ריספקט ביקורת סרט

Respect 2021 Movie Review

תמונת כתבמתי לנג על "ריספקט":
"דיוקן סביר של אישה ענקית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Respect 2021
משחק ג’ניפר הדסון, פורסט וויטאקר, מרי ג’יי בלייג’, מארק מרון במאי/ת ליזל טומי  
ביוגרפיה
ביקורת סרט לריספקט מאת מתי לנג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"איפה הנשמה?"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איך עדיין לא נעשה על אריתה פרנקלין סרט עד עכשיו? אמנם היא השתתפה בכמה סרטי תעודה שהחשוב מביניהם הוא "חסד מופלא" המתעד את הופעת הגוספל שלה בכנסייה. הופעה ששינתה את הקריירה שלה והחזירה אותה לשורשים מהם צמחה. היא אפילו סיפקה הופעת אורח בלתי נשכחת לסרט "האחים בלוז". כבר בחייה היא ובני משפחתה תכננו את הסרט "ריספקט", היא גם ליהקה לתפקיד שלה את הזמרת והשחקנית ג'ניפר הדסון. אבל "מלכת הסול", אחת הזמרות החשובות והאהובות במאה ה-20, לא זכתה לראות את ההפקה רוקמת עור וגידים. היא הלכה לעולמה טרם צילומי הסרט.הסרט על חייה עוסק באהבתה לשירה החל מילדותה בממפיס בשנות הארבעים ועד להקלטת האלבום "Amazing Grace" בשנת 1972. בדרך אריתה עוברת תלאות רבות: מערכת יחסים מורכבת בעלת מוטיבים של התעללות נפשית ופיזית עם אביה הכומר, אונס בגיל צעיר על ידי חבר משפחה, לידה בגיל נעורים, יחס מתעלל מצד הבעל הראשון שלה, התמכרות לאלכוהול, ועוד. הסרט גם מתאר את מעורבותה של אריתה בפעילות הפוליטית והחברתית לזכויות האזרח והמלחמה נגד האפליה כלפי האזרחים השחורים, ידידותה עם מרטין לותר קינג וכאב הלב שחוותה לאחר מותו.
הסרט מעצב נרטיב על-פי חייה של פרנקלין שבבסיסו עומדת האמירה הבאה: לא משנה לאן אנחנו מגיעים בחיים, אסור לנו לעולם לשכוח את שורשינו. רעיון זה מודגש בעיקר בחשיבות דמות האם בחייה של פרנקלין. אמה (בגילומה של אודרה מקדונלד) מתה כשהיא הייתה צעירה, והסרט שב וממחיש עד כמה הגעגועים אליה רדפו את פרנקלין לכל אורך חייה.באחד הקטעים המרגשים בסרט אריתה השיכורה נעזרת בזיכרונות אמה, שכאילו קמה לתחייה לנגד עיניה, בכדי להיחלץ מהשפל אליו היא התדרדרה. הסרט גם משתמש באלבום המצליח ביותר בקריירה של פרנקלין "Amazing Grace", אלבום גוספל שנחל הצלחה בלתי-צפויה, בכדי להראות עד כמה שיבתה של פרנקלין לשורשיה כזמרת במקהלת הכנסייה עזרה לה לשקם את הקריירה שלה.
הסרט מתהדר בהופעה מצוינת של ג'ניפר האדסון, שנכנסת לנעליה הגדולות של אריתה. האדסון שפרצה בתכנית הכשרונות "אמריקן איידול" זכתה באוסקר שחקנית המשנה לפני 14 שנה על הופעתה ב"נערות החלומות", ומאז לא הייתה לה הופעה קולנועית מעניינת או מהוללת במיוחד. לכן ליהוקה כאריתה מפתיע ומלהיב, והיא בהחלט עומדת בכל הציפיות. האדסון עושה את כל המאמצים בכדי לעצב מתוך התסריט דמות אמינה ומוחשית. האדסון נותנת הופעה ווקאלית משגעת, והסצנות שבהן נראית אריתה כשהיא מקליטה את יצירותיה הגדולות הן מהסצנות הטובות בסרט.הבעיה של הסרט מתחילה בכך שהוא ארוך בערך כמו כל הדיסקוגרפיה של אריתה ומתפרס על שעתיים ועשרים דקות. לפעמים סרטים צריכים את הזמן שלהם בכדי לייצר אווירה, להכניס אותנו לתוך העולם שלהם. אבל יש ב"ריספקט" סצנות ארוכות מדי שהרגישו שנמתחו מעבר לצורך, כך שהיה אפשר לחתוך לפחות חצי שעה ממנו בלי להרגיש בחוסר.נוסף על כך הסרט סובל מתסריט שגרתי הפועל לפי הנוסחה ההוליוודית, ועיצוב שטוח של הדמות הראשית. אין תחושה שאריתה נבראה מחדש כדמות בעל ממדים שונים, אלא מעין חיבור צולע של פרטים ביוגרפיים מחייה של פרנקלין וקלישאות שחוקות על כוכבים מוזיקליים, וחבל. פרנקלין היא דמות אייקונית ומרתקת שאפשר היה לעצב דיוקן הרבה יותר מעמיק ומורכב שלה. זו לא אשמתה של האדסון שנותנת כאן הופעה מכל הלב, אבל עד כמה משחק טוב יכול להציל תסריט שלא מעריך כראוי את חומר הגלם שיש לו בידיים?
ריספקט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורהגיל: 6428/08/2021 08:32:49
10/10אייקון ציון
טעיתי...ולא יכולה לתקן...נתתי 10 לסרט הנפלא הזהולמחרת לא הפסקתי לרואות ולשמוע אותה ביוטיוב
שם: נויהגיל: 3927/08/2021 21:43:38
1/10אייקון ציון
גרוע. 140 דקות של שיעמום שבא למות. לא ברור איך הצליחו להרוס סרט על אריתה פרנקלין. מרגיש שמדובר בבמאית חסרת ניסיון קולנועי, או לפחות חסרת ניסיון בתחום הז''אנר הזה, של ביוגרפיה מוזיקלית, כי יש כל כך הרבה פוטנציאל וזה פשוט נעשה באופן גרוע. יבש. לא מרגש. לא מתרומם. לא גורם לצופה להתחבר. זה אחד הז''אנרים האהובים עלי בקולנוע, ולא העליתי על דעתי שיכולה להיות לי חוויה ככ גרועה. מאכזב מאוד.
שם: הר כספיגיל: 6524/08/2021 22:18:54
7/10אייקון ציון
דרמה נחמדה שמספרת את סיפורה של זמרת ידועה. יותר מדי דרמתיים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ביוגרפיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט