מבט רטרו-מתוק לשנה קשה בהיסטוריה הצרפתית, עם ציפוי צבעוני וממורק מכל כיוון והמנון פמיניסטי בוהק
.
שנות השישים המרדניות בסרט “איך להיות אישה טובה” אינן נראות בשום מקום בבית הספר למשק בית ולנימוסים טובים של ואן דר בק, התחוב כמו ממחטת תחרה של גברת מגונדרת בגבעות היפות של אלזס, צרפת. בית הספר לצניעות מופעל באופן משומן ויסודי על ידי המנהלת הנאה, פולט ואן דר בק (ז’ולייט בינוש). בתמיכת גיסתה, ז’ילברט (יולנד מורו), והנזירה הדרמטית מארי-תרז (נעמי לבובסקי), מטרתה של פולט היא ללמד נערות מתבגרות את אומנות מלאכת הבית והזוגיות – בין אם הן רוצות ללמוד את זה או לא.
תכנית הלימודים מורכבת מבישול, ניקיון, תפירה, עם הנהון לקבלה המתפטרת של מין זוגי, שפולט ובעלה המציצן, רוברט (פרנסואה ברליאן), מכירים היטב. אך כאשר רוברט יוצא באופן בלתי צפוי מהזירה, ופולט מגלה שתחת הנהלתו בית הספר קורס פיננסית, עליה ללבוש את מכנסי הילד הגדול ולנצח על התזמורת. אז מצטרף לסרט מנהל הבנק החתיך (אדואר באר), שבמקרה הוא אהבתה האבודה מזמן. רק בסרטים צרפתיים, נכון?! בינתיים, בחלקים אחרים של המדינה, שאינם קבורים מהצוואר ומטה בעבר דיכאוני, מתקומם מרד סטודנטים אנרכיסטי. היקום והסרט בקושי יכולים להיות ברורים יותר.
למרות השעשוע המוזר אודות ההיסטריה הנשית בסרט “איך להיות אישה טובה“, הבמאי מרטין פרובו שומר בעיקר על מסע המימוש העצמי של פולט. בינוש, כרגיל, עושה הכל בדיוק לפי הספר, והאופי הרענן והמתוק שלה בתפקיד הוא מתנה לפולט, אפילו תפורה יתר על המידה. זהו סרט מחבק קהל ומקסים יותר מאשר רק קומדיה, מבט רטרו-מתוק לשנה קשה בהיסטוריה הצרפתית, עם ציפוי צבעוני וממורק מכל כיוון והמנון פמיניסטי בוהק שמבעיר את הגראן פינאלה.
“איך להיות אישה טובה | How to Be A Good Wife | La bonne épouse” – עכשיו בבתי הקולנוע