לא זמן למות ביקורת סרט

No Time to Die Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לא זמן למות":
"סיום נאה לתפקיד של דניאל קרייג כג'יימס בונד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר No Time to Die
משחק דניאל קרייג, ראמי מאלק, ליה סדו, לשאנה לינץ', בן ווישו, נעמי האריס, בילי מגנוסן, אנה דה ארמס במאי/ת קארי פוקונגה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללא זמן למות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסחרר ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הבונד ה-25 "לא זמן למות" סוף כל סוף מגיע אל מסכי הקולנוע אחרי איחור לא אופנתי באדיבות המגפה העולמית. מרגש לראות על גבי המסך הגדול את האריה השואג של MGM ולצפות בסיקוונס הפתיחה המסחרר ורווי הפעולה שצולם על אדמת איטליה. אפילו האנימציה של קרדיטי הפתיחה המרשימים על רקע שיר הנושא המשעמם למדי של בילי אייליש מרגשת. ג'יימס בונד חוזר אל המסך הגדול ואיתו הוא גם מחזיר את הזוהר ההוליוודי הקלאסי של פעם. עם לוקיישנים בינלאומיים והמון נופים מרשימים, רשעים קאמפיים גדולים מהחיים, נשים יפות ודעתניות שגם יודעות להילחם וכמובן גם שפע הפתעות וטוויסטים עלילתיים עד הרגע האחרון.את הסרט החדש ביים הבמאי האמריקאי העצמאי והאיכותי קארי פוקונגה, שאחראי על בימוי העונה הראשונה והמוערכת של הסדרה "בלש אמיתי", סדרת המד"ב הפסיכולוגית של נטפליקס "Maniac" וסרטים לא ממש קלים לצפייה כמו "Sin nombre", הסרט של נטפליקס "חיות ללא לאום" והדרמה התקופתית "ג'יין אייר". ליהוק מפתיע לבמאי של סרט בונד, אבל נראה שפוקונגה הסכים למחוק את כל מה שמזוהה איתו כאמן קולנועי כדי לספק סרט בונד נוסחתי נוסף, רווי סצנות פעולה מותחות ואפקטיביות, המון מרדפי מכוניות וג'יפים, פיצוצים בים וביבשה ובעיקר כיף.
על אף הניסיון לתת לסרט רבדים מורכבים של משפחה, אהבה ושלל רגשות והתמודדות עם חרטות מהעבר, באופן מפתיע נראה שפוקונגה לא לוקח את עצמו ברצינות תהומית כמו הסרטים האחרונים בכיכובו של קרייג. הסרט מתחיל עם ניסיון להשלים עם העבר ומותה הטראגי של בת זוגו של בונד ב"קזינו רויאל", הסרט הראשון בכיכובו של קרייג. אז זה הסתיים רע עבור אווה גרין וכאן זה מתחיל בפיצוץ שגורר שרשרת אירועים שמעוררת את חוסר האמון של בונד באהובתו החדשה/ישנה מדלן סוון, בגילומה של השחקנית הצרפתייה, ליה סיידו, אותה הכרנו כבר בסרט הקודם "ספקטור".במשך 163 דקות פוקונגה מצליח להחזיק את הקהל במתח, גם אם אין סצנות אקשן מסחררות לאורך כל הסרט. זהו סרט הג'יימס בונד הארוך ביותר בהיסטוריה והוא עדיין מרתק ואפקטיבי. אולי הדבר הכי מאכזב בו הוא שלשחקנית הקובנית, אנה דה ארמס ("רצח כתוב היטב"), כסוכנת ה CIA פאלומה, יש תפקיד קטן מדי כי היא פשוט גונבת את ההצגה. הסיקוונס בכיכובה המתרחש בקובה הוא המעורר הרשמי של הסרט. הסצנה מתחילה בבר, נמשכת בתוך מרתף יינות וממשיכה לתוך נשף של ארגון הפשע "ספקטר" שמשתבש בגדול. מעבר לכך לא נחשוף, אבל אין ספק, דה ארמס היא משב רוח רענן, צעיר, קליל ומשעשע בתוך הסרט הגדול הזה.
הפעם בונד נאבק בנבל בשם לוציפר סאפין (בגילומו של זוכה האוסקר, רמי מאלק - "רפסודיה בוהמית") שהוא סוג של נבל בונד קלאסי, מאוד תיאטרלי, גדול מהחיים, שמדבר בלחש מאיים ועורו לבן ומעוות המזכיר באופן אבסורדי ולא לטובתו את ד"ר רשע מסרטי אוסטין פאוורס. עדיין, מאלק ברגעים הטובים משרה תחושה של איום וכמובן יש לו קשרים מהעבר עם אחת הדמויות. באופן מפתיע ומנבא שחורות הוא זומם להפיץ מגפה עולמית שתמחה את המין האנושי מעל פני הפלנטה. אז באמת אחרי שהמגפה העולמית מנעה את הפרמיירה בבתי הקולנוע באפריל 2020, מאלק חוזר לאיים עלינו עם חיידקים קטלניים במתקנים סודיים באי מריבה בים שבין רוסיה ליפן.נחמד לראות את כריסטוף ואלץ ("ממזרים חסרי כבוד") שחוזר לגלם את דמות הנבל ארנסט סטאברו בלופלד. גם נחמד לצפות במשחקי הכוחות בתוך המשרדים של השירות החשאי הבריטי עם צוות שחקנים נפלא כמו נעמי האריס המעולה, בן ווישאו, רייף פיינס והתוספת לאשנה לינץ' (האנמית ונטולת הכריזמה), המגלמת את הסוכנת החדשה האוחזת במספר 007. אבל לא לשם כך הגענו לאולם הקולנוע, ופוקונגה למזלנו הרב, יודע זאת. הוא מספק לנו מספיק סצנות פעולה אפקטיביות מרשימות, רגעי מתח מורטי עצבים, וגם סוג של דרמה אנושית עם סוף שישאיר את הקהל המום מעט.זהו סרטו האחרון של קרייג בתפקיד האייקוני של ג'יימס בונד. הוא הצליח לקחת את התפקיד למרחבים רגשיים חדשים ולהעניק לדמותו של בונד רבדים חדשים, שהסרטים והשחקנים הקודמים לא עשו. הוא ביסס את עצמו כבונד ייחודי ובעל עומק רגשי. אין ספק ש"לא זמן למות" הוא סרט סיום מרשים עבור קרייג. עכשיו נותר להמתין ולראות מי עתיד להיכנס לנעליים הענקיות שהוא מותיר אחריו. אפילו מפיקי סדרת הסרטים המיתולוגית הזאת סיפרו החודש בראיונות שהם עדיין לא יודעים.
לא זמן למות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6505/02/2022 19:24:45
8/10אייקון ציון
סרט ארוך,כרגיל עמוס פעלולים ויכולות על כיאה לג׳יימס בונד.הרבה פרטים קשורים לסרטיו האחרים בסידרה.יש תזכורות לאנשים ולאירועים מעברו של בונד.הסוף מפתיע ונראה שגיבורנו לא ישוב יותר.
שם: גיא קרניגיל: 5431/01/2022 02:12:52
3/10אייקון ציון
סרט ארוך מאכזב לא תמיד ברור אפקטים לא מרשימים ציפיתי לפינאלה יותר טובה מסרטי גימס בונד עדיף לוותר ולהישאר עם הטעם המתוק של פעם
שם: יוסי בגיל: 3630/01/2022 09:48:15
6/10אייקון ציון
הסרט מעייף מאוד והסדרה לא מצליחה לחדש
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט