אנקאנטו ביקורת סרט

Encanto Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אנקאנטו":
"אנימציה מרהיבה ומסרים יפים בסרט עמוס יתר על המידה בשירים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Encanto
דיבוב סטפני ביאטריס, מאלומה, ג'ון לגוויזאמו במאי/ת ביירן הווארד, ג'ארד בוש, שריס קסטרו סמית  
אנימציה
ביקורת סרט לאנקאנטו מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"פמיניזם מתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל סרט חדש של וולט דיסני הוא חוויה סוחפת בפני עצמה. סרטיהם הגדולים "אלאדין", "היפה והחיה", "מלך האריות" ועוד רבים וטובים הם חלק קטן משוברי קופות מרתקים לילדים ומבוגרים. האנימציה המדהימה, השירים המושקעים והשימוש בעלילה עם מסרים חיוביים הם סימן ההיכר שלהם. והם שגורמים לאולפני דיסני להיות מוכרים כמקור להפקות איכות לכל המשפחה. הסרט החדש (והשישים במספרו) מבית היוצר של דיסני הוא "אנקאנטו", והוא לא בדיוק עומד בקנה המידה של הקלאסיקות הגדולות של האולפן.הסרט שם במרכזו גיבורה נשית ששונה מקו הגיבורות שהיו עד כה. היא אינה תלותית כמו סינדרלה, לא גיבורה כמו מולאן ולא יפהפייה כמו סינדרלה. הפעם מדובר בגיבורה ממושקפת וחמודה ממוצא קולומביאני בשם מיראבל, טייפ-קאסט שונה מהותית ממה שהיה עד כה. זוהי שבירת הנוסחה הרגילה של דיסני. אין ספק שהסרט מסמן רוח שינוי פמיניסטית חדשה שנובעת מרוחות ה"מי טו" ומכל השינויים שחלו עד כה.
עלילת הסרט לוקחת אותנו הפעם אל הרי קולומביה, לעיירה בשם אנקאנטו. משמעות השם אנקאנטו היא קסם. ואכן, הבית של משפחת מדריגל הוא קסום. הדלת נפתחת לעברם, הצלחות מסתדרות לבד על השולחן ונעלי הבית מגיעות ישירות לכפות הרגליים. חוץ מהבית המיוחד גם המשפחה שחיה בתוכו היא קסומה. המשפחה מורכבת מלואיזה השרירית והחזקה ביותר, דלורס ששומעת רעשים ממרחקים, איזבלה היפהפה שמייצרת פרחים, קמילו שמשנה צורה, פפה ששולטת במזג אויר, הדוד ברונו שחוזה את העתיד, פליקס הקטן שמדבר עם חיות היער וג'ולייטה שמכינה תופינים שמרפאים אנשים ממכאובם.וישנה מיראבל. היא היחידה שטרם קיבלה כוח. מיראבל מאוכזבת אך משתדלת לשמוח בשמחת משפחתה, כפי שהסבתא תמיד אומרת "המשפחה היא הכול". אך כשמיראבל מרגישה שהקסם של אנקאנטו בסכנה היא יוצאת להרפתקה מסוכנת על מנת לגלות כיצד היא תוכל להציל את הקסם. היא מגלה כי גם המושלם הוא לא כפי שהוא מתיימר להיות ובסופו של דבר מבינה כי הכוח האמיתי שוכן בתוכה.
על התסריט הופקדו ג'ארד בוש ("זוטרופוליס") וצ'אריש קסטרו סמית' שגם ביימו אותו (ראיון עם הבמאים התפרסם השבוע באתר) לצד הבמאי והתסריטאי זוכה האוסקר ביירון הווארד ("זוטרופוליס"). התסריט מעניין, מקורי מכיל מסרים חינוכיים ומעצימים. ההחלטה להביא סיפור משפחתי שמראה את המריבות בין חברי המשפחה וכן גם את ההתפייסויות היא רעיון טוב.כמו כן, הסרט מביא את המנטליות השונה, ומציג את הרגשות המבעבעים מתחת לאנשים שנראים שלמים. קרי, לא כל הנוצץ זהב ולכולם ישנם בעיות. הצגת הזווית הזאת היא חדשה, מרעננת ומבורכת. יחד עם זאת הקו העלילתי נפגם עקב השימוש הרב בשירים (על ידי המלחין מנואל מירנדה, "המילטון", זוכה האוסקר והאמי). עומס השירים המתקתקים, שהופיעו בכמעט כל רגע נתון בסרט נותן תחושה של מחזמר. רצוי היה להוריד חלק מהשירים – אין צורך בכולם.ליהוק המדבבים בגרסה העברית מצוין. מאיה מיטלפונקט שמגלמת את מיראבל מאוד אמינה, חביבה ומרגשת. מיקי קם מדבבת את הסבתא (אבואלה) ואין ספק שהיא התאמה ווקאלית מושלמת לדמות כולל שירתה הערבה. את הדוד ברונו הנחבא אל הכלים המוזר מגלם עידו מוסרי, שעושה מטעמים פיקנטיים מדמותו של ברונו. יופי של תפקיד. בשורה התחתונה: זהו סרט מרגש, משעשע ובעל מסרים חשובים עם אנימציה מרהיבה של דיסני. הנאה מובטחת לילדים, קצת פחות למבוגרים.
אנקאנטו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רזגיל: 726/09/2022 21:51:56
9/10אייקון ציון
מצוין . מלמד הרבה.
שם: איציק גורגיל: 4803/01/2022 10:36:15
7/10אייקון ציון
אנימציה ברמה גבוהה והשירים טובים, אבל העלילה צפויה מדי. מדיסני-פיקסאר אנחנו מצפים ליותר.. שווה צפייה בכל מקרה.
שם: Nataliגיל: 2902/12/2021 23:11:11
10/10אייקון ציון
סרט נפלא. אני אמנם לא ילדה קטנה, אבל אוהבת מאד את סרטי דיסני. הסרט היה מעניין, נעים לעין, לא משעמם לרגע. מומלץ!
קישורים
חץ אנקאנטו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט