היוצרת של "אפס ביחסי אנוש" בסרט חדש| אחד בלב - סרוגים

היוצרת של "אפס ביחסי אנוש" בסרט חדש| אחד בלב

אחרי ההצלחה המסחררת של "אפס ביחסי אנוש", הציפיות שלנו מהסרט החדש של טליה לביא, "אחד בלב", גבוהות מאוד. לשמחתנו, לא התאכזבנו, הסרט מטפל נהדר בחיי הנישואין כמו שהם בחיים האמיתיים

היוצרת של "אפס ביחסי אנוש" בסרט חדש| אחד בלב
  באדיבות בתי קולנוע לב וספירו סרטים. צילום: ירון שרף

מאחורי הסרט המצליח "אפס ביחסי אנוש" עומדת אחת – טליה לביא. עכשיו הגיע לבתי הקולנוע סרט חדש שלה, בשם "אחד בלב", שמביא זווית מקורית וחדשנית על מוסד הנישואים.

מקומדיה ישראלית לקומדיה רומנטית

הלהיט הקודם של טליה לביא, "אפס ביחסי אנוש", מיקם אותה לביא בשורה הראשונה של יוצרי הקולנוע, כבמאית מוערכת. הסרט זכה בשבחים מקיר לקיר, וכיום הוא ממוחז במחזמר מצליח ב"הבימה".

הפעם לביא משנה כיון, ומציגה כאן קומדיה רומנטית ישראלית לילית שמצולמת ברחובותיה של ירושלים. המודל שעליו נשען "אחד בלב" זהה לסרטים שבהם הגיבורים עוברים מסע לילי וזוגי לאורך הסרט.

הגיבור הראשי מוכר לכם מאוד, מדובר במישהו שאפשר כבר לומר בבירור שזו חד משמעית הייתה השנה שלו, רן דנקר. אחרי להיט מגה מצליח ("בית משוגעים"), חזרה לפריים טיים (שופט באקס פקטור) וקמפיין לרנואר, הוא חותם את השנה הזו עם תפקיד נהדר בסרט המדובר, "אחד בלב".

אחד בלב

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



עלילת הסרט

הסרט מעמיד במרכזו את הזוג אלינור (אביגיל הררי המעולה) ונעם (רן דנקר) שזה עתה סיימו את אירוע חתונתם, כשהשניים עומדים בכניסה לחדר המלון הירושלמי.

אלינור מגלה לתדהמתה בכיסו של נועם מעטפה עם טבעת בצורה של מצפן וכסף, שהשאירה עבורו האקסית של נעם (יעל פולמן). הכלה הטריה דורשת לקבל מבעלה הטרי הסברים תיכף ומיד. נעם, בתגובה, לא נשאר לה חייב, ומזכיר לה שגם האקס שלה נכח בחתונה ורומז שהיא עדיין מחזיקה ברגשות כלפיו.

רן דנקר ב"אחד בלב" (צילום: ירון שרף. באדיבות בתי קולנוע לב וספירו סרטים)

בין השניים מתפתח עימות ופנקסנות שמוביל אותם, בסופו של דבר, למסע לילי ירושלמי שכולל פגישה עם משאית זבל, אקסים, מאבטחים ובעיקר בעיקר מצבים סוריאליסטיים, ביזאריים ומשעשעים.

בסרטים מהסוג הזה נהוג שהגיבורים עוברים בדרך כלל תהליך אבולוציוני פילוסופי, שבסופו הם יוצאים עם תובנות או מסקנות לגבי הקשר שלהם. ראינו זאת לפני כעשור ב"דייט לילי", ולפני יותר מעשרים שנה ב"עיניים עצומות לרווחה" של קובריק.

במקרה הנוכחי, הסרט מתחיל בנקודה שמסתיימות הקומדיות הרומנטיות. הוא נע על הספקטרום שבין קומדיה רומנטית, דרמה שנונה ולעיתים גם פנטזיה. הסרט מצטיין מאוד בסצנות הקומיות שלו (בייחוד עם אלו של אורלי זילברץ ומאיר סוויסה).

לא עוד סרט מצועצע וקלישאתי

מעל הכול, "אחד בלב" מצליח להציג באופן קומי ולעגני לעיתים את החיים הבורגניים האמיתים של אחרי החתונה, אלו שאינם בהכרח דבש ונופת צופים. הסרט עושה זאת בדרכו ולפי השפה של הבימאית שלו שלאחר "המפקדת", "אפס ביחסי אנוש", ניכר כי פיתחה לעצמה שפה קולנועית ייחודית משלה.

דנקר מגלם כאן דמות פגיעה שמזכירה לפרקים את דמותו ב"מוטלים בספק" ו"עיניים פקוחות". הוא גם מזכיר לכולנו שעוד לפני שהוא זמר נהדר, הוא שחקן לא רע בכלל.

(צילום: ירון שרף. באדיבות בתי קולנוע לב וספירו סרטים)

הסרט, שיש מי שיחשוב שמנסה ללעוג למוסד הנישואים, מבקש דווקא להציג אותו מזווית חדשה ומרעננת. הוא יוצא מהמחוזות המוכרים של מרבית סרטי הז'אנר הכרנו וראינו בעבר. חלק מהסרט מציג את הנישואים באור שמרני, בנאלי ולעיתים גם בפן מגוחך ולא צפוי.

אם אתם אוהבים קולנוע מקורי וייחודי, סביר להניח שתיהנו מ"אחד בלב".

מה שבטוח, זה שאני ועוד רבים מחכים בשקיקה לסרט הבא של טליה לביא, שללא ספק, מאז 2014 ממחישה היטב עד כמה היא קול של דור.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו