"עד במנוסה" – ביקורת: שחקנים טובים שמשדרגים מותחן מעניין

"עד במנוסה". אנג'לינה ג'ולי.

"עד במנוסה". אנג'לינה ג'ולי.

"עד במנוסה" הוא אמנם לא סרט שיזכה בפרסים או ייזכר לאורך זמן רב, אבל הוא כובש את הצופה למרבית 100 דקותיו. הוא עשוי היטב (כולל שריפות ענק מרשימות) והוא דוגמה מובהקת לשחקנים מפורסמים וטובים שמשדרגים מותחן מעניין.

השם התפל "עד במנוסה" גרוע כמו השם המקורי Those Who Want Me Dead ("אלו שרוצים שאמות") והעלילה שלו נפרשת בהדרגה, בסבלנות ראויה להערכה. אלמן ובנו קונור, נער צעיר, נסים על חייהם כשבעקבותיהם שני רוצחים להשכרה נחושים, שלא בוחלים באמצעים ובפגיעה בחפים מפשע כדי להשיג את מטרתם ולכסות את העקבות שלהם. נחמד לראות רשעים שאינם מטומטמים, לשם שינוי.

דרכיהם נפגשות עם האנה (אנג'לינה ג'ולי, שמיעטה להופיע בסרטים בעשור האחרון), כבאית ("לוחמת אש") עם סיפור טרגי בעברה הקרוב (כמובן), שמתעקשים להפוך אותה לדמות מיוחדת ופרועה, והשריף המקומי (ג'ון ברנת'ל, שאתם מכירים גם אם שמו לא מצלצל לכם מוכר, מ"בייבי דרייבר", "פורד נגד פרארי", הסדרה "המתים המהלכים" ואחרים; לשם שינוי הוא איש טוב ומגולח).

"עד במנוסה". ג'ון ברנת'ל, אנג'לינה ג'ולי.

"עד במנוסה". ג'ון ברנת'ל, אנג'לינה ג'ולי.

רוב הסרט מתרחש בשטח מיוער במונטנה. הוא מעניין, נוגע ללב, ומביע היטב את רצון האדם להישרדות בכל מחיר. כמו ביותר מדי מותחנים שמתרחשים בניו יורק, בלונדון או כל עיר גדולה אחרת וכל שמונה דקות בממוצע מרגישים צורך (לא נחוץ) לקטע מעבר של צילום גורדי השחקים לכמה שניות, אז כאן רואים הרים מיוערים וצמרות עצים כהים לעתים קרובות מדי.

טיילר שרידן, שביים והוא בין התסריטאים שעיבדו את הספר, כתב את "באש ובמים" (Hell or High Water) עם ג'ף ברידג'ס, שהיה מועמד משום מה ל-4 פרסי אוסקר כולל לסרט הטוב ביותר, ואת "סיקריו" (עם אמילי בלאנט) שממש לא אהבתי. יש לו משיכה לסיפורים שמתרחשים במדינות ארה"ב פחות פופולריות לסרטים, עם האווירה והדמויות שמאפיינות את האזור הפחות-מיושב, מעט-מיושן ולא-אורבני.

מנקודה מסוימת מאוד, כשאחד הנבלים מתעמת פנים מול פנים עם האנה, משתלטת תחושה הוליוודית על הסרט, והוא לא משתחרר ממנה. לאחר מכן יש גם התעכבות ממושכת על הפעולות של כוחות ההצלה, כולל צילום אחרון תמוה.

דירוג: ★★★☆☆

עד במנוסה (ארה"ב, קנדה, 2021)
בימוי: טיילר שרידן | תסריט: מייקל קוריטהצ'ארלס ליויטטיילור שרידןמייקל קוריטה | משחק: אנג'לינה ג'וליפין ליטלניקולס הולטאיידן ג'ילןג'ון ברנת'לטיילר פרי | מוסיקה מקורית: בריאן טיילר | צילום: בן ריצ'רדסון
הפצה: החל מה-19.08.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

אהבתי את הקביעה ששם הסרט בעברית "תפל" כמו שם הסרט באנגלית. אם המבקר היה טיפה מעמיק, היה מגלה שהשם שנבחר לסרט באנגלית, הוא שם הספר של מייקל קוריטה שעליו מבוסס הסרט, ושם הספר בעברית הוא שם הספר שנבחר למהדורה הישראלית שלו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?