אחרי קידום צנוע וכמעט בלתי מורגש בטלוויזיה, שני סרטים בני שעה שסיכמו את העונות הראשונות ומסע יח"צנות שאליו נרתמה אפילו בילי אייליש - שהתראיינה בנושא לאסי עזר לפני שנה וחצי - הגיע הרגע להתחיל להיפרד מ"להיות איתה", הטלנובלה המודרנית המוצלחת של עזר. הפרק הראשון של העונה השלישית והאחרונה שודר אמש (ג') בקשת, והחזיר את נועה הולנדר (רותם סלע), עמוס דהרי (אביב אלוש) ושאר האושפיזין בסדרה אל המסך שלכם. זה קורה ארבע שנים אחרי שירדה העונה השנייה, שהסתיימה, כזכור, בניסיון לרצוח את הזוג הצעיר במהלך החתונה שלהם.
מכיוון שמדובר במוצר שמבוסס על כמיהה רומנטית הדדית שמנסה להתגבר על כל המכשולים בדרכה להתממשות, לא הייתה לעזר ברירה אלא להפריד שוב את הזוג הצעיר כדי לאפשר להם להתגעגע ולהבין מיהו אהבת חייו האמיתית. לכן העונה החדשה נפתחת שלוש שנים אחרי החתונה המצערת ההיא (עם שיר של בילי אייליש כמובטח! אם כי לא רואים אותה, אז אי אפשר לדעת אם היא מפהקת). נועה היא עכשיו כוכבת הוליוודית שמתגוררת בקליפורניה ומשחקת בסרטים כל כך מתקדמים שהם מצולמים עם הגרפיקה הממוחשבת בילט-אין. יכול להיות שהתקדמנו הרבה יותר משלוש שנים אל תוך העתיד, אין לדעת.
עמוס מצידו נשאר בארץ, כי הוא בחור שורשי ועממי ואיפה עוד הוא ישיג את הקפה השחור שלו. הם כבר לא ביחד, אחרי גירושין שמקורם, יש לשער, בתאונה המחרידה ההיא - וגם קצת בהבדלי שאיפות. הם נפרדו כידידים ונשארו ידידים, עד שדהרי מתקשר להודיע שהוא מתחתן עם גולי (יעל אלקנה, "הטבח") - בחורה שכלל אינה כוכבת הוליוודית וגרה בגליל כלשהו. תשוקה חדשה-ישנה ניצתת בליבה של הולנדר, והיא עוזבת הכל, מנפנפת את סקורסזה ועולה על מטוס לארץ כדי להשתתף בחתונה (ווינק-ווינק), וכנראה להחזיר לעצמה את הבחור.
2 צפייה בגלריה
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
(צילום: באדיבות קשת)
אסי עזר חשף לא פעם את קשיי היצירה שלו עם "להיות איתה". הממתק הטלוויזיוני ששימש כאסקפיזם בריא לכל כך הרבה צופים יצר אצלו סטרס וחרדות. לא ברור מה הניע אותו לכתוב את העונה הקצרצרה הזאת, אבל האסקפיזם כבר הרבה פחות נוכח הפעם. נכון, יש את הזיווג הגורלי בין נועה (סלע המצוינת) ועמוס (אלוש בגרסת "עברנו לצפון"), אבל הפעם מדובר לפחות בבחור אחד שהמשיך הלאה למערכת יחסים אחרת, שנראית בריאה ונכונה. כשהיא תתפרק כדי שהאגדה תוכל להתממש, יהיו מעורבים בתהליך לא מעט צער וכאב. לא במקרה כשאהבה מפרידה בין זוגות קיימים בקומדיות רומנטיות, אחד מבני הזוג הוא סוג של חלאה באופן שמצדיק את השלכתו. האם אני כצופה לא הייתי מייעצת לעמוס להניח מאחור את החלומות שלו על האיט-גירל לעוד סיבוב של חילוקי דעות, ולהתחתן עם הבחורה שהוא בבירור מאוהב בה ומאוהבת בו? האם אנחנו קצת פחות באגדה וקצת יותר בחיים עצמם?
2 צפייה בגלריה
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
מתוך "להיות איתה" - עונה 3
(צילום: באדיבות קשת)
לזכותו של עזר ייאמר שהוא יודע לכתוב את הדמויות שלו. לפחות בפרק הראשון, תהליך ההתקרבות המחודש של עמוס ונועה הדרגתי וטבעי, והתסריט תמיד שומר על רמה של קלילות ושנינות ששומרים את הכל בפרופורציה. השחקנים שלו (בעיקר סלע, מארק איווניר והילה סעדה, שממריאה לפסגות חדשות של קרינג' העונה; אלוש קצת פחות נסיכי הפעם) עושים עבודה קדושה, ובמבחן המציאות התוצאה ברורה: כשהפרק הראשון מסתיים, אתה רוצה את הפרק השני לווריד ותובע לדעת מה קרה אחר כך, למרות שאתה יודע בדיוק מה קרה אחר כך. ואם ארבעת הפרקים האלה יחתמו את הסדרה באופן שישאיר אחריו טעם טוב של סיפור סינדרלה מתוק ומענג, דיינו.