ישנם מצבים בחיים שבהם המציאות מכתיבה את הצעד הבא, כמעט בלי להשאיר לנו ברירה. למשל כשסדרת דוקו שיצרתם והתמזל מזלה להשתחרר למסך בשעה שאזרחי כדור הארץ כולו ספונים בביתם בזמן מגפה עולמית, ומשתוקקים לקצת תוכן אסקפיסטי שיתחרה עם המציאות המטורללת. כשהעונה הראשונה של הסדרה שלכם מצליחה כל כך, אין לכם ברירה אלא לייצר עונה שנייה. האם יש לכם חומרים לעונה שנייה? האם ההתפתחויות מצדיקות אחת? זה לא משנה. עונה שנייה להצלחה בסדר הגודל של "טייגר קינג" היא הכרחית.
אי לכך, שנה וחצי אחרי ש"טייגר קינג" (או "חיות רעות", בתרגומה הרשמי) הגיחה לעולם והעניקה לנו את מתת הג'ו אקזוטיק - אדם ספק מחורפן, ספק צמא לתשומת לב, ספק אדם אכזרי שמתעלל בחיות, ספק כל התשובות נכונות - מגיעה העונה החדשה שתנסה לסגור כמה שאלות פתוחות שנותרו מהראשונה וגם לרכוב קצת על אדי ההצלחה ההיא.
אקזוטיק, הגיבור, מרצה עכשיו עונש מאסר של 22 שנים בשל תכנון רציחתה של הנמסיס שלו, קרול בסקין. לטובת העונה הוא מתראיין טלפונית ובעיקר רוטן על העובדה שהוא עכשיו כלוא כמו החתולים שלו ולא מצליח ליהנות מהעובדה שהוא מפורסם. קרול בסקין סירבה להתראיין לעונה השנייה בעקבות האופן שבו הוצגה בראשונה, מה שמשאיר ליוצרים רק קטעי יוטיוב שבהם היא קוראת מתוך היומנים שלה וקצת צילומים שלה מהעונה של "רוקדים עם כוכבים" שבה השתתפה. וכששני היגוארים שלך לא באמת נמצאים בזירה - אתה חייב למצוא חתולים אחרים לשסות אחד בשני כדי שתהיה לך סדרה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
היוצרים של "טייגר קינג" כבר לא מעמידים אפילו פנים שלחתולים ולזכויות שלהם יש חלק בעסק. העונה הנוכחית היא טלנובלה בידורית לכל דבר ועניין, החתולים עצמם כמעט ולא מופיעים בה. הפרק הראשון מתוך החמישה מוקדש להשתפכות עצמית על תופעת צבא האמת של ג'ו אקזוטיק, שחותר להשגת חנינה מהנשיא דאז, דונלד טראמפ, נציגה הנבחר של אמריקה השנייה וסוג של אקזוטיק בעצמו, בטענה שהוא הופלל ונטמן לו פח. בשאר הפרק אנחנו נחשפים לילדות העצובה של אקזוטיק עם אב מתעלל, להתבגרות שלו כגיי והטרגדיה ששברה את ליבו כשבעלו הראשון מת ממחלת ריאות.
שני פרקים נוספים מגויסים לטובת השאלה הבוערת - מה באמת קרה לדון לואיס, הבעל לשעבר העשיר של בסקין שנעלם בסוף שנות ה-90? בסקין תובעת את נטפליקס בטענה שלחברה לא הייתה זכות לשלב קטעי וידאו שלה בעונה השנייה, אבל מבלי לספיילר יותר מדי, דווקא החלק הזה עושה חסד עם בסקין ומספק הסברים נוספים להיעלמות המפוקפקת של לואיס המפוקפק לא פחות. כלומר, הסברים שאינם "אשתו המשוגעת האכילה את החתולים עם הגופה שלו".
3 צפייה בגלריה
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
שני הפרקים האחרונים מנסים לחשוף את הקנונייה שנרקמה נגד אקזוטיק כשהופלל לכאורה, ואת העומדים מאחוריה - ג'ף לואו, הנמסיס הוותיק האחר של אקזוטיק (שהוא גם הבעלים החדש של גן החיות שלו), וחייל חדש בפלוגה, טים סטארק, עוד רד-נק עם פה ג'ורה ש"אוהב" חתולים, לפעמים עד מוות. של החתולים, כלומר. אם ליוצרים של "טייגר קינג" יהיה מזל, סטארק יהיה וולגרי ומנוול מספיק כדי לעמוד במרכז העונה הבאה של הסדרה ויחפה על היעדרם של אקזוטיק ובסקין.
האנשים שעומדים מאחורי "טייגר קינג" אכן נחושים מאוד בעניין אקזוטיק והפרק האחרון הולך בדרכן של סדרות פשע אמיתי, שחותרות להביא לשינוי ממשי במציאות. בפרק החמישי מתבררת העובדה המדהימה שהאנשים שהביאו לכליאתו של אקזוטיק הם שקרנים פתולוגים ועכשיו הם משנים את גרסתם ברמה שתביא למשפט חוזר של האיש עם השפם. נדהמתם? אתם בהחלט קהל היעד של הסדרה וסביר להניח שנהנתם מהעונה הראשונה. במקרה הזה תשמחו לדעת שגם העונה השנייה, על אף שהיא דלה בעלילה, היא עדיין גבב של ממצאים פראיים, חלקם פייק ניוז טהור, מוגשים בחסות טיפוסים חסרי גבולות, הזויים או סתם שרוטים, על הסקאלה שבין בריוני מחמד ובין אנשים מזיקים ממש.
3 צפייה בגלריה
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
מתוך "טייגר קינג 2"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בחמש הדקות האחרונות משנה "טייגר קינג" את הטון שלה ומראה לנו מה נסגר עם חלק מהחיות, שאנשים שפויים יותר הצליחו להציל מגני החיות של סטארק, אקזוטיק ולואו. בדקות נשיונל ג'יאוגרפיות אנחנו צופים בחתולים הגדולים זוכים סוף סוף לקצת חמלה ומשוחררים בשמורה אמיתית, שבה הם יכולים לרוץ, לקבל טעימה מהחיים בטבע ובאופן כללי לא למות כתוצאה מהזנחה והתעללות. ואולי הדקות האנושיות האלו שוות את ההתפלצות מהמופע הוולגרי והמטריד של העונה כולה.