וונדי ביקורת סרט

Wendy Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "וונדי":
"שומר על קווי הדמיון ל"פיטר פן" אך מאבד את הנרטיב בדרך אל הצופה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wendy
משחק דווין פראנס, ישואה מק, גייג' נאקין במאי/ת בן צייטלין  
דרמה
ביקורת סרט לוונדי מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"שאפתני אך מתיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני 9 שנים יצר בן צייטלין את סרט הביכורים שלו "חיות הדרום הפראי", סרט קסום בתקציב זעום שמתרחש בקהילה מבודדת בדרום ארה"ב שזכה להצלחה גדולה עם הכנסות של 21 מיליון דולר, מועמדות לאוסקר לסרט, לבמאי ולתסריט הטוב ביותר וזיכה גם את השחקנית קוובנג'ניי ואליס בת ה-9 דאז בתואר השחקנית הצעירה ביותר שקיבלה מועמדות. נראה שב"וונדי" מנסה הבמאי בן ה-38 להמשיך את אותו הקו ולהעמיד שחקנית צעירה ומוכשרת במרכז עלילה שמשלבת בין ריאליזם לפנטזיה, רק שנראה כי מרוב שהיה בטוח שהוא נמצא במגרש הביתי שלו, הבמאי המוכשר איבד קצת את הדרך."וונדי" מציב במרכז את דווין פרנס הצעירה שמגלמת באופן תמים וכובש את וונדי דרלינג, שיחד עם אחיה התאומים, דאגלס וג'יימס (התאומים ג'ייג' וגאווין נאקין), מחליטים לקחת שליטה על החיים שלהם ולברוח מהעיירה הקטנה והפשוטה שהם חיים בה ומהדיינר המשפחתי שהוריהם מנהלים, מאחר והם מרגישים שנועדו לעשות יותר מזה ואף פוחדים מההתבגרות עצמה.
הם עוקבים לילה אחד אחרי הקול שבראש, זה שהם בורחים אליו ביום יום דרך סיפורים וציורים, שמוביל אותם אל פיטר פן (ישואה מק), מנהיג חבורת הילדים האבודים שבמהרה מסביר להם את החוקים שימנעו מהם להתבגר – שבראשם האמרה שכל עוד לא נדאג נישאר צעירים. הסיפור מסתבך כאשר אחד האחים נעדר ואחיו התאום מתחיל לדאוג, להזדקן ולחיות במירוץ כנגד הזמן.צייטלין, עם גרסה משלו לסיפור של פיטר פן, לכאורה מביא את נקודת המבט של וונדי אבל מלבד קווים כללים כמו רעיון ומסר, הסיפור שונה, אפל יותר ולחלוטין לא מתאים לילדים שמצפים לקבל את הסיפור המוכר והאהוב. זה סרט אנושי ותמים, שכל סצנה בו עומדת באופן עוצמתי ביותר בפני עצמה עם פסקול (שיצר צייטלין בעצמו) שעשוי בקפידה והותאם באופן מדויק לכל סצנה ולכל רגש, אבל כל ה"קליפים" הללו לא מצליחים להתגבש לכדי רצף אחד והתוצאה היא סרט שאפתני שמנסה להיות חכם ושונה, אבל בסופו של דבר הוא לא יותר מכמה אמירות קלישאתיות ומייגעות.
"וונדי" הוא סרט התבגרות אבל על זו של כולנו, בסגנון "ארץ יצורי הפרא" פוגש את "הנסיך הקטן". הוא מתבסס על הסיפור המוכר של פיטר פן ומכוון עצמו לסמן וי על כל קווי הדמיון לעילה, כפי שאומרת המחויבות הלא כתובה עם הצופה הנובעת משם הסרט, אבל מאבד את הנרטיב שרצה להעביר בזמן שכלל לא מובן לאיזה קהל יעד מכוון הסרט שנופל בין הכיסאות.
וונדי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציקגיל: 3413/10/2021 08:40:00
3/10אייקון ציון
חולה על פיטר פן, אבל לצערי זה הסרט הכי פחות טוב שנעשה עליו הסרט הזה נטול צבע, לא קשור כמעט בכלל למקור. פיטר פן ממוצא אפריקאני? ג''יימס הוק הוא אח של וונדי, פיטר פן לא יודע לעוף. אוי וי סרט פשוט מביך וגרוע. צילום עייף, חסר אפקטים, חסר עלילה, ארץ לעולם לא, נראה כמו אי של הומלסים.. סרט נורא ואיום. לא להתקרב לסרט הזה!
קישורים
חץ וונדי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט