משפחה מנצחת ביקורת סרט

King Richard Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "משפחה מנצחת":
"תפקיד כריזמטי של סמית' שיכול להביא לקאמבק שלו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר King Richard
משחק וויל סמית', ג'ון ברנטל, טוני גולדווין במאי/ת ריינאלדו מרקוס גרין  
דרמה
ביקורת סרט למשפחה מנצחת מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"החמצה מוצלחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אם אתם רוצים תהילה, צריך לשלם עליה בזיעה" אומר המשפט הידוע מהסדרה "תהילה" בשנות השמונים. משפט זה מתמצת את סרט הספורט הביוגרפי "משפחה מנצחת" או יותר נכון מתמצת את ראיית עולמו של ריצ'ארד ווילסון, האב של הטניסאיות המפורסמות ונוס וסרינה וויליאמס. אם תסכימו עם דרכיו הקשות או לא – לשיקולכם. אבל בפועל הוא הוכיח כי אין דבר העומד בפני רצונו. בדרך חתחתים ומהמורות, שתי בנותיו נחשבות לשתיים מהטניסאיות הטובות ביותר אי פעם.אחרי שנעשו מספר סרטים על טניס כמו "נקודת מפגש", "ווימבלדון – אהבה בלבן" ו"קרב המינים", הגיע הזמן לסרט על הסיפור מאחורי אגדות הטניס, סרינה ו-ונוס וויליאמס ועל אביהן המאמן שהאמין בהן עוד מההתחלה, לפני שהתפרסמו. הסרט, ששמו המקורי הוא "המלך ריצ'ארד", לוקח את הצופים אחורה בזמן, לשנות השמונים. הוא מראה את התנאים הקשים בהם חיו ונוס וסרינה בצעירותן יחד עם שלוש אחיותיהן והוריהם. האם אחות במקצועה והאב ריצ'ארד (ויל סמית') עובד כשומר.
האב עובד עם צמד האחיות על חבטות הטניס שלהן בכל רגע פנוי שמתאפשר - בחורף, בגשם, בבוקר ובלילה. השכנה מולם קראה לכך "התעללות", אבל ריצ'ארד טען שבצורה זו הוא שומר שלא ייכנסו לצרות ברחובות. ההליכה למגרש הטניס גובה ממנו מחיר של חטיפת מכות מכנופיה קשוחה, אך עבורו זה רק מחיר קטן עבור עתידן של בנותיו. במקביל לאימונים ולעבודה, ריצ'ארד תר עבורן אחר המאמנים הטובים ביותר, בתקווה לשכנעם שיאמנו את בנותיו בחינם.בסופו של דבר ההשקעה נושאת פרי כשמאמן מפורסם מוכן לאמן את ונוס בחינם. מרגע זה הקריירה שלה מתחילה להתניע. תחרויות, נסיעות, העתקת מקום המגורים בשביל הקריירה שלה ובמקביל לימודים רגילים שלא נקטעים. ניכר כי כל ההחלטות שלקח עבורה אביה הוכיחו את עצמן ובגדול. ההחלטה להתמקד בקריירה של ונוס ולא של סרינה, שמוכרת יותר, פחות מוזכרת ולא ברורה. אך המסרים שהיה חשוב להעביר בהחלט ברורים ומועברים בסרט: להישאר צנועות, להתייחס בכבוד ליריבים, להפסיד בכבוד, לכבד את ההורים, לעבוד קשה, קשה מאוד, ובעיקר להאמין בעצמך תמיד ולהאמין כי כל חלום יכול להתגשם – זה רק עניין של החלטה ונחישות.
לסרט יש את כל המרכיבים להפוך לסרט מנצח – עלילה טובה, שחקן ראשי מעולה ובמאי כשרוני ומבטיח (ריינלדו מרקוס גרין, "ג'ו בל"). אבל למרות הנתונים האלה, הוא לא מצליח לממש את הפוטנציאל הרב. מדובר בסרט אופטימי על הצלחה כנגד כל הסיכויים, סיפורים שאמריקה מאוד אוהבת. מה ששובה בו הוא העובדה כי אירועים אלה התרחשו במציאות, והם לא פרי דמיונו של כותב התסריט. על התסריט הופקד זאק ביילין שזוהי הפעם הראשונה שהוא כותב תסריט, לפני כן עבד במחלקה האמנותית, והבוסריות של כתיבתו באה לידי ביטוי בסרט. אין מספיק מיקוד בדמותו של ריצ'ארד או בבנותיו. לא ניתן לראות את התהליך שעברו לאורך השנים, אין הסתכלות על עברו של ריצ'ארד או של בנותיו ורגשותיהם ומחשבותיהם לא באים לידי ביטוי. כמו כן, הטלת פצצה כמו ילד מנישואים קודמים היא סוגיה שיש לדון בה. אך בסרט היא מובעת כדרך אגב מבלי כל התייחסות.הבימוי של ריינאלדו מרקוס גרין מאוד קצבי ואנרגטי. השילוב של תחרויות חשובות בקריירה של ונוס מועבר בצורה מעניינת גם למי שאינו מחסידי הספורט. אך עם זאת, היו מספר סצנות שניתן היה לוותר עליהן. אין ספק שמירב השבחים מגיעים לשחקן הראשי, וויל סמית' שמאז תפקידיו הדרמטיים ב"המרדף לאושר" ו"עלי" לא עשה תפקיד שנחרט בתודעה. תפקידו של ריצ'ארד וויליאמס הוא תפקיד לא פשוט לגילום. מצד אחד מדובר באב מסור, אידיאליסט ונחוש. מצד שני זהו אדם קשה, עקשן ולא נעים לעתים. אך סמית' הצליח לפצח את דמותו המורכבת עם שילוב של כאב רגשי, מעט הומור והרבה קסם אישי. תפקיד זה הוא הקאמבק של סמית' ויש לו סיכוי טוב לקבל את האוסקר על תפקיד זה.
משפחה מנצחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5513/11/2022 09:22:14
8/10אייקון ציון
סרט יפה. די נאמן למציאות. הבעיה לטעמי היא שהסרט הוא יותר על האבא ריצ''רד מאשר על הילדות המוכשרות ונוס וסרינה שהן בעצם הסיפור הגדול. אבל, סך הכל סרט יפה, מאד מעניין ולחובבי הטניס הוא די חובה.
שם: אילתגיל: 6627/08/2022 21:39:26
9/10אייקון ציון
מאחורי האחיות המוכשרות תמיד היה האב שלא ויתר,ספג עלבונות רבים,והראה שאסור להיכנע,יש לחתור למטרה,לתת דוגמא.השחקן וויל סמית׳ מצויין.הסיפור אמין.
שם: נחוםגיל: 5513/02/2022 09:35:11
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד.הסיפור של הבנות מאוד מרתק.וויל סמית במשחק טוב מאוד,לא פלא שהוא מועמד לאוסקר,בקיצור אני מאוד ממליץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט