר חרב שהכניס את סופרמן לטיפול נמרץ עם כדור קריפטונייט. מי שהיה איש צבא מוכשר ומרד בחברה האמריקאית נסחט על ידי וולר וכך האדם "השפוי" היחיד מוצא את עצמו בחברת פיסמייקר שירצח כמה שיותר אנשים רק כדי שיהיה שלום (ג'ון סינה בעוד תפקיד קומי מושלם). ראט קצ'ר (דניאלה מלכיאור הפורטוגזית הנפלאה), עבריינית קטנה עם טכנולוגיה המאפשרת לה לשלוט בחולדות; איש הנקודות (דוד דסטמלצ'יאן המעולה), דמות אומללה שעברה ניסויים על ידי אמו המדענית ; והגרוט של הסרט הנוכחי הוא קינג שארק או בשמו הפרטי נאנאו בדיבובו של סילבסטר סטאלון, כריש אדם בעל חיבה גדולה לבשר אנוש.
בזמן שהצוות הראשון חודר לאי, קולונל ריק פלאג (ג'ואל קינמן), מוביל גם הוא יחידה של נבלים למשימה הכוללת את הארלי קווין (מרגו רובי), קפטן בומרנג (ג'אי קורטני) שלושתם מהסרט הראשון כאשר לצידם דמויות חדשות כגון סוואנט (מייקל רוקר), בלאקגארד (פיט דוידסון), TDK (נתן פיליון), כידון (פלולה בורג), מונגל (מיילינג נג) וסמור (שון גאן). שתי הקבוצות מגיעות למדינה בדויה בדרום אמריקה שעברה לאחרונה הפיכה צבאית אלימה, והמשטר החדש לא כל כך מתלהב מאמריקה. שתי הקבוצות לא יודעות אחת על השנייה, אבל הגורל מפגיש ביניהן במשימה משותפת: להשמיד מעבדה שמתקיים בה ניסוי מסוכן במיוחד עבור המין האנושי.האנסמבל הגדול והמרשים הזה מתכנס לסרט רק כדי להפתיע אותנו כבר על ההתחלה וזה כבר אחד ההישגים של הסרט החדש: אין בו רגע אחד צפוי. גאן מבצע טריקים ושטיקים כדי לשזור בסרט הזה כל כך הרבה הפתעות שישאירו את הקהל פעור פה. הוא גורם לנו לדאוג לדמויות מרושעות, לא מוסריות ואף להתרגש מסיפור חייהן. הוא יוצר תא משפחתי לא סביר וגם מעורער בנפשו כי בסך הכל מדובר באסופת רוצחים, אבל בדרכו הייחודית הוא מצליח לעורר כלפיהם אמפתיה. במרכז התא המשפחתי עומדת דינמיקה של אב ובת בין בלוד ספורט לראט קצ'ר וגם חברות בינה לקינג שארק הבודד ונטול החברים. ישנו גם חיבור כמעט רומנטי בין קולונל ריק פלאג והארלי קווין. כל זה בתוך נהרות הדם והעכברושים השוצפים שיש בסרט האלים והקיצוני הזה."יחידת המתאבדים" הוא סרט חצוף אך נטול ציניות. הרגש שלו אמיתי והלב שלו במקום הנכון. יש בו גם הומור מקאברי וכמובן אלימות שבודקת גבולות חדשים של אבסורד. אז כן, הסרט הזה מכיל עשרות דרכים חדשות שניתן למות בהן, אבל כולן מלאות קריצה. ככל שיש יותר דם כך הסיטואציות הרבה יותר מצחיקות. ג'יימס גאן היה צריך את החופשה הזאת מדיסני/מארוול (שהספיקו כבר לחזור בהם ולהזמין ממנו סרט שלישי של "שומרי הגלקסיה"), כדי למצוא את עצמו מחדש ולעשות את מה שהוא כנראה באמת היה זקוק לו אחרי שני סרטים משפחתיים. הסרט הזה ממשיך את גל ההפתעות של אולפני וורנר ושיתוף הפעולה שלה עם חברת DC ואחרי "ג'וקר", "שאזאם" ו"וונדר וומן" הם מוציאים גרסה חדשה ל"יחידת המתאבדים" שהוא פשוט חגיגה קולנועית מבדרת מושלמת ובהחלט סרט הקיץ הטוב של השנה, סרט הקומיקס הטוב של השנה וכרגע גם אחד מהסרטים הטובים ביותר של שנת 2021.
יחידת המתאבדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 4909/11/2021 21:26:29
8/10אייקון ציון
סרט מהנה ביותר, מצחיק ושנון כאחד. לא שמתי לב וכבר שעתיים חלפו.
שם: svenduraגיל: 4009/09/2021 15:05:35
9/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב של DC!!! סרט מצחיק, משחק טוב וטקסט שנון. ממש נהננו!!!
שם: גיא גיאגיל: 2329/08/2021 00:49:52
1/10אייקון ציון
סרט ילדותי שמזלזל באינטליגנציה של הצופים . כל הצפייה הייתה לי תקווה שהסרט יתקדם לאנשהו - בפועל פשוט חיקוי גרוע של הסרט הראשון . נשענים על הדמות של הארלי קווין עד שתצא מכל החורים , שאר הדמויות משעממות ומחקות בדיוק את הדמויות מהסרט הקודם . סרט בזוי וביזבוז זמן וכסף .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט