מישהי גונבת לאורן את ההצגה: אמש הושק הפרק הראשון של סדרת הדוקו-ריאלטי של רשת 13 "חיים של אבא", שנותנת הצצה לאבות מפורסמים המתמודדים עם ההורות בשילוב עם הקריירה והחיים האישיים. בפרק אמש נחשפנו לארבעה אבות שונים, זוכה האח הגדול אורן חזן, הזמר קובי פרץ, השף עומר מילר והיהלומן אור ישראל.

לא הצלחתי להבין מדוע העניקו לסדרה את השם "חיים של אבא", כי הנשים בחייהם זכו לבמה לא פחות גדולה מזו שקיבלו האבות המפורסמים. יש אפילו כאלה שמשכו את הפוקוס כמו לדוגמא אישתו של אורן חזן, רינת, שגנבה את כל ההצגה. לראשונה נחשפנו לרינת חזן, ופספוס שזה לא קרה עד היום. יש לאישה הזאת המון מה להגיד ולהציג לעולם.

אורן חזן (צילום: אינסטגרם)
אורן חזן (צילום: אינסטגרם)

חזן ורינת פתחו בצורה הכי אותנטית את הבית שלהם את חייהם האישיים, לא עטפו את זה בהורות מושלמת וזוגיות מלבבת, אלא חשפו בלא מורא גם את הצדדים הפחות יפים בקשר, את העימותים והמחלוקות בין השניים, כאלה שמתרחשים בין כל בני זוג שהביאו ילדים טריים לעולם.

רינת התלוננה על תפקוד האבהות הלוקה בחסר של בעלה, חבר הכנסת בדימוס, שלא נמצא בבית רוב שעות היום ולא חולק איתה את מטלות גידול הילדים. מנגד עמד חזן, שניסה לשלב בין קריירה לטיפול בילדים והתעקש שהוא חולק במטלות, אך למרות ניסיונותיו הרבים לשכנע עד כמה הוא אבא פעיל או לפחות מעוניין בכך, תיעוד של רגע אחד גרם לנו לראות את התמונה המלאה ולהבין עד כמה רינת נושאת לבדה בכל הנטל של גידול הילדים. זה קרה כשחזן נדרש להחליף חיתול, הוא כיסה את אפיו ופניו מריח הצואה, שאמור להיות ניחוח בושם מופלא לכל הורה מחתל, והוכיח שזאת לא פעולה שגרתית שהוא רגיל לעשות.

העימות לא נגמר רק באבהות והיעדרות שלו מהבית, אלא התמקד גם בשכר שחזן מביא הביתה. רינת ביקרה את בעלה ואמרה אם אתה לא בבית אז לפחות תביא 100,000 שקלים מדי חודש כדי שאוכל להביא 'מישהי שתהיה איתי פה בבית ותעזור לי'. חזן התכווץ בכסאו והיה נבוך שהדברים תועדו מול המצלמות וכמגננה מיד השיב "זה מצחיק מי שיראה את זה מהצד יחשוב שאני מביא שקל, מצמיד שקל לגרוש". גם אם הדרישה של רינת אינה הגיונית, יש שיגידו מופרכת ומנותקת מהמציאות, המסר ברור, או שתישא בחלוקת הנטל של גידול הילדים או שתדאג לרווחה כלכלית כזאת שתאפשר לי לעזרה מבחוץ, אם כבר חלוקת תפקידים אז עד הסוף.

לצד הביקורת הנוקבת שהעניקה רינת לבעלה בגלוי ובאומץ רב, היא גם ידעה להזיל דמעה ולכאוב את כאבו של חזן אוהב המדינה, שמרגיש פספוס גדול שהוא לא נמצא בין 120 האנשים שמייצגים אותנו בכנסת.

אורן חזן (צילום: אינסטגרם)
אורן חזן (צילום: אינסטגרם)

חוץ מחזן בלט גם הזמר קובי פרץ שפתח את ביתו לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר מתוך ה- 18 חודשים שנגזרו עליו בגין עבירות מס. הזמר שהשתחרר מהכלא כבר לפני כשלוש שנים, נמנע מאז ועד היום להתייצב מול עדשות המצלמה והתרחק מאור הזרקורים, כך שלגמרי הופתעתי לראות אותו פותח את ביתו ואת חייו האישיים על המסך לטובת דוקו ריאלטי. המחלוקת הגדולה בין קובי פרץ לאישתו, היא חינוך הילדים על פי המסורת הדתית . הזמר שהתקרב מאד לדת בשנים האחרונות מבקש להעביר את הילדים שלו ללימודים בביה״ס דתי, כך שיקבלו לטענתו חינוך טוב יותר, עם ערכים , מסורת, יהדות ותורה. ענבל אשתו שגדלה בבית חילוני ללא זיקה דתית מתנגדת לכך. אלא שהדרך בה התנגדה, הציגה אותה כדמות מאד אנמית וחלשה כשלא הצליחה להביע במילים מדוע היא מתנגדת.

גם השף עומר מילר שסלביות זה פחות הצד החזק שלו, הוכיח עד כמה גברים ממאדים ונשים מנוגה, כשהביא לביתו סדנת בישול הומת אדם דווקא ביום החזרה שלהם הביתה מבית החולים עם הפעוטות הטריים, זה הוכיח שהפערים בין גברים לנשים כ"כ תהומיים, שלא נראה כי אי פעם יהיה ניתן לגשר עליהם.

עומר מילר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עומר מילר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

היהלומן אור ישראל ישב על תקן המיליונר שמפזר ללא הרף כספים ותפנוקים על בתו ועושה הכל כדי שתהיה מאושרת. אלא שנראה כי אור מגשים דרך בתו המתוקה את כל החלומות שלו כילד שלא התממשו. הפזרנות של ישראל שמחליף רכבי יוקרה מדי יום, הבית המושקע עם בריכת השחייה, היהלומים המנצנצים, עשויים לעורר סלידה  בקרב ציבור צופים רב, גם אלה שעדיין לא חזרו למעגל העבודה מאז משבר הקורונה וגם בקרב כאלה שלא חסר להם בבנק . רהבתנות אינה תכונה שעוברת טוב על המסך וגם לא בחיים עצמם.