"אנקאנטו" – ביקורת #2: כמו יצא מספר הדרכה לסרט דיסני

"אנקאנטו".

"אנקאנטו".

"אנקאנטו" הוא סרט האנימציה ה-60 של אולפני וולט דיסני. לכבוד המאורע המרגש הם יצרו סרט שהוא הדוגמה המושלמת לבינוניות.

הסרט מספר על משפחת מדריגל. המשפחה גרה במקום קסום בשם אנקאנטו (קסם בספרדית). נר תמידי מגן עליהם בעזרת הקסם שהוא מפזר והוא גם מספק כוח מיוחד לכל אחד מבני המשפחה, למעט לאחת מהנכדות – מיראבל. עכשיו משהו מאיים על הקסם ודווקא מיראבל היא זו שתצליח לגבור על האיום ולהציל את המשפחה.

מדובר בסרט שכמו יצא מספר ההדרכה "כך תכתוב, תביים ותאייר סרט אנימציה של אולפני וולט דיסני". העלילה שגרתית וחסרת מעוף. הדמויות חסרות כל ייחוד או קסם. הן בעיקר פונקציונאליות – זו החזקה, זו שומעת כל רחש, זו ממלאת הכל בפרחים, זו שולטת במזג האוויר וכדומה. באופן שבלוני אנחנו גם מגלים שהחזקה פיזית אינה חזקה בתחומים אחרים, שהמושלמת שמפזרת פרחים אינה מרגישה מושלמת… הבנתם את הרעיון.

כסרט אנימציה שעוסק בקסם, מפתיע לגלות שהדבר העיקרי שחסר לו הוא, ובכן, קסם. הכל כל כך כבד בסרט עד שהוא לא מרגיש קסום בשום צורה. מבחינת אנימציה הוא לא יוצא דופן. מבחינת עלילה הוא צועד באופן בטוח בצעדים כבדים ומשעממים לסיום הצפוי וחסר ההשראה.

אפילו השירים בו בינוניים, וזה אומר לא מעט על כשלונו. את השירים כתב לין מנואל מירנדה, היוצר שמאחורי המחזמר המצליח "המילטון" ומי שכתב כבר עבור דיסני את השירים הנהדרים לסרט "מוהאנה". בסרט הזה אין שום שיר שייזכר לאורך זמן. כל השירים נשמעים כחיקוי לשירים של לין מנואל מירנדה. הכל מזכיר את השירים שלו, אבל שום דבר לא באמת יושב כמו שצריך. חבל, כי שירים טובים יכולים להרים מיוזיקל גם אם שאר המרכיבים לא מוצלחים במיוחד. מנואל מירנדה עשה זאת עם השירים שכתב לסרט האנימציה החמוד "ויוו" שיצא ישירות לנטפליקס לפני כמה חודשים. גם שם הסרט היה בינוני מאוד, אבל השירים הנפלאים פשוט הפכו אותו לחווית צפייה מומלצת.

"אנקאנטו".

"אנקאנטו".

אם יש בכל זאת משהו טוב בסרט הזה זוהי דמות הבית, קאסיטה. גם הבית קסום ולכן מתפקד כדמות לכל דבר. הוא מגיב, עוזר למיראבל ובאופן כללי משעשע למדי.

אספקט חיובי נוסף הוא הדיבוב שמספקת סטפאני ביאטריץ למיראבל. השחקנית שידועה בעיקר בתפקידה כרוזה בסדרה הפופולרית "ברוקלין תשע תשע", והשתתפה בתפקיד קטן השנה גם בסרט שנעשה על פי מחזמר נוסף של מנואל לין מירנדה, "שכונה על הגובה", מבצעת את מיראבל באופן נפלא. היא סקרנית, שובבה, מצחיקה ונוגעת ללב.

"אנקאנטו".

"אנקאנטו".

הסרט "אנקאנטו" רחוק מימי הזוהר של אולפני וולט דיסני. הוא סרט שניתן לצפות בו אם אתם אוהבים סרטי אנימציה, אבל אפשר לוותר עליו בשקט.

אסיים בנימה אישית – אם אתם רוצים לצלול לתוך סרטי האנימציה הראשונים של וולט דיסני, אתם יכולים לעשות זאת בפודקאסט בשם "פודיסניקאסט", שם חברי ואני דנים בכל אחד מסרטי דיסני באופן כרונולוגי.
להאזנה היכנסו לאתר הפודקאסט "פודיסניקאסט" ועקבו אחרינו בפייסבוק

דירוג: ★★★☆☆

אנקאנטו (ארה"ב, 2021)
בימוי: ג'רד בושביירון האוורדשריס קסטרו סמית' | תסריט: ג'רד בוששריס קסטרו סמית'לין-מנואל מירנדה | משחק: סטפני ביטריזג'ון לגוויזמוג'סיקה דארומאורו קסטילואנג'י ספדה
הפצה: פורום פילם, החל מה-25.11.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?