קליפורד הכלב האדום הגדול ביקורת סרט

Clifford the Big Red Dog Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "קליפורד הכלב האדום הגדול":
"הדמויות המתוקות מחפות על הקו העלילתי החלש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Clifford the Big Red Dog
משחק ג'ק וויטהול, טוני הייל, דארבי קמפ, סיינה גילרוי, דיוויד אלן גריר, ראסל וונג, ג'ון קליז במאי/ת וולט בקר  
ילדים
ביקורת סרט לקליפורד הכלב האדום הגדול מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"הרפתקה אופטימית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הקסם מקיף אותנו אם רק יודעים מה לחפש", נאמר בתחילת הסרט "קליפורד הכלב האדום הגדול". משפט שקל להזדהות אתו, שכן בואו נודה – לא יהיה אדם שיתנגד למעט קסם בחיים השגרתיים. וזהו גם סוד קסמו וחנו של הסרט שמבוסס על סדרת הספרים המצליחה פרי עטו של נורמן ברידוול משנת 1963. גיבור סדרת הספרים הוא כלבלב חמוד בשם קליפורד. לאחר שהכלבלב פוגש בילדה בשם אמילי, הקשר החם שנוצר ביניהם גורם לו לגדול לממדים ענקיים.מעבר למידע בסיסי על הדמויות הראשיות, העלילה המוצגת בסרט שונה לחלוטין מהמוצג בספרים. עלילת הסרט מביאה את סיפורו של קליפורד הכלבלב האדמדם שניצל מלהיכנס למכלאה. הוא נמצא על ידי קוסם מסתורי ואמפתי בשם ברידוול שלוקח אותו תחת חסותו. מפגש מקרי בינו לבין אמילי, ילדה חכמה ובודדה שסובלת מהצקות בבית ספרה, קושר ביניהם. באורח פלא הוא מגיח בביתה, מעשה שגורם לדודה הילדותי קייסי לצאת מדעתו ולהתנות את שהייתו ללילה אחד בלבד. בלילה מביעה אמילי משאלה: "הלוואי שנהיה גדולים וחזקים ואף אחד לא יוכל לפגוע בנו". משאלתה מתגשמת כשקליפורד הופך לכלב ענק ממדים. מאותו רגע ואילך מתהפכים חייהם של השלושה והם יוצאים להרפתקה מטורפת ומסוכנת.
קייסי ואמילי צריכים לרדוף אחרי כלב עצום ממדים שרודף אחרי כדורים בגינה, לדאוג להאכיל אותו ולהגן עליו מפני חברה המתמחה בהנדסה גנטית, שמנסה לקחת עליו בעלות ולהפכו לשפן ניסויים. אך במקביל קליפורד מוכיח כי מעבר להיותו כלב חמוד הוא גם גיבור, כשהוא מציל את חייו של אחד מתושבי השכונה ואף מלמד את הילדה שמציקה לאמילי בבית הספר לקח. קליפורד מעתיר על אמילי אהבה, אבל בעיקר נותן לה בטחון עצמי ומלמד אותה להאמין בעצמה.התסריט עליו עמלו ג'יי שריק, דייויד רון ובלייז המינגווי די פשוט ולא מספיק מלוטש. הוא מציג מסרים חינוכיים חשובים שחלק מהם לא מוצגים בצורה מספיק טובה בסרט. למשל, נושא הבריונות וההצקות מהם סובלת מאמילי. הקו העלילתי מביא את סיפורו של קליפורד אך אין כמעט מידע על חייו לפני שהגיע לאמילי. הוא לא מדבר אז לא יודעים דבר על תחושותיו או מחשבותיו. גם דמותה של אמילי שהיא הדמות הראשית יכלה לקבל יותר רקע אודותיה. והיכן אביה של אמילי? זה בכלל לא מצוין.
בנוסף, פרט לדמותם של אמילי וקייסי, שאר הדמויות נותרות במצב סטטי ללא תובנות לגביהן. אמה של אמילי מאוד שטחית, כמו גם דמותו של קייסי הדוד. קייסי נראה כהומלס צעיר ולא ברור מה עושה בחייו ומה הובילו לכזה מצב. יחד עם זאת, הבימוי של וולט בקר ("מזל תאומים") תורם להתפתחות הקצבית של העלילה. והשימוש שהוא עושה באנקדוטות הומוריסטיות מפיח רוח חיים בתסריט.גם הליהוק של דרבי קאמפ כאמילי וג'ייק וויטהול כקייסי מצוין והם אמינים ומרגשים בדמותם. בנוסף עבודת האנימציה שמשלבת הנפשה ממוחשבת יחד עם לייב אקשן בסרט מוצלחת במיוחד. אחת הסצנות היפות היא סצנת הרכיבה של אמילי על גבו של קליפורד. בסופו של דבר מדובר בסרט מרגש ומשעשע עם מסרים חינוכיים על בריונות, אמונה עצמית וקבלת השונה. כמו שאמילי אומרת בסרט: "זה טוב להיות שונה, כי האנשים השונים הם אלה שמשנים את העולם". קצת קסם אופטימי לא מזיק.
קליפורד הכלב האדום הגדול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: dtגיל: 6029/11/2021 18:10:12
8/10אייקון ציון
סרט חמוד. הילדים נהנו וצחקו לעיתים. יש הרפתקאות ומתח של הטובים מול הרעים והעצמה של ילדים דחויים.
שם: איציק גורגיל: 4823/11/2021 07:05:40
7/10אייקון ציון
הילדה מקסימה והכלב נראה אמיתי לגמרי, יש גם כמה בדיחות טובות. מזכיר קצת את סרטי הדוב פדניגטון. בסה"כ סרט מהנה לכל המשפחה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט