"פאלם ספרינגס" – ביקורת: הסרט האולטימטיבי לאסקפיזם קליל וכיפי

"פאלם ספרינגס". כריסטין מילוטי, אנדי סמברג.

"פאלם ספרינגס". כריסטין מילוטי, אנדי סמברג.

"פאלם ספרינגס" היא קומדיה רומנטית בסגנון "לקום אתמול בבוקר" (1993) עם טוויסט, שמצליחה לשמור על עניין והנאה לכל אורכה, גם כשכבר חשבנו שאין מה לחדש בסרטים מהסוג הזה. הבחירה לתפקידים הראשיים בשחקנים קומיים מטה בבירור את הכף לכיוון הקומדיה (ולרגעים מסוימים אפילו קומדיה מטורפת), אך זו הרומנטיות ששולטת על רגעי השיא של הסרט. מלבד צופים שלא אוהבים את הרעיון החזרתי שיש בסרטים כאלו, זהו הסרט האולטימטיבי לערב אסקפיזם קליל וכיפי.

על אף שסרט זה הוא סרטו העלילתי הראשון באורך מלא של הבמאי מקס ברבקאו, לאחר יצירת סרט דוקומנטרי על חייו ומספר סרטים קצרים, ביניהם שיתופי פעולה עם תסריטאי הסרט אנדי סיירה, שגם ניסיון הכתיבה שלו לא עשיר במיוחד, הוא הצליח ליצור סרט שמאזן במקצועיות את כל האלמנטים השונים. חוץ מחלקים ספורים שמרגישים מיותרים (ונקודה אחת שגיליתי שנוגדת את ההיגיון הפנימי של העלילה), הסרט מהודק לחלוטין עם קצב מצוין.

ניילס (אנדי סמברג, "ברוקלין 99", "סאטרדיי נייט לייב") תקוע בלולאת זמן ביום שהוא מלווה את בת הזוג שלו לחתונה של חברתה הטובה, טאלה (קמילה מנדז, "ריברדייל"), שנערכת באתר נופש בפאלם ספרינגס. לאחר ניסיונות לצאת מהלולאה, גם באמצעות ניסיונות התאבדות, הוא השלים עם הגורל שלו לחזור על כל יום מחדש ופשוט מנסה להנות. עם הזמן הוא לומד להכיר את כל המשתתפים בחתונה ותושבי הסביבה ואת הרצף הקבוע של ההתרחשויות. הידע שצבר מנוצל לטובתו האישית מבלי לפגוע באף אחד, והוא חי בפאלם ספרינגס כמו סוג של אל, רק כזה שלא מסוגל לחוות את יום המחר.

יום החתונה של טאלה הוא יום קשה עבור אחותה שרה (קריסטין מליוטי – לנצח תהיה זכורה מהעונה האחרונה והלא מוצלחת של "איך פגשתי את אמא" ועכשיו בסדרה החדשה "בנויה לאהבה"). מה שהיא לא יודעת הוא שנסיבות שניילס לא צפה מראש יובילו אותה להצטרף אליו ללולאת הזמן, ולחוות את אותו יום מאתגר זה שוב ושוב. עכשיו כששניהם תקועים, ניילס זוכה להתנער מהבדידות שחווה (בזמן שהוא מוקף באנשים), אך זה לא מתקבל באותה שמחה אצל שרה. ההתנגדות של שרה לקבל את המציאות החדשה מובילה את ניילס לזוז מהנקודה הנוחה והמנוונת שלו וביחד הם מגלים את גבולות הקיום שלהם.

"פאלם ספרינגס". אנדי סמברג, כריסטין מילוטי.

"פאלם ספרינגס". אנדי סמברג, כריסטין מילוטי.

סמברג ומליוטי מקסימים לאורך כל הסרט. סמברג עם הטיפשיות המתוקה שלו ומליוטי עם הרגישות והכוח שלה. הם מעבירים את המסע ההתפתחותי של הדמויות שלהם בצורה אמינה, מהנה לצפייה ומעוררת הזדהות. ג'יי.קיי. סימונס (סרטי "ספיידרמן", "וויפלאש") בתפקיד משני מעולה. מאז ומתמיד ידע לגלם דמויות אינטנסיביות שאתה משועשע ומפחד מהן במקביל. מרדית' הנגר מגלמת את בת זוגו הבלתי נסבלת של ניילס, ועושה כנראה עבודה מאוד טובה, כי אני לא חושב שאי פעם אוכל לצפות בה שוב. כמו כן, מגיחים בסרט פיטר גאלגר ("ה-O.C.", "בזמן שישנת") וטיילר הקלין ("סופרמן ולויס") בתפקידים משניים ונשכחים.

"פאלם ספרינגס". ז'קלין אוברדורס, פיטר גאלגר.

"פאלם ספרינגס". ז'קלין אוברדורס, פיטר גאלגר.

האפקטים בסרט לא מאוד מושקעים. כל הפיצוצים והתאונות למיניהם לא היו מקבלים אישור של אולפני לוקאס פילם, אבל זה לגמרי עובר. כי למרות שיש אלמנט מד"בי בלולאת הזמן שיש בסרט, הוא בעיקר קומדיה רומנטית, ועל כן רמת האפקטים שמוצגת מספקת בהחלט.

אם אתם לא נרתעים מקצת טירוף ובא לכם סרט שיעשה לכם נעים בפנים, באמת שאין הרבה מה להתלבט.

דירוג: ★★★☆☆

פאלם ספרינגס (ארה"ב, הונג קונג, 2020)
בימוי: מקס ברבקאו | תסריט: אנדי סיירה | משחק: אנדי סמברגקריסטין מילוטיג'יי.קיי. סימונספיטר גאלגרמרדית' הגנרקמילה מנדז, טיילר הקלין | מוסיקה מקורית: מתיו קומפטון | צילום: קוויין טראן
הפצה: החל מה-12.08.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?