צ'או איטליה ביקורת סרט

Lontano lontano Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "צ'או איטליה":
"העלילה ההומנית והכריזמה של השחקנים מתעלים על הקצב האיטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lontano lontano
משחק ג'יאני די גרגוריו, ג'ורג'יו קולנלי, אניו פנטסטיקיני, דפנה סוצ'יה במאי/ת גי'אני די גרגוריו  
קומדיה
ביקורת סרט לצ'או איטליה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"הומני ומתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כל הפנסיונרים האיטלקים עוזבים את איטליה. בארצות אחרות עם סכום פעוט כזה אתה יכול לחיות כמו בן אדם", אומר ג'ורג'יו בתחילת הסרט לחברו. משפט זה משקף את הקושי להזדקן בכבוד ואת הערגה לחיים טובים ונוחים יותר במגורים במדינה מעבר לים, ומסתבר שלא מעט אנשים עושים זאת בערוב ימיהם. אחרי שנות עבודה, ויתורים ומשפחתיות, דווקא בגיל הבלות הם מתחילים לחיות ולגלות את נפלאות החיים ואת העובדה כי החיים מלאי הפתעות והזדמנויות. זו בעצם מהות הסרט "צ'או איטליה", שמראה כי אם לא נהיה מקובעים ונאמץ את ההזדמנויות הקטנות, נגלה את האושר האמיתי בחיינו.יציאה למסע בגיל מבוגר באה לידי ביטוי בסרטים שונים כמו "מתים על החיים" האמריקאי או הסרט האנגלי "לעולם לא מאוחר". הפעם המסע הוא של שלושה מוסקטרים מזדקנים בסרט שמכיל מסר על החיים בגיל העמידה עם מעט אופטימיות. מאידך ישנה ביקורת על קצבת הזקנה והפנסיה ממנה צריכים לחיות אנשים. מדובר בנושא חשוב והעלאתו לתודעה הציבורית היא רלוונטית.
הסרט "צ'או איטליה" לוקח את הצופים לרומא ומפגיש אותם עם שלושה גמלאים: ג'ורג'יו המובטל, "הפרופסור" שהוא מורה ללטינית בפנסיה ואטיליו, סוחר העתיקות. החברים ג'ורג'יו והפרופסור מגיעים לתובנה כי כספי הפנסיה שהם מקבלים לא מספיקים למחייתם. הם חוברים לאטיליו ותוך כדי שתיית שיכר הם מתכננים נסיעת מעבר למדינה אחרת לצמיתות. אך מעבר למקום אחר אינו צעד כה פשוט והוא דורש ויתור על חייהם באיטליה. לאטיליו בת וכלב אליהם הוא קשור, ג'ורג'יו דואג לפליט ממאלי בשם אבו והפרופסור בכלל מאוהב. מנגד מסע שכזה דורש סכום כספי לא פעוט שישמש את השלושה לנסיעה. אז האם יצר ההרפתקנות יתממש ויגבר על הכול או שמא יגיעו השלושה לתובנות אחרות?הבמאי ג'יאני די גרגוריו (שגם כתב את התסריט ומככב בתפקיד הראשי, בתור הפרופסור) חוזר לטפל בנושאים הומניים כפי שעשה בסרטו הקודם "ארוחת צהריים באמצע אוגוסט" על טיפול באם מבוגרת. גם הפעם די גרגוריו חוזר לטפל בגיל העמידה. הוא מטפל ברגישות בנושא הטעון - חייהם של הגמלאים יחד עם אנקדוטות הומוריסטיות. הוא מביא את נקודת מבטן של שלוש דמויות גבריות, שלכל אחת מטען ורקע שונה על מנת לתת תמונה עדכנית. ישנו הגבר המשכיל, הביישן והרומנטי, הגבר המובטל ובעל הלב הרחב והסוחר האבהי והשרמנטי. אך למרות הרקע השונה, לשלושתם מטרה אחת: לחיות טוב. מכיוון שאיטליה אינה נותנת להם מענה הולם, הם מחליטים לנסות את מזלם במדינה אחרת. אך הטיפול של הסרט בכך לוקה בחסר.
הבעיה העיקרית בסרט היא הקצב האיטי שלו. הסרט מתנהל בכבדות ומכיל דקות ארוכות של נסיעות והליכות שמותירים תחושת לאות. גם המפגשים רוויי האלכוהול של החברים אולי מותירים תחושה נעימה של אחווה גברית. אך הם כל כך תכופים שהתחושה היא שהם מנסים לחפות על חוסר עלילתי. בנוסף, אין מספיק מידע על חייהם האישיים של כל אחת מהדמויות. האם מדובר בגברים גרושים, אלמנים או סתם רווקים?גם דמותו של אבו המהגר שמאירה ומעירה את הגברים נותרת יחסית עמומה ולא פוענחה עד הסוף, וחבל מאחר וזו דמות עם המון פוטנציאל. מאידך, המוזיקה הנהדרת והקופצנית של קרטלו ורטצ'ב תורמת להתפתחות העלילה ולחיות של הסרט. הכימיה הכה טבעית בין השחקנים הראשיים (ג'יאני די גרגוריו שמגלם את הפרופסור המקסים, ג'ורג'יו קולנלי בתפקיד ג'ורג'יו הטוב לב ואניו פנטסטיקיני ז"ל שגילם את אטיליו השרמנטי), מעפילים על הבעייתיות וגורמים לסרט להיות מרגש ומתוק.
צ'או איטליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5127/01/2023 19:01:24
7/10אייקון ציון
חביב ולאה בו זמנית. שילוב של קומדיה וסאטירה.שלושה פנסיונרים ברומא שחיים בדוחק ומחפשים לעבור לחיות במדינה אחרת, בה לכסף שלהם יהיה כח קנייה רב יותר ויוכלו להזדקן בה בכבוד.בדרך הם פוגשים את ערלות הלב של הממסד.לא רע ,אבל ציפיתי לקצת יותר.
שם: אילתגיל: 6505/02/2022 19:34:45
8/10אייקון ציון
סיפור אנושי מאוד משעשע, שמאוד מתאים לצופים מהגיל השלישי.חברים שחיים על קצבת זיקנה מחליטים לאזור אומץ ולעזוב,לנסוע רחוק, להגשים חלום,לקחת סיכונים,עם כל המוגבלויות,וההגבלות.
שם: שלומיגיל: 7219/10/2021 21:02:02
9/10אייקון ציון
סרט חביב ורגיש על שלושה גמלאים שתוכניתם לעבור לגור בארץ אחרת ולא להישאר במולדתם איטליה. כל ההכנות לנסיעה מלווה בקשיים מול הרשויות, בסרט יש גם פן הומניטרי. מתאים לצפייה לגיל הזהב, אך גם לצעירים יותר, כדי להבין מהי התחושה כאשר הולכים ומתבגרים.
קישורים
חץ צ'או איטליה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט