לשחרר את גאי ביקורת סרט

Free Guy Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לשחרר את גאי":
"הגיג משעשע על עולמות וירטואליים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Free Guy
משחק ריאן ריינולדס, טאיקה וואיטיטי, ג'ודי קומר, צ'אנינג טאטום במאי/ת שון לוי  
קומדיה
ביקורת סרט ללשחרר את גאי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שטותי וחינני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בספרו משנת 1981 "סימולקרות וסימולציה" טען הוגה הדעות ז'אן בורדיאר כי מחקי המציאות החליפו את המציאות בדבר חדש הנקרא "היפר-מציאות" וכי נוצר קושי להבדיל בין המציאות לבין מה שאמור להיות הייצוג שלה. אי הבהירות והחשש מעולם שאינו אמיתי גרר לא מעט התייחסויות תרבויות בכלל וקולנועיות בפרט . "מ"עולם המערב" המופתי שברא עולמות מדומים דרך "זיכרון גורלי" העוסק בחברה המייצרת זיכרונות, "המופע של טרומן" הבלתי נשכח ועד לסרט החדש" לשחרר את גאי" העוסק בדמות במשחק מחשב המפתחת תבונה משלה ושוברת את כל הכללים .סרטו של שון לוי (סרטי "לילה מוטרף במוזיאון") עוסק בעולם שכולו מציאות וירטואלית מדומה. במשחק מחשב בשם “עיר חופשית" גאי הוא מה שמכונה "דמות ללא שחקן" כלומר הוא דמות שאינה משוחקת על ידי משתמש במשחק. גאי קם בבוקר, לובש את אותם בגדים, הולך לעבודתו בבנק, מסביבו מתקיימים עשרות מעשי הרג וביזה כולל בבנק שלו והוא ממשיך בשלו - עוד דמות רקע להנאת השחקנים האמיתיים. את גיא מגלם בתושייה ובהנאה רבה ריאן ריינולדס שתמיד נע בין הרציני לקומי, נראה נפלא ומאז שהפך ל"דדפול" נדמה ומצא את מקומו בהוליווד. ריינולדס הוא החתיך הרגיש שקל להזדהות איתו והוא ליהוק מושלם לדמות במשחק מחשב שלפתע מגלה את עצמה.
עולמו (המדומה חשוב לזכור) של גאי ישתנה ברגע שהוא יפגוש את "נערת המולוטוב" שהיא בעצם מפתחת משחקים בעולם האמיתי (ג'ודי קומר, “להרוג את איב"). שמה בעולם האמיתי של נערת המולוטוב הוא מילי והיא משחקת במשחק מתוך מטרה לחשוף לקהל המשתמשים שבעצם היא ושותפה החנון "קיז" (ג'ו קירי, "דברים מוזרים") הם אלה שכתבו את המשחק לפני שאיל הון מרושע גנב מהם את הרעיון בגילומו של טאיקה ואיטיטי ("ג'וג'ו ראביט") המפליא בגילום דמותו של הארכי-נבל המרושע והמגוחך אנטון, שכל מטרתו היא להרוויח כמה שיותר כסף מהמשחק ובכלל לא מעניינת אותו העובדה שבזכות התוכנה של מילי וקיז דמויות במשחק החלו לפתח תודעה עצמית.גאי נשבע לעזור לנערת המולוטוב בחיפושיה אחר רמזים שיובילו להוכחה שהמשחק הוא בעצם פרי יצירתה. הוא שובר את הכללים והופך לשחקן בפני עצמו, צובר נקודות ועולה ברמות המשחק. גאי הופך לסלב העולם האמיתי כשכולם מנסים להבין מיהו השחקן שמאחוריו. הוא גם משנה את חיי הניצבים האחרים במשחק כשהוא גורם להם להבין כי יש להם אפשרות לבחור ולחיות את חייהם הווירטואליים והמדומיינים בצורה אחרת. הסרט היה בהחלט יכול להעמיק בדיונים כבדי משקל בנושא של בינה, תודעה ורצון חופשי (נושאים שבם התנהל דיון פנטסטי בסרט "בלייד ראנר" וגם ב"מטריקס"), אבל אנחנו בקיץ ובשיא החום והלומי קורונה אז למי יש בכלל כוח לדיונים אקדמאיים פילוסופיים עכשיו?
"לשחרר את גאי" בוחר בדרך הקלה, קלה מדי, ומרדד את הדיון בכל השאלות המרתקות האלו לסיפור אהבה דביק בין גאי לבין נערת המולוטוב. נדמה שבכל הזדמנות לעצור וקצת להגות במה שהסרט מציג על עולמות מדומיינים למול העולם האמיתי - ההגות נדחקת לטובת בידור קליל ופירוטכניקה (ויש פירוטכניקה מרהיבה בסרט כולל סיקוונס אחד נפלא שבו נאבק גאי בבן דמותו שמנסה למנוע ממנו להגיע לעיר שבקצה העיר ואז לפתע יש אזכורים לנוקמים, לפורטנייט ועוד). בכלל, חוזקו של הסרט בניימדרופינג או בכל מיני ביצי הפתעה שהוא זורק על צופיו.למרות קלילותו, הסרט מוכיח לנו עד כמה העולמות הווירטואליים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והם ימשיכו וילוו אותנו לצרכים שונים. ב"לשחרר את גאי" הצורך הזה הוא בידורי גרידא. אחלה סרט לקיץ, ותו לו. והערה לסיום - בסרט מושמע מספר פעמים להיטה של מריה קארי "פנטזיה", ובכן גם שיר זה הוא בעצם סימולקרה. המקור הוא השיר הנפלא של להקת טום טום קלאב "ראפ המילים".
לשחרר את גאי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shulinגיל: 5519/11/2021 13:33:44
9/10אייקון ציון
סרט מעולה, קומדיה, פעולה, בדיוני יצאתי עם חיוך מומלץ
שם: אאגיל: 2312/11/2021 13:55:08
7/10אייקון ציון
סרט חמוד, מתאים במיוחד לגיימרים או גיקים כי הם יתחברו יותר לבדיחות הפנימיות והרפרנסים. מרגיש לקראת הסוף שמושכים אותו קצת יותר מדי. לא וואו אבל סה"כ בסדר גמור
שם: יפעתגיל: 4908/10/2021 19:26:49
8/10אייקון ציון
סרט נחמד וחביב עם הומור לא רע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט