"הבאג של רון" – ביקורת: סרט חמוד ללא יחוד

מאת דוראל אלטרס
"הבאג של רון".

"הבאג של רון".

"הבאג של רון" מממש את הפחד של כל בומר ואת הפנטזיה של כל בן ובת ג'ן זי. אולפני האנימציה לוקסמית' משחררים את סרט הבכורה (!) שלהם ונראה כי זוהי יריית פתיחה חזקה מספיק כדי לבסס את מקומם בין ענקיות האנימציה. מדובר בסך הכל בסרט ילדים די סטנדרטי, מלבד הפרט השולי של נושא העלילה – בוטים מדברים שאמורים לחבר בין ילדים אך למעשה מצליחים רק להפוך אותם לאנטי חבריים (מישהו אמר אייפון מהלך?).

הסרט בוים על ידי שני שמות לא מאוד מוכרים (שרה סמית' וז'אן-פיליפ וין) אך אלו קיבלו סיוע מענק ההפקות אוקטביו אי. רודריגז הידוע בשל מעורבותו בסרטים כמו "משפחת סופר-על", "קוקו" ו"בית ספר למפלצות". למרות שהאנימציה עושה את העבודה, היא לא מראה גוון ייחודי, ונראה שחברת לוקסמית' הטריה טרם מצאה את המפתח לתיבת היצירתיות.

הסרט מגולל את סיפורו של בארני פדאוסקי (קולו באנגלית של ג'ק דילן גרייזר, "זה", "שזאם") בן ה 13, שעבורו הפסקה בחטיבת הביניים היא עונש. בארני הוא אסתמטי, נכד למהגרת בולגריה שמגדלת עזים בבית, אביו מנסה את מזלו בכל מיני מכירות לא מוצלחות וכולם גרים תחת קורת גג אחת. לא במפתיע, בארני לא ממש מוצא את מקומו חברתית.

כשטרנד חדש של בוטים חברתיים צץ (בוט שקורא אותך ומוצא לך חברים – נניח שבמילה אחת אפשר לקרוא לו… פייסבוק?) נראה כי צרותיו של בארני עשויות להיפתר, אך במקום חבר חדש מן הקופסא הוא מקבל בוט קולקל. הבוט – רון (זאק גאליפנאקיס!), מגיע שבור חיצונית ופנימית – הקוד שלו לא גמור ובארני נאלץ ללמד אותו בעצמו מה זה להיות חבר.

אפשר לומר שהסרט חמוד, אפילו בר הזדהות, אך יש סיבה די טובה שדיסני ופיקסאר עדיין לא רועדים מהמצטרפת החדשה למשחק. בעוד שגם הרבה אחרי גיל בית ספר סרטי דיסני עדיין עשויים לגרום לי להזיל דמעה, "הבאג של רון" מרגיש לעיתים כאילו חסכו מהצופה רגעים של פחד או כאב, כשגם הסצנות ה"קשות" בסרט מגיעות לפתרון מהיר וכולם יוצאים שמחים ועליזים (צפיתי בו בקולנוע עם בת חמש שלא שלחה לעברי פעם אחת את היד בפחד או חשש לדמויות – טוב או רע – תחליטו אתם).

"הבאג של רון".

"הבאג של רון".

אין דאגה בליבי ללוקסמית' כי נדמה שהם יודעים את העבודה די טוב, מקווה שנראה מהם עוד יצירות עם קצת יותר תעוזה בעתיד. ממליצה לראות עם ילדים בני 5-12, לא בטוחה כמה עניין הסרט הזה יהווה לגילאים בוגרים יותר.

דירוג: ★★★½☆

הבאג של רון (ארה"ב, בריטניה, 2021)
בימוי: שרה סמית'ז'אן-פיליפ וייןאוקטביו אי. רודריגז | תסריט: פיטר ביינהםשרה סמית' | משחק: זאק גליפיאנקיסג'ק דילן גרייזראוליביה קולמןאד הלמס | מוסיקה מקורית: הנרי ג'קמן | צילום: דיויד פירס
הפצה: פורום פילם, החל מה-21.10.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?