פרסומת

דארטניאן ושלושת המוסקטרים ביקורת סרט

Dogtanian And The Three Muskehounds Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "דארטניאן ושלושת המוסקטרים":
"נוסטלגיה רוויית פוטנציאל שלא מממשת עצמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dogtanian And The Three Muskehounds
משחק ברק ברויטמן, יובל בינדר, יובל קלו במאי/ת טוני גרסיה, סטפן יוז  
ילדים
ביקורת סרט לדארטניאן ושלושת המוסקטרים מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חסר מעוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד", "תמיד תהיה ג'נטלמן, תגיש עזרה למי שצריך ותלחם בכבוד. תמיד עד הסוף" הן חלק מהאמירות החשובות והחינוכיות שעליהן מושתתת ההתנהגות של שלושת המוסקטרים. שמותיהם המקוריים של השלושה הם אתוס, פורתוס ואראמיס, גיבורים מהמאה ה-17 בצרפת פרי דמיונו של הסופר אלכסנדר דיומא האב אותם הגה במאה ה-19. הספר של דיומא האב מביא גיבור נוסף: דארטניאן שמעוניין בעצמו להפוך למוסקטר. דארטניאן מגיע לפריז, נקלע לקטטה, נשדד והופך חסר כל. למרות המצב חסר הביש, הוא מצליח שוב להיקלע לעימות והפעם עם לא פחות משלושה, שהם במקרה שלושת המוסקטרים המפורסמים, אך דווקא הפעם המזל מאיר לו פנים והם הופכים חברים.רבות דובר על הרפתקאות שלושת המוסקטרים – לספר נכתבו ספרי המשך, יצאו סרטי קולנוע (שהאחרון שבהם יצא ב-2011) וסדרות טלוויזיה מונפשות. אחת הסדרות המונפשות היא "שלושת המוסקטרים" הספרדית משנות השמונים, בה הדמויות הראשיות הן כלבים. כעת מספר עשורים אחרי, קורמת הסדרה עור וגידים והדמויות האהובות חוזרת למסכים – הפעם למסך הגדול עם דמויות תלת ממדיות ויותר זמן מסך.
מהלך זה דומה לסרט אנימציה נוסף שיצא כעת, "בקצב הג'ונגל", שאף הוא מנסה להחזיר עטרה ליושנה (ונכשל בגדול). האם המהלך הזה נכון? אני לא בטוחה. ללכת על בטוח ולחזור למקורות שעשו טוב בעבר לא בהכרח נכון לתקופתנו, אלא אם כן יש מה לחדש. ובמקרה בו אנו עוסקים לא נראה שחל שינוי וגם הביצוע לוקה בחסר.התסריט של דאג לנגדייל ("סקובי דו: פחד במה") מאוד בנאלי ומכיל יותר מדי מידע שלא בהכרח תואם את גילאי הילדים שמגיעים לסרט. כמו כן, נראה כי הדמויות עושות את מה שהן אמורות לעשות מבלי להפגין במיוחד רגשות. הדמויות מוצגות בצורה חד ממדית - טוב או רע ואין תחום אפור. היחיד שבאמת מפגין רגש ומוצג בצורה דו ממדית הוא העכבר פיפ שהופך לנושא כליו של דארטניאן.
דווקא צמד הבמאים טוני גרסיה וסטפן יוז מצליחים להפיח רוח חיים תוססת בתסריט. למרות הנושא ההיסטורי והמידע הרב, ניכר כי הסרט מונגש לילדים צעירים. הוא בעיקר מכיל הרבה בדיחות (חלקן מאוד ילדותיות) ותורם לרמת השעשוע של הילד. הדמות הראשית, דארטניאן היא סוג של "גיבור" מלא בטחון עצמי שבטוח ביכולותיו להציל את המצב. שיתוף הפעולה שלו עם שלושת המוסקטרים מספק מספר סצנות מוצלחות. בנוסף, ישנן לא מעט סצנות אקשן שתורמות לקצב המהיר של הסרט. אבל זה עדיין לא מספיק. רמת האנימציה והתסריט בסרט טעונות שיפור במיוחד לאור המתחרות בשוק. וחבל, כי הסרט בהחלט טמון בחובו פוטנציאל.
דארטניאן ושלושת המוסקטרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט