פחד ביקורת סרט

Fear Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פחד":
"חקירה מרתקת של יחס החברה לאחר ולשונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fear
משחק סווטלנה ינצ'בה, מיכאל פלמינג, איוון סאבוב, סטויאן בוצ'ב במאי/ת איוואילו חריסטוב  
דרמה
ביקורת סרט לפחד מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שנון ומתוחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איוואילו חריסטוב הוא מבכירי שחקני בולגריה. הוא כיכב במעל ל-50 סרטים, זכה בפרסים ואף מלמד קולנוע. בשנים האחרונות הוא עבר לצד השני של המצלמה וכעת מגיע לארץ סרטו החדש והמצוין "פחד", הזוכה הגדול בפסטיבל הקולנוע של טאלין לשנת 2020. חריסטוב, שסרטו הראשון נקרא "מהגרים", עוסק שוב באחר ובשונה בחברה הבולגרית השמרנית. בשחור ולבן ריאליסטי הוא משרטט את סיפורה של סווטלנה (השחקנית הנהדרת סווטלנה ינצ'בה) הגרה בעיירה נידחת על הגבול הבולגרי-טורקי. סווטלנה היא אלמנה די מרירה שעולה מדי פעם לקבר של בעלה המשקיף על הים. בית הספר שבו היא עבדה נסגר ומיועד להריסה וככל הנראה תקום עליו שכונת מגורים חדשה.גורלה ישתנה לעד כשהיא תפגוש פליט אפריקאי כהה אור בשם במבה. הוא לא מבין מילה בבולגרית ובני הכפר רודפים אחריו כמו אחרי כל מי שנראה להם שונה מהם. מפקד המשטרה המקומי מסתובב עם צבא הקלגסים האבסורדי שלו ודואג להזכיר לכולם שבולגריה היא בראש ובראשונה של הבולגרים.
סווטלנה הקשוחה, שבעצמה מרגישה כמו נטע זר בכפרה, תאחד כוחות עם הפליט וביחד הם ינסו לחיות באופן נורמלי. אלא שבעיירה קטנה שטופת קסנופוביה, המחשבה שאישה לבנה תארח בביתה אדם כהה עור היא חילול קודש של ממש וסווטלנה ובמבה ימצאו עצמם במלחמת הישרדות אכזרית שגולשת לעיתים לסוריאליזם ולעיתים אף להומור ציני.חריסטוב טוען כי הסרט הוא ניסיון לבחון האם האהבה יכולה להתגבר על כל המכשולים הניצבים בין אנשים שונים. רב הנסתר על הגלוי בדמויות הגיבורים, אך מצוקתם נוגעת ללב והסרט שוב ושוב מוחה על השנאה ועל הרוע האנושי, במיוחד השנאה לאחר ולשונה. "פחד" הוא סרט מתוחכם שמצליח מתוך עוולות החיים להאיר באור הומני אנשים בודדים שכמהים לקשר ובסך הכל רוצים לחזור הביתה בשלום.
הצילום בסרט יפהפה וחודר ללב. חריסטוב סיפר כי בחר לצלם בשחור לבן גם כדי להדגיש את הניגוד בין המורה הבולגרייה הכה לבנה למהגר כהה העור, אבל גם כדי שהצופה לא יופרע על ידי גוונים שונים של אתרי הצילום אלא ייעטף בלבן של השלג הבולגרי הקשוח הנופל מעדנות על אדמת היער השחור והמאיים שלידו גרה הגיבורה.השנה צפיתי בפסטיבל קאן בסרט בולגרי נוסף בשם "נשים בוכות", גם בו וגם ב"פחד" הדמויות החזקות והדומיננטיות הן של נשים שאינן מוכנות להתפשר. חריסטוב כמו אומר לצופה - תהיה אמיץ, תעמוד על שלך, אל תפחד מהשונה ממך - במיוחד אם הצופה היא אישה.
פחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורהגיל: 6503/01/2022 01:29:45
10/10אייקון ציון
סרט בולגרי...עם המון עליבות ועוני בכפר...עם גזענות קשהמומלץ
שם: tonywגיל: 5528/11/2021 00:14:30
8/10אייקון ציון
הוויית החיים העלובים בכפרים של בולגריה. הסרט איטי מעט, אך מרתק. על הבורות העוני הלאומנות המיזוגניות ושנאת הזרים באירופה. סרט שמעורר מחשבות עמוקות על החיים והקיום האנושי
קישורים
חץ פחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט