ונום 2 ביקורת סרט

Venom 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ונום 2":
""הזוג המוזר" גרסת הקומיקס החביבה לשנת 2021 "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Venom 2
משחק טום הארדי, מישל וויליאמס, וודי הרלסון, נעמי האריס במאי/ת אנדי סירקיס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לונום 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"המשכון מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2018 הסרט "ונום" היה הפתעה קופתית גדולה ולא צפויה. בן פליישר, הבמאי של סרטי "זומבילנד", לקח על עצמו את המשימה הבלתי אפשרית להפוך את דמותו של החייזר הטפיל, מי שנחשב לאויבו המושבע של ספיידרמן, לגיבור של סדרת סרטי קומיקס. אבל מסתבר שדווקא פליישר, אחרי שלל כישלונות כמו "יחידת הגנגסטרים" והקומדיה "Minutes or Less 30" הצליח במשימה להרחיב את העולם של ספיידרמן וסיפק את אחד מסרטי הקומיקס המפתיעים לטובה של השנים האחרונות."ונום" עדיין היה רחוק מלהיות יצירת מופת, אבל הוא בהחלט היה אחד הסרטים המבדרים בז'אנר הקומיקס. בסופו של הסרט הראשון במהלך הקרדיטים כבר הכינו את הקרקע לסרט הבא, כאשר וודי הרלסון מופיע על גבי המסך ואיתו הבטחה שבסרט השני נזכה לצפות בקרנג', אחד האויבים המושבעים של ונום.
את סרט ההמשך לא ביים פליישר. במקומו נמצא מחליף מאוד בעייתי, אנדי סירקיס, שהתפרסם בעיקר בזכות יכולתו לשחק בתור דמויות דיגיטלית כגולום בסרטי "שר הטבעות" וההוביט, בתור קינג קונג בגרסה המחודשת של פיטר ג'קסון בסרט משנת 2005 ובתור סיזר בסרטי "כוכב הקופים: המרד", "כוכב הקופים: השחר" ו"כוכב הקופים: המלחמה". כישורי הבימוי שלו, לעומת כשרונו כשחקן, לא ממש ממריאים לשחקים ונראה ש"ונום 2" איכשהו שורד בחסד ולא בזכות, כי הליהוק של טום הארדי פשוט מנצח. הארדי, שקיבל גם קרדיט מפיק וגם קרדיט על הסיפור, מחזק את מערכת היחסים של עם ונום ובעצם מדגיש את הזוגיות הלא קונבנציונלית בין העיתונאי החוקר לטפיל שהשתלט על גופו.הפעם ברוק, העיתונאי החוקר, מנסה לחזור אל אור הזרקורים ולהעיר את הקריירה הכושלת שלו בעזרת ראיון עם הרוצח הסדרתי, קליטוס קסדי, מי שיהפוך יותר מאוחר לקרנג' כאשר טפיל רצחני ופסיכוטי, מסוכן אפילו מוונום, עתיד להשתלט על גופו. את קליטוס קסדי מגלם וודי הרלסון ונראה שהסרט יוצר מחווה לסרט הקלאסי "רוצחים מלידה" בו הוא מככב, כאשר הוא יוצא למסע הרס ורצח עם בת זוגו הפסיכופתית, פרנסס בריסון, בגילומה של השחקנית הבריטית נעמי האריס המוכרת יותר כמיס מאניפני בסרטי בונד של דניאל קרייג.
בעזרת צעקות באוקטבה גבוהה במיוחד פרנסס יכולה להרוג את האנשים סביבה. ונום וקרנג', שמאוד רגישים לקול, לא ממש שמחים על הנוכחות שלה. כמובן שהדבר יוצר קונפליקט בין קליטוס קסדי הפסיכופת המאוהב בה לבין קרנג' הטפיל הרצחני שבעיקר רוצה להרוג אותה כי הוא חושש מהקול שלה. האריס מעולה כהרגלה ונראה שהיא נהנית להשתולל ללא בקרה, אבל גם אם "ונום 2" - כמו "ונום" - הוא מוצר קומיקס מסחרי משעשע מסוגו, הסרט השני במספר מרגיש מפוספס לחלוטין וגם כאן הפוטנציאל של הדמויות האלימות והברוטאליות מסורסות לטובת דירוג של סרט לכל המשפחה. התסריט נכתב הפעם רק על ידי תסריטאית אחת, קלי מרסל ("להציל את מיסטר בנקס", "קרואלה") ונראה שהוא מהודק ומדויק יותר. גם סרט ההמשך נשען על שלל סוגי הומור: סלפסטיק, הומור שחור לא בוטה מדי, הומור על זוגיות בשל האבסורד שבמערכת היחסים התלותית למדי בין אדי ברוק לוונום המזכירה את סרטי "הזוג המוזר" לסוגיהם. העובדה שהסרט גם קצר באופן יחסי, לעומת סרטי קומיקס אחרים שנוטים להיות ארוכים יתר על המידה, תורמת להתפתחות העלילתית המהירה שלו ואין בזבוז זמן מיותר בין סצנה אחת לשנייה. בקיצור, בדיוק כמו הסרט הראשון בסדרה, זהו לא סרט קומיקס גדול אבל בהחלט מוצר צריכה מבדר מסוגו.
ונום 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4826/11/2021 21:36:54
8/10אייקון ציון
אקשן מטורף עם קומדיה ואפקטים מעולים. לדעתי ההמשך טוב מהמקור. תסריט מופרע כמו חייזר שניזון מעוף ושוקולד.. רק חבל שהסרט קצר מדי. מומלץ!
שם: איתמרגיל: 2121/11/2021 22:57:57
8/10אייקון ציון
סרט מעולה! השילוב המושלם בין קומדיה לאקשן
שם: שלומיגיל: 7217/11/2021 06:26:19
7/10אייקון ציון
סרט אקשן מבית מארוול, עלילה רגילה של דמות האיש הרע, בו נלחם שוטר. באופן כללי שווה צפייה לאוהבי הז''אנר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט