אנחנו אמנם עומדים בפתחו שחר של יום חדש, אבל אנשי כאן לא חוסכים בפרומואים לעונה השנייה של פמת"א, המותחן המשפטי שעלילתו מתרחשת במסדרונות פרקליטות מחוז תל אביב. למעשה, הם כל כך הרחיקו לכת, שנדמה שהם ארגנו חשיפה של פרשיית שחיתות ושוחד במשרד הבריאות כחלק מקידום העונה החדשה, שעלתה אתמול (ב') ושעוסקת, ניחשתם נכון, בחשיפה של פרשיית שחיתות ושוחד במערכת הבריאות. לא שציפינו לפחות מזה מסדרה שהעלילה שלה נשענת ברמה כזאת או אחרת על רצף של צירופי מקרים נוחים. שתפו, שכולם יראו את הצביעות!
3 צפייה בגלריה
חן אמסלם ב'פמת"א 2'
חן אמסלם ב'פמת"א 2'
הבעת פנים אחת, אבל לא באשמתה. חן אמסלם ב"פמת"א"
(צילום: כאן 11)
הסדרה חוזרת קצת יותר משנתיים אחרי שהעונה הראשונה הגישה לצופים קלוז'ר מספק מצד אחד ומעט מאולץ מצד שני. כשהיא מתאבלת על השוטר החמוד קובי וקנין (אלון חמאווי), חוזרת חן אמסלם, הלא היא עו"ד מרסל בן דוד, לפרקליטות מחוז תל אביב כדי למגר את הקלקולים המייאשים במוסדות שאמורים להגן על האזרח הקטן. היא מצוידת באמביציה אינסופית, תחושת עליונות מוסרית והמון חליפות מכנסיים צמודות ומצליחה גם בעונה הזו, כמעט במקרה, להתחקות אחרי קצוות חוטים שמובילים אותה למזימה מסועפת הנרקמת מאחורי הקלעים. הפעם זה מתחיל בתיק רשלנות רפואית (כשבמקביל, באורח פלאי, גם אבא של בן דוד מתאשפז מסיבה כלשהיא בבית חולים), סם מסיבות חדש וכנראה גם טיפול ניסיוני במחלה סופנית שיוצא מכלל שליטה.
מי שנהנה מהעונה הראשונה ולא סבל משלל הליקויים שאובחנו בה, צפוי לקבל חוויה מספקת למדי גם בעונה הזאת. בסופו של דבר, רוב הצופים מוכנים לסלוח על שיבושים בתיאור דרכי הפעולה של המערכת המשפטית ורובם, יש לשער, אפילו לא הבחינו באי דיוקים שגרמו למשפטנים ועורכי דין להשליך חפצים קטנים וחדים על הטלוויזיה שלהם. הפעם מדובר בהתנהלות מערכת הבריאות והנהלים הנוגעים לרשלנות רפואית, שלפי שני הפרקים הראשונים שנשלחו לביקורת, נאלצו להרכין ראש לטובת התקדמות העלילה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "פמת"א", עונה 2
מתוך "פמת"א", עונה 2
נגה ארז בתפקיד וולטר ווייט
(צילום: מתוך פמת"א, כאן)
כחלק מתהליך הייעול הותירה "פמת"א" מאחוריה חלק מהקאסט והצטיידה בשמות חדשים (נדמה שחוץ מאיציק כהן כולם כבר פה): מיכאל אלוני הוא זבולוני, שוטר חתיך שאוהב לכופף את הנהלים וכנראה יהיה המושא הרומנטי החדש של בן דוד, שהיוצרות, נעה רוטמן ואסתר נמדר-תמאם, לא בזבזו רגע מזמנה; נגה ארז, השם הלוהט של הרגע, מגלמת בחורה שרוקחת סמי מסיבות במעבדה מאולתרת א-לה וולטר ווייט; צחי הלוי מנקב כרטיס גם פה כנוירולוג בכיר ומנהל מחקר, שטיפל בבחור שמותו הצית את הסיפור; גיא אריאלי מופיע כבעל פיצרייה שגם מוכר סמי מסיבות מהצד ואורנה פיטוסי תהיה פרקליטת המדינה הקשוחה החדשה.
הצופה הנבון יכול לנחש מקילומטרים את הקשר בין הבחור המת שאמסלם מנהלת את תיקו במקביל לעורך הדין ששכרה משפחתו ובין ניסוי רפואי שנערך בבית החולים על תרופה חדשה. וצופים שהצליחו לחיות עם העובדה שלמורדוך, הארכי-פושע הכלוא, יש טלפון נייד זמין בתאו ללא האזנה בכל רגע נתון, או השלימו עם ההבעה הבודדה של אמסלם (שמישהו שכח לכתוב לה גם מצבי רוח אחרים) במרדפה אחרי הצדק בשירות הציבור, מן הסתם יתרגלו גם לעובדה שכולם בעונה הזאת מדברים על קורונה אבל אין בה אדם אחד שעוטה מסיכה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "פמת"א", עונה 2
מתוך "פמת"א", עונה 2
מסע מזורז אל הצדק
(צילום: עומרי תקוע)
מצד שני, עם שיפור קל במינון הקלישאות ביחס לעונה הקודמת והקצב הטוב שמגלגל את הסדרה, גם אי הדיוקים וצירופי המקרים ניגפים בפני המטרה הגדולה: סיכול המזימה של האנשים הרעים בפרק האחרון. אחרי הכל, פמת"א כבר הוכיחה שהיא מסוג הסדרות שיודעות לתזמר "הפי אנד", גם אם בדוחק - ואם המציאות לימדה אותנו משהו זה שאין דבר שאנחנו זקוקים לו כרגע יותר מאשר מבוגר אחראי שינקה את השוחות.